Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و استاندار اصفهان ۳۸۳ طرح تعاونی در کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ به مناسبت هفته تعاون با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و عباس رضایی، استاندار اصفهان ۳۸۳ طرح تعاونی در کشور بعد از ظهر امروز به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و از تعاونی های برتر ملی تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح ها با مشارکت ۳۳ هزار و ۷۱۵ عضو و سرمایه گذاری بالغ بر ۳ هزار و پنج میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۲۶ هزار و ۶۹۱ نفر افتتاح و به بهره برداری می رسد.

از مجموع این ۳۸۳ طرح ۲۱۷طرح (۵۷درصد) درحوزه تولید،۶۹ طرح دربخش خدمات(۱۸درصد) و ۹۷ طرح درگرایش های توزیعی و مسکن(۲۵درصد) است.

در مجموع در طرح های افتتاحی حدود۳  هزار و پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته که از این مبلغ بیش از یک هزار و ۳۵۸ میلیارد تومان درطرح های تعاونی های تولیدی، ۲۱۹میلیارد تومان درطرح های خدماتی و یک هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان در طرح های مسکن وتعاونی های توزیعی سرمایه گذاری شده است.

بر اساس این گزارش مجموع این تعاونی ها  ۲۶ هزار و ۶۹۱ نفر شغل ایجاد کرده است که تعاونی های مسکن به عنوان هسته محرک، برای ۱۳ هزار و ۶۴۹ نفر بیشترین اشتغال را داشته اند.

در این تعاونی های استانی تعاونی های اشتغالزای تولیدی با تعداد ۶ هزار و ۷۶۲ نفر  (۲۵درصد) و تعاونی های خدماتی برای ۶ هزار و ۲۳۳ نفر (۲۳درصد) و تعاونی های توزیعی برای ۴۷ نفر(حدود ۱ درصد) شغل دائمی و مولد ایجاد کرده اند.

بیشترین تعداد طرح های تعاونی به ترتیب در استان های اصفهان با ۶۹ طرح، خوزستان با۵۸  طرح و فارس با ۲۶ طرح  هستند و بیشترین سرمایه گذاری طرح های افتتاحیه تعاونی در استان های بوشهر و قم و یزد است و بیشترین اشتغال را در استان های هرمزگان و خوزستان و فارس به وجود آورده اند.

سرانه سرمایه گذاری به ازای ایجاد هر شغل موقت (تعاونی های مسکن ) ۱۰۴ میلیون تومان و به ازای هرشغل پایدار (تولیدی وخدماتی) ۱۲۴ میلیون تومان است. هر طرح به طور متوسط ۷۰شغل ایجاد می کند که متوسط ایجاد شغل به ازای هر طرح در تعاونی های تولیدی ۳۱ نفر، مسکن ۱۴۸ نفر (بصورت موقت ) و خدمات ۹۰ نفر است.

در این رویداد همچنین از تعاونی های برتر کشور در در رشته مختلف خدماتی،تولیدی، توزیعی، اعتبار، مسکن،مرزنشینان، تامین نیاز مصرف کنندگان، .... تقدیر می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان معاون اول رئیس جمهور استاندار اصفهان استانداری اصفهان میلیارد تومان سرمایه گذاری ۳۸۳ طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 

ایسنا/قم استاندار قم گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل ارائه خدمات به آنان، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سفر هفته آینده آیت‌الله رئیسی به قم افتتاح می‌شود.

سیدمحمد آقامیری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در قم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم، اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود؛ هر چقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم اشتغال‌ هم افزایش خواهد یافت.

آقامیری با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی آنان خواهیم بود.

استاندار قم گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است؛ لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که اگر بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در پایان با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است