Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:53:48 GMT

۳۵ هزار طرح صنعتی در کشور در حال اجرا است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۰۶۵۳

۳۵ هزار طرح صنعتی در کشور در حال اجرا است

محسن صالحی‌نیا روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از واحد صنعتی داروسازی و افتتاح متمرکز ۱۰ طرح صنعتی دیگر این استان افزود: حمایت از واحدهای صنعتی در راستای استمرار تولید با اعطای تسهیلات مناسب و تامین مواد اولیه از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه است و در سالجاری که با عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده این حمایت‌ها تقویت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، کمک برای رفع موانع تولید و احیای واحدهای صنعتی را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه برشمرد و گفت: ۱۰ هزار واحد راکد در کشور شناسایی شده است که امسال یک هزار و ۵۰۰ واحد به چرخه تولید بازمی‌گردد.

صالحی‌نیا تصریح کرد: از این تعداد ۲۸ واحد سهم استان چهارمحال و بختیاری است که تاکنون ۱۱ واحد احیاء شده و به چرحه تولید بازگشته است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تسهیل‌گری برای جذب بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های رونق تولید برشمرد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و اعطای مشوق‌هایی نظیر معافیت‌های مالیاتی و تامین سرمایه در گردش می‌توان در ترغیب سرمایه‌گذار بخش خصوصی موثر واقع شد.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: دولت با وجود محدودیت‌های بسیاری که با آن مواجه است اما همچنان برای استمرار تولید و رونق فعالیت واحدهای صنعتی از همه ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری می‌کند.

فرماندار شهرستان بروجن نیز در این آیین با اشاره به موقعیت این شهرستان در تولیدات صنعتی استان و کشور، اظهار داشت: بروجن قطب صنعتی استان به شمار می‌رود و با دارا بودن پنج شهرک صنعتی نیمی از صنایع استان را در خود جای داده است.

مسعود ملکی افزود: واحدهای صنعتی فعال در شهرستان صنایع مادر نظیر فولاد، سیمان، نساجی و بخشی از تولیدات مهم استان و کشور را تولید می‌کنند.

وی با اشاره به خشکسالی و کمبود آب در شهرستان بروجن، تصریح کرد: این وضعیت رونق واحدهای کشاورزی و دامداری در این منطقه را با چالش مواجه کرده و ناگزیر باید رونق صنعتی را پیگیری کرد از همین باید از بخش صنعتی این شهرستان حمایت‌های دوچندان به عمل آورد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران جهش تولید چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران جهش تولید چهارمحال وبختیاری وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران جهش تولید چهارمحال وبختیاری اخبار کنکور واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان