Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از شوشتر؛ دکتر مجتبی کلانتر افزود: تاکنون تست کرونا ۳۵۱۶ نفر در شهرستان شوشتر مثبت شده است که ۵۶ درصد آمار مبتلایان مربوط به آقایان و ۴۴ درصد دیگر به بانوان تعلق دارد.

وی خاطر نشان کرد: ۷۳ درصد از مبتلایان در نقاط شهری سکونت دارند و سهم مناطق روستایی ۲۶ درصد است که این آمار با توجه به گسترده بودن ارتباطات در مناطق شهری بیان کننده تاثیر مستقیم  کاهش فاصله اجتماعی در شیوع این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کلانتر تصریح کرد: در ابتدای شیوع بیماری میانگین سنی مبتلایان در شهرستان حدود ۵۴ سال بود. اما بر اساس آخرین بررسی های انجام شده توسط کارشناسان اپیدمیولوژی این دانشکده میانگین سنی به ۳۳ سال رسیده است .

 این موضوع بیانگر بی توجهی جوانان به تذکرات بهداشتی است. متاسفانه مواردی همچون دورهمی های دوستانه، تجمع در پارک ها و استعمال قلیان جزو مهمترین راه های  انتشار ویروس می باشند.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر اظهار داشت: میانگین سنی فوت شدگان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹در شهرستان ۶۰ سال می باشد و از نظر فراوانی بیشترین آمار مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۴۴ سال می باشد که ۴۴ درصد از مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: کاهش حساسیت های مردم در هفته های اخیر نسبت به بیماری که در قالب مسافرت و شرکت در مراسمات تجلی پیدا کرد ، به خوبی در افزایش آمار بیمار در روزهای گذشته ، خود را نشان داده است. اگر این بی توجهی ها ادامه یابد بی تردید روزهای مرگباری را پیش رو خواهیم داشت.

48

کد خبر 1430783

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت

 معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت گفت: سطح زیر کشت زعفران در این استان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت و نسبت به ۱۰ سال گذشته نیز رشد چشمگیری دارد.چ

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: کم‌آب‌بر بودن این گیاه مزیت مهمی است که با شرایط آب و هوایی استان مرکزی سازگاری دارد و در شهرستان‌هایی مانند کمیجان یا خمین که در سال گذشته به دلیل کم‌آبی ۱۵۰ حلقه چاه آب در این شهرستان خشک شد فرصت مناسبی است.

اسدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شهرستان خمین در تولید زعفران استان مرکزی رتبه اول را دارد و با این کشت به نحوی با تنش‌های آبی مقابله شده است و جایگزین مناسبی برای گیاهان آب‌بر محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • دو روی سکه هوش مصنوعی در گزارش سال ۲۰۲۴ دانشگاه استنفورد