Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان از تاسیس سه هنرستان دولتی و دو هنرستان غیر دولتی در شاخه فنی و حرفه ای و افزایش جذب دو درصدی هنرجویان در هنرستان های سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «محمد قویدل» اظهار کرد: برای سال تحصیلی 1400-99، پنج هنرستان و 8 رشته در شاخه فنی و حرفه ای تاسیس و توسعه داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت : در سال تحصیلی 99-98 تعداد هنرجویان جذب شده در پایه دهم شاخه فنی و حرفه ای سه هزار و 218 نفر بوده که برای سال تحصیلی1400-99 آمار ثبت نام هنرجویان جذب شده تا کنون سه هزار و 446 نفر بوده که نسبت به سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.

 

این مسئول ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گسترش مهارت آموزی گفت: تعداد هنرستان های فنی و حرفه ای در سطح استان 56 واحد بوده که برای سال تحصیلی جدید به تعداد 61 واحد توسعه یافته است.

 

وی افزود: هنرستان دخترانه شهید فروتن با سه رشته طراحی دوخت،حسابداری و کامپیوتر بصورت مستقل ، هنرستان کاپتان احراری وابسته به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در رشته های علوم و فنون دریایی ، هنرستان دخترانه هنرهای زیبا وابسته به وزارت ارشاد اسلامی در رشته های نقاشی و نمایش و دو هنرستان غیر دولتی فن آموز و مبین خلیج فارس با رشته های شبکه و نرم افزار و الکتروتکنیک در 4 منطقه استان تاسیس شده است.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت : تعداد رشته های فعال شاخه فنی و حرفه ای در سطح استان در سال تحصیلی 99-98 تعداد 29 رشته بوده که برای سال تحصیلی 1400-99 تعداد 1رشته جدید و 8 رشته فعال از گذشته در 5 منطقه توسعه داده شده است و سهم فنی حرفه ای استان از 13.62 درصد بوده و برای سال جاری تا کنون به 15.17 رسیده است.

 

قویدل در پایان گفت: با توجه به قابلیتها و تنوع در رشته های موجود در شاخه فنی و حرفه ای و همچنین به روز بودن رشته ها با مشاغل موجود در بازار کار و نیاز جامعه و بازار کار استان به نیروهای انسانی ماهر تقویت شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش از اولویت ای برنامه معاونت آموزش متوسطه می باشد.

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون آموزشی هرمزگان آموزش و پرورش شاخه فنی و حرفه ای برای سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­­پورحسینی افزود: در دو سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، ظرفیت خوابگاه‌های متاهلین دانشگاه علوم پزشکی تهران دو برابر شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت: این تعداد خوابگاه کفایت نمی‌کند و معاونت دانشجویی فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد است طی یک سال آینده ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی را دو برابر کنند.   مدیرکل دفتر وزارتی وزارت بهداشت ادامه داد: به تعداد تخت‌های خوابگاه‌های مجردی هم ۱۰ هزار تخت افزوده شده است.   پورحسینی ضمن تشکر از خیرینی که در این امر مشارکت داشتند، افزود: همچنان از همکاری خیرین در این حوزه استقبال می‌کنیم. ­

دیگر خبرها

  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی