Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که تا امروز چهارشنبه 9سپتامبر، "جو بایدن" نامزد حزب دموکرات پیروز انتخابات رئیس جمهوری آمریکا،7ممیز و یک دهم درصد از دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، بر اساس گزارش موسسه نظرسنجی ریل کلیر پولیتیکس (RealClearPolitics) که روزانه آمار کلیه نظرسنجی‌های صورت گرفته رسانه‌های آمریکا درباره انتخابات این کشور و میانگین آن‌ها را ارائه می‌کند گزارش داد بایدن با49.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9درصد امتیاز از ترامپ با 42.8 درصد پیش است.
رسانه‌های معتبر آمریکا هم در نظرسنجی‌های جداگانه از پیشتازی جوبایدن نسبت به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 خبر می‌دهند.
بر اساس نظرسنجی‌های شبکه خبری سی بی اس (CBS) بایدن 52 رصد و ترامپ 42 درصد، دانشگاه هاروارد (Harvard University) بایدن 53 درصد و ترامپ 47 درصد، موسسه اکونومیست (The Economist) بایدن 51 درصد و ترامپ 40 درصد، شبکه خبری سی ان ان (CNN) بایدن 51 درصد و ترامپ 43 درصد، موسسه امرسون بایدن 49 درصد و ترامپ 47 درصد، پایگاه خبری هیل (The Hill) بایدن 46 درصد و ترامپ 40 درصد،  مؤسسه کوینپیاک (Quinnipiac) بایدن 52 درصد و ترامپ 42 درصد، موسسه محافظه کار راسموسن (Rasmussen Reports) بایدن 49 درصد و ترامپ 45 درصد  و شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز (ABC News) بایدن 54 درصد و ترامپ 44 درصد را نشان می‌دهد.
نتایج نظرسنجی‌ها در آمریکا در حالی گویای برتری نسبی جو بایدن است که دونالد ترامپ بار‌ها تاکید کرده که اعتقادی به نتایج این نظرسنجی‌ها ندارد. او حتی این را هم گفته که آمار نظرسنجی‌ها «جعلی» است. به اعتقاد ترامپ جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌ها شرکت نمی‌کنند.
علی‌رغم این موضوع، کاهش محبوبیت ترامپ حداقل در نظرسنجی‌ها را باید در پی بی‌تفاوتی ترامپ به شیوع ویروس کرونا، ضربه مهلک اقتصادی این ویروس و اعتراضات به خشونت پلیس در این کشور باید جستجو کرد.

برتری 12 درصدی بایدن بر ترامپ بر اساس یک نظرسنجی جدید
نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس از برتری 12 درصدی بایدن بر ترامپ در میان رأی‌دهندگان احتمالی آمریکایی حکایت دارد.
به نقل از رویترز، بر اساس نظرسنجی جدید مشترک رویترز و ایپسوس، برتری جو بایدن- نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری-در میان رأی‌دهندگان احتمالی آمریکایی بر دونالد ترامپ به 12 درصد رسیده است. همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد تعداد رأی‌دهندگانی که می‌توان نگرش و رأی نهایی آن‌ها را تغییر داد در قیاس با 4 سال گذشته کاهش یافته است.
این نظرسنجی که در 6 روز گذشته انجام و نتایج آن امروز منتشر شد نشان می‌دهد 52 درصد از رأی‌دهندگان قصد دارند از بایدن حمایت کنند، 40 درصد می‌خواهند به ترامپ رأی دهند، و 3 درصد قصد دارند از نامزد دیگری حمایت کنند.
5 درصد از رأی‌دهندگان نیز در شرایطی که کمتر از 2 ماه تا برگزاری انتخابات باقی مانده است می‌گویند هنوز نامزد خود را گزینش نکرده اند. این رقم در سال 2016 بیش از 10 درصد بود. با این حساب اگر ترامپ رأی افراد مردد را نیز به دست آورد، باز هم در انتخابات و در بخش موسوم به «رأی مردمی» از بایدن شکست خواهد خورد. اما آنچه در نهایت سرنوشت انتخابات آمریکا را تعیین می‌کند، آرای الکترال و چگونگی انتشار آن‌ها در ایالت‌های سرنوشت ساز است.
4 سال پیش نیز هیلاری کلینتون -- نامزد حزب دموکرات -- در قیاس با ترامپ حدود 3 میلیون رأی بیشتری به دست آورده بود. اما ترامپ در بخش آرای الکترال (مجمع گزینندگان) توانست وی را شکست دهد.
این نخستین بار است که رویترز و ایپسوس به بررسی «رأی‌دهندگان احتمالی» -- افرادی که برای رأی دادن ثبت‌نام نکرده اند -- برای انتخابات سال جاری می‌پردازد. بر اساس همین نظرسنجی، بایدن در میان رأی‌دهندگان ثبت‌نام‌کرده 8 درصد پیشتاز است که در قیاس با نظرسنجی پیشین، 1 درصد افزایش نشان می‌دهد.

فاکس نیوز: ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد!
یک شبکه آمریکایی مدعی شده ترامپ به دلیل نقشی که در عقد توافقنامه منحوس امارات-رژیم صهیونیستی داشته، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شده است.
«فاکس نیوز» در خبری مدعی شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دلیل تلاش برای میانجیگری بین رژیم صهیونیستی و امارات، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل سال 2021 شده است.
گفته می‌شود که «کریستین تیبرینگ-جِد» عضو ارشد پارلمان نروژ، با قدردانی از اقدامات ترامپ برای حل ادعایی مناقشات ریشه‌دار جهانی، پیشنهاد نامزدی او را برای دریافت جایزه صلح نوبل ارائه کرده است.
این نماینده نروژی حتی مدعی شده که ترامپ علاوه بر تلاش برای دوستی میان اعراب و صهیونیست‌ها، در حل مناقشات دیگر نقاط جهان از جمله کاهش اختلافات مرزی هند- پاکستان و درگیری‌های کره شمالی- کره جنوبی نیز دخیل بوده است.
کاهش نظامیان آمریکایی در منطقه غرب آسیا نیز از دیگر دلایل تیبرینگ برای معرفی ترامپ به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح عنوان می‌شود.
توافق ننگین رژیم صهیونیستی و ابوظبی برای عادی‌سازی روابط، درحالی دستمایه نامزدی ترامپ برای تصاحب جایزه صلح نوبل شده که نه تنها گروه‌های فلسطینی بلکه ملتهای عربی و مسلمان با آن مخالف هستند.
از سوی دیگر به نظرمی‌رسد پیشنهادهای عجیب ترامپ مبنی بر وساطت میان هند و چین در مناقشه مرزی «لاداخ» و یا حتی کاهش نظامیان آمریکایی در خاورمیانه و غرب آسیا با هدف نامزدی برای دریافت جایزه صلح نوبل و جلب آراء مردمی در آستانه انتخابات 2020 آمریکا بوده است.

احتمال تماس تلفنی ترامپ با پوتین قبل از انتخابات
سخنگوی کرملین تصریح کرد که رئیس‌جمهور روسیه برنامه‌ای برای تماس با رئیس‌جمهور آمریکا قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا ندارد.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس» تصریح کرد که تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان 99) هیچ تماسی بین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برنامه‌ریزی نشده است.
سخنگوی کرملین با این حال ادامه داد، البته در موارد اضطرار احتمال برقراری تماس تلفنی میان رؤسای جمهور دو کشور روسیه و آمریکا وجود دارد.
وی در این خصوص توضیح داد: «تاکنون، هیچ گفت‌وگویی برنامه‌ریزی نشده است. دلیلی برای انجام چنین چیزی وجود ندارد اما همانطور که می‌دانید، آنها اغلب ارتباط برقرار می‌کنند».
پسکوف در ادامه افزود که برخی اوقات رئیس‌جمهور روسیه آغاز کننده تماس است و اوقاتی دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا آغاز کننده چنین گفت‌وگوهایی است و «هر وقت لازم باشد، تماس‌های تلفنی را برنامه‌ریزی می‌کنند».
اظهارات سخنگوی کرملین در شرایطی مطرح شده است که شبکه «ان بی سی» اواخر مرداد‌ ماه در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مشاوران خود گفته که مایل به ملاقات با ولادیمیر پوتین همتای روس خود قبل از انتخابات نوامبر (آبان) است.
طبق گزارش خبرگزاری تاس، پوتین و ترامپ از آغاز سال جاری میلادی، هشت تماس تلفنی با یکدیگر داشته‌اند که دو مورد آن سه‌جانبه بوده است و «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» شاه عربستان نیز در این مکالمه‌ها حضور داشته است.
روابط دو کشور روسیه و آمریکا در خصوص مسائل مختلف دچار تنش‌های گسترده است. بحران اوکراین، گسترش [حضور و دخالت] ناتو به سمت شرق اروپا و مناطق همجوار روسیه، ادعای واشنگتن درباره دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و تلاشش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2020، اختلاف نظرها درباره مسائل غرب آسیا به ویژه سوریه، طی سال‌های اخیر بر روابط آمریکا و روسیه سایه سنگینی افکنده است.

ترامپ: اگر لازم باشد از پول شخصی خود برای پیروزی استفاده خواهم کرد
دونالد ترامپ: با وجود رسانه های جعلی، ما مجبور به صرف هزینه های زیادی هستیم.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی.ان.ان؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت اگر لازم باشد از پول شخصی خود برای پیروزی در انتخابات استفاده خواهم کرد.
ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگار از وی درباره این که آیا شما قصد دارید پول بیشتری در کارزار انتخاباتی خود هزینه کنید؟ افزود بله اگر مجبور باشم، می‌خواهم این کار را انجام دهم. اما ما خیلی خوب کار می‌کنیم ما به دلیل همه گیری و اظهارات دموکرات‌ها که باز هم اطلاعات نادرستی در اختیار همگان قرار می‌دهند، باید پول بیشتری را در حرکت به جلو هزینه کنیم. ما در رابطه با ویروس چینی کار بسیار خوبی انجام دادیم. یک کار عالی انجام داده ایم. این که آیا موضوع دستگاه تهویه مصنوعی باشد یا واکسن که خیلی زود شاهد آن خواهید بود یا در بخش درمانی، ما کار بسیار خوبی انجام دادیم.
رئیس جمهور آمریکا گفت، اما با وجود رسانه‌های جعلی، ما مجبور به صرف هزینه‌های زیادی هستیم. اما در حال حاضر نه، در صورت نیاز و اگر نیاز داشتیم این کار را انجام می‌دهیم، اما حالا نیازی به این موضوع نداریم، زیرا پول ما در بیشترین میزان خود در دو ماه گذشته است. فکر می‌کنم دو و سه برابر است. اما اگر به مقدار بیشتری مثل دفعه قبل در انتخابات مقدماتی نیاز داشته باشیم، شخصاً آن را تامین کردم. در انتخابات مقدماتی سال 2016، من هزینه زیادی صرف کردم. اگر مجبور باشم، این کار را هم اینجا انجام می‌دهم. اما مجبور نیستیم، زیرا ما هم اکنون دو یا شاید حتی سه برابر از آنچه که در 4 سال اخیر داشتیم در دسترس داریم.
خبرنگار از وی پرسید آقای رئیس جمهور، شما 60 میلیون دلار در آن دور هزینه کردید. شما اکنون برای حضور در انتخابات کنونی خود درباره چه مبلغی صحبت می‌کنید؟
ترامپ در جواب گفت هرچه قدر باشد. ما باید برنده شویم. این مهمترین انتخابات در تاریخ کشور ما است. ما یک گروه چپ رادیکال داریم که در این اطراف می‌چرخند. در این افراد مشکلی وجود دارد. واقعاً وجود دارد. مشکلی در آن‌ها وجود دارد و جو بایدن قدرت لازم را ندارد. او توانایی ذهنی کنترل این افراد را ندارد.
وی افزود اگر شما نگاهی به آنچه اتفاق می‌افتد و من به پیتزبورگ نگاه کردم، به راچستر نگاه کردم، دیشب به لس آنجلس نگاه کردم. من به این شهر‌های تحت کنترل دموکرات‌ها نگاه کردم. شما هر شب به پورتلند نگاه می‌کنید. آن‌ها قدرت ندارند. آن‌ها این قدرت‌ها را ندارند. من فکر نمی‌کنم دموکرات‌ها شهامت کنترل این افراد را داشته باشند. آن‌ها حتی نمی‌توانند درباره قانون و نظم صحبت کنند. آن‌ها نمی‌توانند کلمات قانون و نظم را بر زبان آورند. آنچه ما می‌خواهیم قانون و نظم است.

ترامپ: اگر بایدن رئیس جمهور شود اقتصاد ما از هم فرو می‌پاشد
رئیس جمهور آمریکا گفت اگر بایدن رئیس جمهور شود اقتصاد ما از هم فرو می‌پاشد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، رئیس جمهور آمریکا گفت: ما آمریکا را به دور از جنگ‌های خارجی سخیف که پایانی هم ندارد نگه خواهیم داشت.
دونالد ترامپ گفت: کاملا هریس نمی‌تواند نخستین زنی باشد که به منصب معاون رئیس جمهور آمریکا می‌رسد و اگر چنین شود این مساله توهین به آمریکا است.
وی خاطرنشان کرد: ما خیلی زود به واکسن کرونا دست خواهیم یافت ما تا پیش از پایان سال جاری این واکسن را به دست خواهیم آورد شاید خیلی زودتر. وی ادامه داد: جو بایدن و کاملا هریس تلاش می‌کنند تا علیه واکسن کرونا که تقریباً آماده است نظریه‌های توطئه را مطرح کرده و نشر دهند.
ترامپ ادامه داد: جو بایدن ضعیف است و همیشه در برابر چین تسلیم خواهد شد در حالی که ما قوی هستیم. من به این خاطر خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌کنم تا آینده از آن آمریکا باشد و نه چین و دیگر کشورها. اگر بایدن رئیس جمهور شود اقتصاد ما از هم فرو می‌پاشد.

ترامپ، انتخاب کامالا هریس را شرم آور خواند
دونالد ترامپ با حمله به نامزد معاونت جو بایدن در ریاست جمهوری آمریکا گفت: شرم آور است که کامالا هریس اولین رئیس جمهور زن این کشور باشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کارولینای شمالی با لحنی تمسخرآمیز نام "کامالا هریس" نامزد معاونت جو بایدن در ریاست جمهوری2020 آمریکا را تکرار کرد و گفت توهین است به مردم آمریکا که او اولین رئیس جمهور زن این کشور باشد.
ترامپ،در اظهاراتی خطاب به جمعی از حامیانش در کارولینای شمالی گفت، مردم هریس را دوست ندارند؛ هیچ کس او را دوست ندارد، او هرگز نمی‌تواند اولین رئیس جمهور زن کشورمان باشد، هرگز نمی‌تواند باشد.
این اظهارات ترامپ که با تشویق حامیانش در وینستون-سالم همراه شد، در چارچوب حملات کلی‌تر او به نامزد حزب دموکرات که به گفته وی اقتصاد آمریکا را "فلج خواهد کرد" مطرح شدند.
ترامپ چند وقت پیش هم در تجمعی در نیوهمپشایر گفت، امیدوار به دیدن اولین رئیس جمهور زن تاریخ آمریکا است، اما این نباید کامالا هریس باشد، زیرا "او با کفایت نیست".
هریس که اولین زن رنگین پوست معرفی شده به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا است، همواره به عنوان سناتور از ترامپ انتقاد کرده است.

عضو دموکرات مجلس آمریکا: ترامپ مایه سرافکندگی است
جی.کی باترفیلد عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت ترامپ سبب سرافکندگی آمریکا شده است.
مجری این شبکه درابتدا پرسید ما شاهد شیوع شدید کرونا در آمریکا و از جمله در کالیفرنیا هستیم. آیا موضوع تغییرات آب و هوایی می‌تواند تاثیری در انتخابات هم داشته باشد؟
باترفیلد در پاسخ گفت ما هم اکنون شاهد فاجعه آتش سوزی در آمریکا هستیم. مناطق وسیعی در آتش سوخته است. امروز به تنهایی 63 خانه در آتش سوخت. 5 هزار نفر در خطر قرار دارند. همانطور که می‌بینید نیرو‌های امدادی در محل حاضر هستند. نیرو‌های گارد ملی و بالگرد‌ها در محل حاضر هستند. ما امیدواریم که آتش سوزی را مهار کنیم.
وی افزود ما همچنین باید به موضوع تغییرات آب و هوایی هم توجه داشته باشیم. نه تنها آمریکا باید با چالش‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی روبرو شود بلکه جهان هم باید به این موضوع توجه داشته باشد. این موضوعی بسیار جدی است. جوبایدن اعلام کرده است جهان و کشور ما چالشی بزرگتر از تغییرات آب و هوایی ندارد که هم اکنون با آن روبروست.
در ادامه مجری پرسید دموکرات‌ها می‌توانند امیدوار باشند که ترامپ با از دست دادن حمایت کهنه سربازان دچار آسیب شود و حمایت‌ها را از دست بدهد. اما او مدعی است که از این جنگ‌های بی پایان خارج شده است. آیا او این کار را حقیقتا انجام داده است؟
باترفیلد در جواب به این سئوال گفت من باید به شما بگویم ترامپ کاملا آشفته شده است. من به جهانیان می‌گویم ما قصد داریم در ماه ژانویه رهبری آمریکا را تغییر دهیم. ترامپ هیچ اقدامی به جز شرمندگی و سرافکندگی برای آمریکا انجام نداده است. او ما را در وضع خطرناکی قرار داده است و این وضع باید تغییر کند. بسیاری از نیرو‌های ارتش از وی ناراضی هستند. می‌توان به خوبی در سخنان خود ترامپ این موضوع را مشاهده کنیم. اجازه بدهید به شما بگویم که در ژانویه ما جو بایدن را در مسند قدرت در آمریکا خواهیم داشت. ما به تغییرات آب و هوایی و ارتش توجه خواهیم کرد. من به شما این اطمینان را می‌دهم که بیشترین احترام را به مردان و زنان و نهاد‌های نظامی خود خواهیم گذاشت.
باترفیلد در پاسخ به سئوال مجری درباره اینکه چرا ترامپ می‌گوید از جنگ‌های بی پایان خارج شده است؟ گفت اجازه دهید به شما بگویم شما باید در مکان‌هایی بجنگید و در مکان‌های دیگر نجنگید. دونالد ترامپ این تفاوت را نمی‌داند. او وارد نبرد‌هایی شده است که معتقد است که به نفع وی است. اما جو بایدن به نفع منافع آمریکا عمل می‌کند و برای آن‌ها مبارزه می‌کند. اگر لازم باشد از ارتش استفاده می‌کند اما ما باید از نیروی نظامی خود به عنوان آخرین راه حل استفاده کنیم. جو بایدن این تفاوت را درک می‌کند. او به خوبی می‌داند آیا منافع آمریکا تهدید می‌شوند و یا اینکه نمی‌شوند.

دلایل کاهش محبوبیت دونالد ترامپ
یک خبرنگار آمریکایی گفت: رفتار‌ها و سخنان دونالد ترامپ محبوبیت او را کاهش داده است.
"اس وی داته" خبرنگار آمریکایی حوزه کاخ سفید که اخیرا کتابی با نام"خرفت مفید، ترامپ حزب جمهوری خواه را با تفکرات نژادپرستانه از بین برد و ما را هم با ویروس کرونا کشت" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ام اس ان ابی سی نیوز گفت:رفتار‌ها و سخنان "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا عامل کاهش آمار‌های مرتبط با میزان محبوبیت وی هستند.
اس وی داته افزود، آن چه باعث شد محبوبیت ترامپ کاهش یاید اقداماتی است که خود وی در طول سه سال و نیم گذشته انجام داده است.  
این خبرنگار آمریکایی تصریح کرد: زمانی که ترامپ فرضیه توطئه را درباره ویروس کرونا و نقش چین در شیوع آن مطرح می‌کند این مواضع به کاهش محبوبیت وی منجر می‌شوند و این فردی است که ما وی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کرده ایم.
اس وی داته افزود، ترامپ در 26 فوریه گفت زمانی که هوا گرم‌تر شود، ویروس کرونا به خودی خود نابود خواهد شد، وی همواره می‌گفت این ویروس بزودی نابود خواهد شد و مدام آن را تکرار می‌کرد، وی همچنین درباره تزریق مواد شوینده و ضدعفونی کننده به داخل بدن یا قرارگرفتن در برابر نور شدید برای مقابله با ویروس کرونا سخن گفت.
این خبرنگار آمریکایی در ادامه تصریح کرد به همین علت افراد منطقی در واکنش به اظهارات ترامپ درباره زمان دستیابی به واکسن کرونا می‌گویند ترجیح می‌دهند به جای آن که ترامپ درباره این موضوع اظهار نظر کند، مسئولان مرکز کنترل بیماری‌ها و اداره دارو و غذای آمریکا درباره این واکسن و زمان تولید آن اظهار نظر کنند.

باید از شر ترامپ خلاص شویم
یوجین رابینسون: ترامپ هر روز دارد به کشور زیان می رساند و باید از شرش خلاص شویم.
به گزارش شبکه تلویزیونی ام.اس.ان.بی.سی؛ نویسنده روزنامه واشنگتن پست تاکید کرد در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا همه مردم باید در انتخابات مشارکت کنند زیرا ما به ناچار باید از شر دونالد ترامپ خلاص شویم.
یوجین رابینسون به تازگی در مقاله‌ای نوشت «ترامپ نژادپرستی خود را فریاد می‌زند وی باید متوقف شود!»
او در تشریح این ایده‌ی خود گفت «ترامپ به زشت‌ترین و خشن‌ترین شیوه‌ی ممکن از اختلاف نژادی بهره می‌گیرد، شیوه‌ای که من از سال 1968 به این سو شاهدش نبوده ام. این شیوه بسیار تکان دهنده است. من فکر می‌کنم او این راهبرد را در سر دارد که در زمینه موضوع نژاد به عوام فریبی بپردازد و به نارضایتی سفیدپوستان دامن بزند، زیرا از بردن نام جیکوب بلیک خودداری می‌کند و آشکارا تلاش می‌کند از نژادپرستی نظام‌مند به عنوان برگ برنده برای خود استفاده کند.
وی در ادامه گفت او به این می‌اندیشد که شاید سفیدپوستان طبقه متوسط جایی در ویسکانسین یا در میشیگان یا در پنسیلوانیا در انتخابات گذشته‌ی ریاست جمهوری به او رای نداده باشند و یا اصلا در انتخابات سال 2016 شرکت نکرده باشند و با این راهبرد می‌خواهد آن‌ها را پای صندوق رای بکشاند. اما کاملا روشن است که این راهبرد ایراد دارد، زیرا او دارد به گونه‌ای با سفیدپوستان حاشیه نشین و جمهوریخواه نه تنها در آن ایالت‌ها بلکه در سراسر کشور سخن می‌گوید که گویا هر نامزد ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه باید در انتخابات برگزیده شود و در عین حال او دارد به کشور آسیب می‌زند.
رابینسون افزود در شرایطی که بحران‌ها یکی پس از دیگری بروز کرده اند، همه گیری ویروس کرونا، بحران اقتصادی، بحران تسویه حساب نژادی؛ همه و همه از یک سو و از سوی دیگر ترامپ دارد وضع را بدتر می‌کند و این وضع نه تنها در ماه نوامبر، اثرگذاری انتخاباتی خواهد داشت بلکه به کشور نیز آسیب می‌زند. این خیلی هولناک است؛ دیگر چه صفتی می‌توان برای دونالد ترامپ به کار برد؟ پس تنها راهی که پیش رو داریم این است که در انتخابات شرکت کنیم؛ او هر روز دارد به کشور زیان می‌رساند و باید از شرش خلاص شویم.»


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری نامزد دریافت جایزه صلح رئیس جمهور آمریکا گفت دریافت جایزه صلح نوبل اولین رئیس جمهور زن تغییرات آب و هوایی نامزد حزب دموکرات خبرنگار آمریکایی شبکه تلویزیونی نظرسنجی ها دونالد ترامپ درصد و ترامپ رأی دهندگان ویروس کرونا کامالا هریس نشان می دهد دموکرات ها تماس تلفنی نگاه کردم خلاص شویم جو بایدن رأی دهند نه تنها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی

وال استریت ژورنال گزارش داد سازمان های اطلاعاتی آمریکا معتقدند ولادیمیر پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وال استریت ژورنال گزارش داد سازمان های اطلاعاتی آمریکا فاش کردند که احتمالا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، دستور مرگ الکسی ناوالنی منتقد سرشناس مسکو را در زندانی در نزدیکی قطب شمال صادر نکرده است.

براساس این گزارش، الکسی ناوالنی که در زمان مرگ 47 ساله بود، اصلی ترین منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بود که در ماه فوریه در زندانی در نزدیکی قطب شمال جان باخت. بسیاری از دشمنان و مخالفان پوتین وی را متهم به صدور دستور مرگ برای ناوالنی کرده و ادعا کردند که برای اثبات این اتهام مدرک می آورند.

در همین حال کاخ کرملین هر گونه دست داشتن در این ماجرا را رد کرد. ماه گذشته، پوتین درگذشت ناوالنی را ناراحت کننده خواند و گفت: آماده بوده است تا این زندانی سیاسی محبوس را به زندانی در غرب منتقل کند و در ازای آن ناوالنی هیچ وقت دیگر به روسیه بازنگردد. دوستان ناوالنی نیز اظهار کردند که چنین مذاکراتی در حال انجام بوده است.

وال استریت ژورنال با اشاره به منبعی آگاه که خواست نامش فاش نشود در گزارش امروز خود افزود: نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که پوتین احتمالا دستور مرگ ناوالنی را صادر نکرده است.

در این گزارش آمده است واشنگتن به طور کلی رئیس جمهور روسیه را برای مرگ ناوالنی تبرئه نمی کند با این حال، این سیاستمدار مخالف سال ها مورد هجوم مقامات روسیه قرار گرفته و برای اتهاماتی به زندان افتاده که به اعتقاد غرب تنها انگیزه سیاسی دارد و در سال 2020 نیز با نوعی عامل اعصاب، مسموم شده بود.

با این حال کرملین در سال 2020 نیز اتهام دست داشتن در مسموم شدن ناوالنی را رد کرده بود.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز درباره این گزارش گفت: گزارش وال استریت ژورنال را مشاهده کرده است، گزارشی که حاوی حدس و گمان های توخالی است.

وی تصریح کرد من این مطلب را دیدم، من نمی توانم بگویم مطلب با کیفیتی است که توجه را جلب می کند.

با این حال رویترز با اشاره به منابعی آگاه در این باره گفت: این یافته، به طور گسترده‌ای مورد پذیرش جوامع اطلاعاتی آمریکا قرار گرفته و توسط نهادهای مختلفی از جمله، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، دفتر مدیر اطلاعات ملی و واحد اطلاعاتی وزارت امور خارجه به اشتراک گذاشته شده است.

در این گزارش با استناد به برخی منابع آمده است: ارزیابی ایالات متحده براساس مجموعه اطلاعاتی از جمله برخی اطلاعات طبقه بندی شده و تحلیل حقایق عمومی از جمله زمان مرگ ناوالنی و چگونگی تاثیر آن بر انتخاب دوباره پوتین به سمت ریاست جمهوری در ماه مارس بوده است.

در همین حال لئونید ولکوو مشاور ارشد ناوالنی، گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا را ساده لوحانه و مسخره خواند.

«الکسی ناوالنی»، مخالف غربگرای دولت روسیه و یکی از مهم‌ترین مخالفان «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در یک دهه اخیر، 16 فوریه/27 بهمن در زندانی در «مدار شمالگان» فوت کرد.

برخی گزارش‌های تأییدنشده حاکی است که به مادر این مخالف روسیه گفته شده که او بر اثر «سندروم مرگ ناگهانی» جانش را از دست داده است. این سندروم به مرگ ناگهانی بر اثر حمله قلبی اطلاق می‌شود.

مرگ این فعال روس اوایل روز 16 فوریه توسط سرویس فدرال مجازات روسیه در منطقه خودمختار یامالو ـ ننتسکو گزارش شد. مشخص شد که وی پس از پیاده‌روی احساس ناراحتی کرد و تقریباً بلافاصله از هوش رفت. کادر درمانی زندان بلافاصله در محل حاضر شدند و یک آمبولانس نیز فراخوانده شداما در نهایت پزشکان مرگ او را تایید کردند.

رسانه‌ها و مقام‌های غربی اما مدعی شده‌اند که ناوالنی «کشته شده» اما جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را بابت مرگ ناوالنی مقصر می‌داند. سخنگوی کرملین چنین اظهاراتی را با توجه به مشخص نشدن نتیجه تحقیقات «احمقانه» توصیف کرد.

در همین حال دونالد ترامپ در اظهارنظر خود درباره مرگ الکسی ناوالنی ، هیچ تقصیری را متوجه پوتین ندانست و در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال سرانجام سکوت خود درباره مرگ ناوالنی را شکست و گفت: پوتین را برای مرگ این مخالف سرزنش نمی‌کند.

ترامپ با مرتبط کردن مرگ ناوالنی با مشکلات حقوقی خود افزود: مرگ ناگهانی الکسی ناوالنی، من را بیشتر و بیشتر از آنچه که در کشور ما رخ می دهد، آگاه کرد.

روز بعد جو بایدن در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز، با انتقاد از واکنش دونالد ترامپ نسبت به مرگ الکسی ناوالنی، مخالف سرشناس دولت روسیه، اظهار کرد چرا او همیشه آمریکا را مقصر می داند.

ترامپ: پوتین در مرگ ناوالنی تقصیری نداردمقام روس: دخالت ناتو در اوکراین بسیار خطرناک است/ مرگ ناوالنی طبیعی بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟