Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@23:01:10 GMT

دادگاهی در پاکستان نواز شریف را یک مجرم فراری دانست

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۰۰۳۱

دادگاهی در پاکستان نواز شریف را یک مجرم فراری دانست

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اداره مسئولیت‌پذیری ملی پاکستان پرونده‌ای را در مارس سال جاری میلادی علیه نواز شریف، نخست‌وزیر پیشین این کشور مطرح و وی را به سه مورد نقض قوانین خزانه‌داری متهم کرده است.

این نهاد همچنین یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر پیشین را به ذی‌نفع بودن و آصف علی زرداری، رئیس جمهوری سابق پاکستان را هم به صدور مجوز برای نگهداشتن خودروهای لوکسی متهم کرد که از سوی مقام‌های خارجی به آنها هدیه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نواز شریف که در لندن تحت درمان قرار گرفته،‌ دست‌کم بابت هفت پرونده فساد تحت پیگرد قرار دارد. قرار وثیقه برای وی که در اکتبر ۲۰۱۹ بابت شرایط سلامتی‌اش تصویب شد، اوایل ۲۰۲۰ منقضی شده و تمدید آن در ۲۷ فوریه سال جاری میلادی رد شد.

نواز شریف پیش از آنکه در اکتبر بیمار شود، برای سپری کردن هفت سال حبسش در زندان به سر می‌برد. سپس با قرار وثیقه آزاد شد و به لندن رفت.

با روی کار آمدن عمران خان به عنوان نخست‌وزیر پاکستان در سال ۲۰۱۸، وی یک کمپین مقابله با فساد در کشور به راه انداخت تا میلیاردها دلار پول را که از سوی رهبران دولت سابق در خارج از کشور انباشته شده، برگرداند.

در اوت، عمران خان اذعان کرد اجازه خروج از کشوری که به نواز شریف داده است، یک اشتباه بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: نواز شریف دادگاه نواز شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۰۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان

دولت پاکستان اقامت پناه‌جویان افغانستانی‌ دارنده کارت ثبت آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (پی‌او‌آر) را تا کمتر از دو ماه دیگر، تمدید کرده است.

وزارت ایالات و سرحدات پاکستان  در بیانیه‌ای نگاشت مدت اقامت این پناهجویان افغانستانی تا ۳۰ ماه جون تمدید شده است.

گفتنی است که دولت پاکستان در ۲۷ حمل سال جاری مرحله دوم اخراج پناه‌جویان از این کشور را آغاز کرده بود.

مقام‌های پاکستانی در آن زمان به پلیس این کشور دستور داده بودند تا اطلاعات را در مورد محل زندگی افغان‌های دارنده کارت اقامت موقت به‌سرعت تهیه کند.

انتظار می‌رود که در این مرحله حدود ۴۰۰ هزار پناه‌جوی افغانستانی‌ از پاکستان اخراج شوند.

بربنیاد آمار نهادهایی بین‌المللی، حدود ۲.۱۸ میلیون پناه‌جوی افغانستانی‌ دارای مدرک، از جمله ۱.۳ میلیون تن دارای کارت راجستریشن و بیش از ۸۸۰ هزار تن با داشتن کارت اقامت موقت در پاکستان زندگی می‌کنند.

این در حالی است که از زمان آغاز اخراج اجباری پناه‌جویان از پاکستان تا کنون، بیش از ۵۴۳ هزار پناه‌جوی افغانستانی‌ از این کشور اخراج و یا مجبور به بازگشت داوطلبانه به افغانستان شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • گزارش گاردین از سربازان فراری اوکراین؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست