Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:29:13 GMT

انگلیس، هنگ‌کنگ و آمریکا مقصد این روزهای سینمای ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۰۷۲۰

انگلیس، هنگ‌کنگ و آمریکا مقصد این روزهای سینمای ایران

به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی پاسیو اولین ساخته مریم بحرالعلومی که پیش از این سیمرغ بهترین کارگردانی را از بخش جلوه‌گاه شرق سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر و تقدیر ویژه بهترین فیلمساز زن را از هجدهمین جشنواره فیلم داکا DIFF دریافت کرده بود، در ادامه حضورهای بین‌المللی‌اش این بار برای رقابت در جشنواره فیلم Screen Power انگلستان انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معرفی این جشنواره آمده است: «Screen Power Film Festival یک جشنواره بین‌المللی است که به فیلم‌های قدرتمند و منحصر به فرد از سراسر جهان اختصاص دارد.

ما معتقدیم که فیلم های بزرگ باید به رسمیت شناخته شوند. ماموریت ما این است که به سازندگان فیلم‌های مستقل در حال ظهور، شرایط مناسبی برای نشان دادن سخت‌کوشی و استعداد و فرصتی برای معاشرت و شبکه‌سازی برای کارهای آینده‌شان ارائه دهیم.»

این جشنواره که در حال حاضر  به‌دلیل شیوع کرونا به صورت آنلاین در حال برگزاریست، هر ماه فیلم‌هایی را انتخاب و معرفی می‌کند که در رقابت سالانه جشنواره در لندن به نمایش گذاشته می‌شوند.

فیلم‌های پذیرفته شده در این جشنواره ۱۵ تا ۲۱ ماه می سال آتی به نمایش درمی‌آیند و مراسم فرش قرمز سالانه برای اهدای جوایز این جشنواره در تاریخ ۲۵ جولای سال ۲۰۲۱ در مرکز شهر لندن برگزار می‌شود.

مریم بحرالعلومی به تازگی دومین فیلم خود را با عنوان شهربانو جلوی دوربین برده که این روزها آخرین مراحل فنی پس از تولید برای اخذ مجوز نمایش را سپری می‌کند.

بهناز جعفری، محدثه حیرت، کریم امینی، یاسمن ترابی، حسین ملکی و بابک انصاری، با حضورِ پوریا پورسرخ، محمدرسول صفری و شقایق فراهانی گروه بازیگران پاسیو هستند.

پخش بین‌المللی این فیلم را کمپانی الی ایمیج با مدیریت الهه نوبخت بر عهده دارد.

انیمیشن «خورده شده» در سینماهای آمریکا روی پرده می‌رود

حضور بعدی سینمای ایران به انیمیشن کوتاه خورده شده در آمریکا اختصاص دارد.

این انیمیشن ساخته‌ محسن رضاپور به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کودکان «نیویورک» آمریکا برگزیده شد و از اکتبر ۲۰۲۰ به مدت یکسال، در برخی سینماها و برنامه‌های مجازی در آمریکا و کشورهای حوزه‌ی آمریکای شمالی به نمایش درخواهد آمد.

جشنواره کودکان نیویورک، از جشنواره‌های معتبر آمریکا و Oscar Qualify است و هر ساله تحسین‌شده‌ترین و محبوب‌ترین فیلم‌های جشنواره را انتخاب کرده و به عنوان «بهترین‌های جشنواره» Best of the Fest نمایش می‌دهد.

خورده شده از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و در جیبی‌استودیو ساخته شده است.

این انیمیشن کوتاه پیش از این برنده‌ جایزه‌ ویژه‌ی هیات داوران یازدهمین جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی تهران شده و در بخش مسابقه‌ ده‌ها جشنواره‌ دیگر نظیر اشتوتگارت، سیکاف، انیبار، استاپ‌موشن مونترال و... به رقابت پرداخته است.

داستان انیمیشن کوتاه خورده شده در دنیایی رُخ می‌دهد که همه در حالِ خوردن یکدیگر هستند؛ اما در این بین، یکی از موجودات راهی برای بقا پیدا کرده و پس از خورده شدن، درون شکم گرگی به زندگی‌اش ادامه می‌دهد...

سینمای ایران نامزد سه شاخه جوایز فیلم آسیایی شد

نامزدی در سه شاخه از چهاردهمین دوره جوایز فیلم آسیایی برای فیلم‌های قصر شیرین و شیطان وجود ندارد از دیگر حضورهای موفق این روزهای سینما ایران در هنگ‌کنگ است.

در این جوایز سینمایی حامد بهداد برای بهترین بازیگر مرد و محسن قرایی و محمد داودی برای بهترین فیلمنامه قصر شیرین به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی نامزد کسب جایزه شدند.

همچنین فیلم شیطان وجود ندارد به کارگردانی محمد رسوال اُف نیز در شاخه بهترین فیلم این جوایز سینمایی نامزد کسب جایزه است.

فیلم قصر شیرین پیش از این جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم شانگهای، جایزه بهترین فیلم از جشنواره بین المللی شرق و غرب اورنبورگ، دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از نگاه منتقدان در جشنواره فیلم‌های هنری باتومی گرجستان و جایزه بهترین کارگردانی و بازیگر مرد (حامد بهداد) جشنواره آنتالیا ترکیه را کسب کرده و در سیزدهمین دوره جوایز سینمایی آسیپاسیفیک نیز در شاخه بهترین فیلمنامه (محسن قرایی و محمد داوودی) نامزد کسب جایزه بود.

حامد بهداد، ژیلا شاهی، اکبر آئین، آزاده نوبهار، محمد اشکان‌فر، محمد عسگری، یونا تدین، نیوشا علیپور، بابک لطفی خواجه‌پاشا و زهیر یاری بازیگران فیلم قصر شیرین هستند.

چهاردهمین دوره جوایز فیلم آسیایی امسال به دلیل شرایط همه گیری کرونا در هنگ کنگ در کشور کره جنوبی و جشنواره فیلم بوسان برندگان خود را اعلام می کند. برندگان این جوایز سینمایی روز ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) اعلام می‌شوند.

برچسب‌ها هنگ کنگ لندن رضا میرکریمی شقایق فراهانی حامد بهداد انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنگ کنگ لندن رضا میرکریمی شقایق فراهانی حامد بهداد انگلستان هنگ کنگ لندن رضا میرکریمی شقایق فراهانی حامد بهداد انگلستان اخبار کنکور بهترین کارگردانی جوایز سینمایی جشنواره فیلم بهترین فیلم بین المللی حامد بهداد قصر شیرین خورده شده هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال

ستاره گلدن استیت وریرز فصل را با یک جایزه انفرادی به پایان رساند.

طرفداری | استفن کری، ستاره گلدن استیت وریرز، در این فصل امتیازآورترین بازیکن در لحظات حساس (کلاچ تایم) بود و حالا یک جایزه دیگر به کلکسیون افتخاراتش اضافه کرده است.

کری پنجشنبه شب به عنوان بهترین بازیکن کلاچ NBA (لحظات حساس بازی در اواخر آن که بازی با اختلاف کمی دنبال می شود) در فصل 24-2023 معرفی شد و این جایزه را به رزومه پربارش که شامل دو جایزه MVP، یک MVP بازی آل‌استار، یک MVP فینال NBA، یک MVP فینال کنفرانس غرب و 9 حضور در تیم منتخب NBA می‌شود، اضافه کرد.

این جایزه به افتخار جری وست، کسی که کری او را به خوبی می‌شناسد و زمانی مشاور گلدن استیت بود، نامگذاری شده است. استفن کری یکی از سه فینالیست این جایزه در کنار دمار دروزن از شیکاگو و شی گیلجس الکساندر از اوکلاهاما سیتی بود.

کری با 189 امتیاز، هفت امتیاز بیشتر از دروزن،  امتیازآورترین بازیکن در لحظات حساس (تعریف‌: بیشترین امتیاز امتیاز در 5 دقیقه پایانی کوارتر چهارم یا در وقت اضافه، با اختلاف امتیاز کمتر از 5 امتیاز در بازی) لیگ برتر شد.

آراء به هم نزدیک بود، کری با کسب 45 رای اول و 298 امتیاز، این جایزه را به خود اختصاص داد. دروزن با کسب 34 رای اول و 272 امتیاز در رده دوم قرار گرفت. در این رأی‌گیری بازیکنان برای رای اول 5 امتیاز، برای رای دوم 3 امتیاز و برای رای سوم 1 امتیاز دریافت می‌کردند. گیلجس الکساندر 160 امتیاز کسب کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال