Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد امروز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه در سی و پنجمین اجلاس رسمی شورای‌عالی استان‌ها به تشریح ظرفیت‌های شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران پرداخت و با اشاره به اینکه کلیه طرح‌های جامع، لوایح، آئین‌نامه‌ها و موضوعات مرتبط با کالبد سرزمینی در این شورا مورد بحث، بررسی و تصویب قرار می‌گیرد، گفت: مطابق ماده ۶ اساسنامه، مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران برای تمام شهرداری‌های کشور لازم‌الاجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه به توضیح و تبیین طرح‌های جامع و تفصیلی پرداخت و با اشاره به ظرفیت‌های شورای‌عالی استان‌ها افزود: نمایندگان این شورا می‌توانند در تهیه و نظارت بر این طرح‌ها کمک شایانی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری داشته باشند.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، روند بررسی طرح‌های این شورا را به‌ویژه در استان‌ها، زمان‌بر و طولانی‌مدت توصیف و عنوان کرد: نمایندگان شورای‌عالی استان‌ها می‌توانند به تسریع در بررسی این طرح‌ها کمک شایانی کنند.

او با بیان اینکه طرح‌های تفصیلی باید در چارچوب طرح‌های جامع تهیه و تعریف شوند، نمایندگان شورای‌عالی استان‌ها را رکن چهارم جامعه خواند و خاطرنشان کرد: این نمایندگان باید طبق وظیفه خود، طرح‌های توسعه و عمران را مطالبه و بر اجرای آن‌ها در استان‌ها نظارت کنند.

مالواجرد در این اجلاس همچنین از آمادگی شورای‌عالی شهرسازی و معماری برای تشکیل کارگروهی مشترک با شورای‌عالی استان‌ها خبر داد و گفت: این کارگروه می‌تواند نقش مهمی در تصویب و نظارت بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران داشته باشد.

صادق مالواجرد: قانون نظارت بر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها تغییر می‌کند

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت، رئیس‌جمهور و رئیس دستگاه قضا، نسبت‌به فعالیت‌های کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ و اقدامات این کمیسیون‌ها در شهرهای مختلف، حساسیت ویژه‌ای دارند، گفت: قطعاً اگر قرار است طرح و برنامه‌ای برای شهرها وجود داشته باشد اما از طرفی عدول از این طرح‌ها و برنامه‌ها در کمیسیون‌هایی مثل ماده ۱۰۰ اتفاق افتد، وضعیت همین است که می‌بینیم؛ این موضوع در کمیسیون کلان‌شهرها در حال پیگیری است و به‌زودی به مجلس داده می‌شود تا تغییرات لازم در کمیسیون ماده ۱۰۰ داده شود.

او با اشاره به اینکه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و شورای‌عالی استان‌ها ظرفیت‌های بالایی دارند و می‌توانند به یکدیگر کمک کنند، افزود: امروز مقرر شد با تعامل بیشتر و ایجاد کارگروه‌های مشترک، بتوانیم از این ظرفیت در اداره و پایش شهرها استفاده بیشتری ببریم.

کد خبر 5020030

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی شهرسازی و معماری شورای عالی استان ها ویروس کرونا قیمت دلار قیمت نفت بازار سهام بورس بانک مرکزی ایران تولید نفت ایالات متحده امریکا بانک صادرات تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات نفت قیمت سکه بهار آزادی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران شورای عالی استان ها کمیسیون ها ماده ۱۰۰ طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

مقامات عالی ایران و سریلانکا پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش ایسنا،‌ مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه