Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@11:51:57 GMT

فرهنگیاران مداح سفیران فرهنگ حسینی هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۹۶۸۱

فرهنگیاران مداح سفیران فرهنگ حسینی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آئین تجلیل از فرهنگیاران مداح سپاه فجر استان فارس با حضور حجت الاسلام محمود محمودی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمودی زاده در این مراسم با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورا یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز است، اظهار داشت: مجالس عزاداری سید الشهدا اباعبدالله الحسین (ع) که با حضور پرشور نوجوانان و جوانان برگزار می شوند از جمله بسترهای ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مداحان یکی از ارکان اساسی برپایی مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر هستند افزود: توجه ویژه دست اندرکاران هیئات مذهبی بخصوص مداحان و مدیحه سرایان به مسئله مهم فرهنگسازی و انتقال مفاهیم عاشورایی به مخاطبان یکی از مسائل مهمی است که همواره باید مورد توجه این اقشار قرار داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر با بیان اینکه فرهنگیاران مداح سفیران و مبلغان فرهنگ حسینی هستند ادامه داد: حضور مداحان در هر نهاد و سازمانی یک فرصت عظیم فرهنگی برای ترویج معارف اهل بیت (علیهم السلام) است که باید مورد توجه مسئولان و مدیران این مجموعه ها قرار گیرد و از این ظرفیت عظیم در برنامه ها و مناسبت های داخلی نهادها هر چه بهتر و بیشتر استفاده شود.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نهادهایی است که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده از ظرفیت مداحان اهل بیت در برنامه های دینی و معنوی و مراسمات و مناسبت های مذهبی در راستای ترویج معارف اهل بیت و زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می کند.

 محمودی زاده با بیان اینکه مداحان شور و شعور حسینی را توأمان با هم در اجرای عزاداری‌ها در نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: طرح فرهنگیاران در سپاه و استفاده هدفمند از ظرفیت‌ها و استعدادهای کارکنان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌تواند به‌عنوان یک الگو برای سایر سازمان‌ها و نهادها در نظر گرفته شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به این که بخش زیادی از عُمر و وقت کارمندان در سازمان‌ها صرف می‌شود، گفت: مسئولان فرهنگی سازمان‌ها تلاش کنند شاخصه‌ها و سَبکِ زندگی اسلامی و حسینی را طریق برگزاری برنامه‌های محتوایی و به‌عنوان الگوهای رفتاری برای کارمندان تشریح و معرفی کنند.

به گزارش فارس، در این دیدار از مداحان و فرهنگیاران ستاد سپاه فجر که در برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم مشارکت داشتند تجلیل شد.

انتهای پیام/ س

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگیاران سفیران فارس مبلغان فرهنگ حسینی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر سپاه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت

به گزارش خبرنگار مهر، خانه منصوب به فخرالدوله یکی از بناهای تاریخی شهر تهران است که در غالب پرونده مجموعه ساختمان‌های خیابان فخرآباد به شماره .۸۰۰۸ مورخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. این بنا متعلق به «منشور الملک» است که آن را به فخرالدوله نسبت می‌دهند.

عمارت فخرالدوله در سال ۱۳۸۸ و به دستور محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران، به انجمن مداحان واگذار شد و بنایی که تا قبل از این محل مدیریت بافت تاریخی و گردشگری شهرداری منطقه ۱۲ بود، به خانه مداحان تبدیل شد.

سوم شهریور سال ۱۴۰۲ با همراهی شهرداری منطقه ۱۲ و بنا به درخواست خانه مداحان، شهید گمنام والا مقامی پس از تشییع در مدرسه عالی شهید مطهری، در محوطه ورودی این بنا به خاک سپرده شد و همزمان وحیدرضا انارکی شهردار منطقه ۱۲ از ایجاد مقبره‌ای در خور شأن برای این شهید گمنام در محرم همان سال خبر داده بود.

پس از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳، در اقدامی توسط شهرداری منطقه ۱۲ و بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، سازه‌ای بر روی مقبره این شهید والا مقام ایجاد شد که اعتراضات فراوانی از سوی مردم و مسؤولین ایجاد کرد و در همان زمان «مصطفی خرسندی، رئیس خانه مداحان» در مصاحبه‌ای در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد که کار ساخت این سازه متوقف شده است و پس از استعلام و اعلام نظر میراث فرهنگی این بنا ساخته خواهد شد.

اکنون با پیگیری‌های کمیته مردم نهاد حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران و همت معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران دستور حذف این سازه و عدم ساخت آن به خانه مداحان اعلام شد و در چند روز اخیر این سازه به طور کامل برچیده شد و نمای مخدوش شده خانه منصوب، دوباره به حالت اولیه خود برگشت.

کد خبر 6087285 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم