Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد جمال ارونقی، ابلاغیه اخیر به گمرکات اجرایی کشور در رابطه با شرایط خودروهای ورود موقت را تشریح کرد و گفت: با توجه به تداوم شرایط حاکم بر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا خودروهایی که با صدور پروانه ورود موقت یا تحت صحابت کارنه دوپاساژ به کشور وارد شده و مهلت اعتبار پروانه‌های آنها یا کارنه براساس مهلت‌های تعیین شده به اتمام رسیده است باید به گمرکات اجرایی تحویل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مسدود بودن برخی از مرزها در حال حاضر امکان خروج بعضی از این خودروها میسر نیست، ولی زمان تعیین شده قبلی نیز به دلیل تمدیدهای مکرر تمدید نخواهد شد. بر این اساس، از سوی گمرک اخطاریه ای با مهلت ۱۰ روزه جهت تحویل این خودروها به گمرکات اجرایی به ذینفعان ارسال خواهد شد.

به گفته ارونقی، در صورت عدم تحویل یا خروج خودرو توسط ذینفع اقدامات قانونی  در مورد آنها صورت می‌گیرد.

معاون فنی گمرک ادامه داد: در صورت عدم حضور مالک خودرو در کشور و ارائه درخواست مبنی بر تحویل خودرو یا خروج آن طبق وکالت نامه رسمی معتبر ارائه شده، پذیرش آن جهت تحویل خودرو به  گمرک یا خروج از کشور با اخذ جریمه در صورت تعلق و با رعایت کامل مقررات بلامانع است.

به گفته او، با توجه به این که فعلا خروج خودروهای ورود موقت از کشور خارج از اختیار صاحب آن است متروکه اعلام نخواهد شد.

گفتنی است؛ مدت مجاز اقامت خودروهایی که به صورت ورود موقت به کشور وارد می‌شوند، معمولا سه ماه است و پس از مدت فوق باید از کشور خارج شوند، تمدید این مهلت‌ منوط به موافقت قبلی گمرک ایران خواهد بود.

پربیننده ترین قیمت انواع محصولات ایران خودرو +جدول قیمت روز خودرو (۹۹/۶/۱۸)/ خریدوفر‌وش پُرریسک شد چری تیگو ۷ چند؟ +جدول قیمت انواع خودروهای ژاپنی +جدول یک خودروی صفر کیلومتر ۱۳بار معامله شد!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو گمرک ویروس گمرکات کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ورود موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس

یونس طرهانی معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران برای کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف محکومان زندانی که طولانی مدت در حبس به سر می‌برند، یک زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس با صدور حکم اعسار مطلق آزاد شد.

طرهانی اظهار داشت: در ارتباط ویدئو کنفرانس با یک زندانی، که به اتهام ایراد ضرب و جرح به پنج سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود و از سال ۸۸ به علت عدم رضایت شکات و مراجعه آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برد موجب صدور دستورات لازم برای تعیین تکلیف وی و صدور حکم قضائی در شعبه مربوطه شد.

معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران افزود: با توجه به اینکه محکوم علیه حبس خود را به اتمام رسانده بود و قریب ۱۰ سال پس از اتمام محکومیت، صرفاً به دلیل عدم توان مالی برای پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد و هیچ اقدامی نیز توسط شکات صورت نگرفته و حتی طی این مدت از یک روز مرخصی نیز استفاده نکرده بود، پرونده وی در راستای اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضائی مورد بررسی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص آزادی زندانی تصریح کرد: با هماهنگی بین مرجع قضائی مربوطه و دادسرای مجری حکم، زندانی پس از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس، با صدور حکم اعسار مطلق، از زندان آزاد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • خروج ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!
  • عرضه خودرو های وارداتی از فردا یکشنبه