Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@17:43:19 GMT

چرا قیمت کره ۲برابر شد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۱۳۱۳

چرا قیمت کره ۲برابر شد؟

خبرگزاری تسنیم: نرخ کره پاستوریزه 100گرمی از 4500 تومان به 8 هزار تومان و کره 50گرمی از 2300 تومن به 4100 تومان افزایش یافته است به همین منظور انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با صدور اطلاعیه‌ای درباره افزایش قیمت کره توضیحاتی ارائه داد.

میزان مصرف روزانه کره حیوانی در کشور 100 تن، میزان واردات کره با ارز مرجع (4200) 45 هزار تن از انتهای سال 1397، تعداد روزهای برآوردی برای مصرف کره حیوانی از ابتدای 1398 تا انتهای مردادماه 520 روز و نیاز کشور از ابتدای سال 1398 تاکنون 52000 هزار تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیل آمار فوق نشان می‌دهد که موجودی ذخیره استراتژیک کشور برای کره حیوانی تا تابستان قابل اتکا بوده است که با پایان ذخایر کشور در انبارها به‌واسطه ظرفیت‌سازی و توانمندی‌های صنعت لبنی کشور از ابتدای شهریور ماه کره تولید داخل با قیمتی 35 درصد کمتر از قیمت جهانی (بر اساس قیمت دلار آزاد) وارد بازار شده است.

برای استحضار مردم نگاهی به حقایق زیر ضرورت دارد:

1. انجمن فرآورده‌های لبنی همواره به‌صورت شفاف از تک‌نرخی شدن ارز حمایت کرده است.

2. کلیه فرایند واردات کره حیوانی و توزیع آن در کشور از ابتدا تا کنون مستمراً تحت نظارت نهادهای نظارتی و امنیتی بوده است.

3. طی یک سال و نیم گذشته قیمت کره وارداتی در بازار به‌دلیل تعهد و مسئولیت‌پذیری شرکت‌های لبنی با رعایت کامل قیمت‌های مصوب تغییری نداشته و کره حیوانی یکصدگرمی با مبلغ 000’45 ریال عرضه شده است.

4. کلیه تعهدات شرکت‌های لبنی واردکننده کره حیوانی به‌طور کامل با نظارت وزارت صمت صورت پذیرفته است.

5. کره عرضه‌شده در بازار از ابتدای شهریور ماه کره حیوانی تولید داخل است و از ارز 4200 بهره‌ای ندارد.

6. به‌‌دلایل سیاست‌های بانک مرکزی ارز مرجع جدیدی برای واردات کره حیوانی تخصیص نیافته لذا از این تاریخ به بعد صرفاً کره تولید داخل در بازار عرضه می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت کره تولیدات کره حیوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی