Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فعالان سیاسی و اجتماعی اهواز در میزگرد انتخاباتی در دفتر تسنیم با اشاره به برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی اهواز به حضور حداکثری مردم و رای براساس شاخص های دینی تاکید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، 21 شهریور 1399 روز سرنوشت‌ساز دیگری برای حوزه انتخابی اهواز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکلیف یکی از 3 کرسی مجلس مشخص می‌شود. مردم از بین دو نامزد (احمد سراج- شبیب جویجری) یکی را راهی بهارستان می‌کنند و تیم 18 نفره خوزستان در بهارستان را تکمیل می‌کنند.

شور انتخاباتی در دو روز پایانی به موعد انتخابات بالا گرفته و هر چند بواسطه نبود ستاد تبلیغات و تبلیغات شهری خیلی فضای شهر درگیر نشده و آن شور و گرمای دور اول فراگیر نشده است. اما فضای مجازی تب بالای گرفته و شبکه‌های اجتماعی به صحنه رقابت طرفداران دو نامزد تبدیل شده است.

انتخابات یکی از جلوه های مردم سالاری دینی است که مردم می‌توانند در سرنوشت کشور مشارکت کنند. نظام مردم سالاری دینی یکی از گذرگاه‌های است که مردم به شکل حقیقی در جریان تقنین کشور نقش آفرینی می‎کنند. برای همین منظور میزگردی با حضور مسلم خوش اخلاق دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خوزستان و مهدی طرفی سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان استان با موضوع "انتخاب سالم" برگزار شد.

نماینده اهل لابی، جز فساد و رانت دستاوردی برای استان ندارد

مهدی طرفی فعال حوزه دانشگاه درباره اهمیت انتخابات دور دوم مجلس در اهواز، اظهار داشت: انتخاب یک نماینده مجلس می‌تواند تمامی رویکردها و مدیریت‌های استان و کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: اگر نماینده‌ی توانمند و با روحیه جهادی وارد مجلس شود، می‌تواند فضای عمومی کشور و حوزه انتخابیه رو تحت تاثیر مثبت قرار دهد و به پیشرفت کشور کمک کند. اما اگر نماینده‌ای که اهل لابی‌های بی نتیجه سیاست زده و بی عدالتی و فساد باشد، دقیقا به همین موارد دامن زده و  باعث عقب گرد استان می‌شود. لذا اهمیت انتخاب درست حتی برای یک نماینده بسیار ارزشمند است.

مردم در پای صندوق رای به تشکیل جامعه اسلامی کمک کنند

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان داشت: حضور در انتخابات تکلیف است چرا که تک تک آرا در سرنوشت سال‌های آینده کشور و استان و شهرستان تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم همچنان به نماینده‌هایی از جنس مردم با روحیه جهادی و انقلابی و متخصص نیازمند است تا ان شالله بتواند به پیشرفت کشور کمک کند.

دور دوم انتخابات مجلس| کاندیدای اهواز: خوزستان به مدیر انقلابی نیاز دارد / از ‌پشت درب‌های بسته ‌مشکلات برطرف نمی‌شوددور دوم انتخابات مجلس| کاندیدای کرمانشاه: بیکاری به زخم کهنه ‌منطقه تبدیل شده / کرمانشاه به نهضت خدمت‌رسانی نیاز دارداطلاعیه 37 ستاد انتخابات: تبلیغات نامزدها از 8 صبح پنج شنبه 20 شهریورماه ممنوع است

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان استان گفت: روز جمعه ان‌شاءالله مردم برای پیشرفت استان بدور از تعصب‌های قومیتی و رانتی در انتخابات دور دوم شرکت کرده تا با انتخاب اصلح زمینه تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی را فراهم کنند.

حضور مردم در پای صندوق رای نمایشی نیست

مسلم خوش اخلاق فعال اجتماعی در ادامه این نشست اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم سالاری دینی است. در این مردم سالاری انتخاب مردم بر مبنای قواعد دینی صورت می‌گیرد و انتخابات یک تکلیف شرعی و مبتنی بر داشتن حجت شرعی است.

وی افزود: در این مردم سالاری مردم دین را ملاک آری و خیر قرار می‌دهند و این برخلاف نظام‌های سکولار که سرمایه سودمحور تعیین کننده است. در نظام اسلامی هر نامزدی که عدالتخواه و دنبال رشد جامعه باشد، شایسته تر است.

عضو سابق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خوزستان بیان داشت: در نظام اسلامی حضور مردم در پای صندوق رای تزئینی نیست بلکه حقیقی و موثر است و مردم برای اعمال اراده خود باید پای صندوق رای حاضر شوند.

مردم به نامزد عدالتخواه رای دهند

این فعال سیاسی-اجتماعی اظهار داشت: تداوم نظام اسلامی در حضور مستمر مردم در پای صندوق رای است و مردم باید مبتنی بر شاخص‌های مانند عدالتخواه بودن، مردمی بودن، اهل زده و بند سیاسی نبودن، وام دار گروه‌های سیاسی نبودن و در عوض جهادی بودن رای دهند.

وی تصریح کرد: مردم در این انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه براساس شاخص‌های مانند ضد فساد بودن، اهل دوقطبی کاذب اصولگرا و اصلاح طلب نبودن رای دهند و دقت کنند به فردی که ساده زیست، مردمی و به ولایت فقیه نزدیک تر است، رای دهند.

خوش اخلاق بیان داشت: فضای انتخابات باید فضای رقابت و مسابقه برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور باشد. مردم براساس این شاخص‌های دینی باید پای صندوق رای حاضر شوند.

گزارش از اکبر بهاری

انتهای پیام/341/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات دور دوم مجلس مردم در پای صندوق رای مردم سالاری رای دهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه

چهار نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین دو نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم راه یافته‌اند و با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند سال گذشته در هشت حوزه انتخابیه استان کرمانشاه برگزار شد و ۲۷۷ نامزد برای تصدی هشت کرسی مجلس با هم رقابت کردند که در پایان شش نفر به طور مستقیم در دور اول راهی مجلس شدند و چهار نفر نیز برای تعیین دو نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی _جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت_ در ۲۱ حوزه و با رقابت ۸۸ نامزد راه یافته به این مرحله برگزار و فهرست اسامی راه یافتگان از _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ از سوی فرمانداران منتشر می‌شود، نامزدهای راه یافته به این مرحله از ساعت ۸:۰۰ روز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ تا ساعت ۸:۰۰ روز _پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ فرصت دارند تا برنامه‌های خود را در قالب تبلیغات انتخاباتی ارائه کنند.

در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته در حوزه انتخابیه کرمانشاه، محمد رشیدی با ۶۱ هزار و ۵۸ رأی به عنوان نماینده مردم راهی بهارستان شد، اما عبدالرضا مصری با ۴۷ هزار و ۶۷۱ رأی، فضل الله رنجبر با ۳۴ هزار و ۱۳۸ رأی، جهانبخش امینی با ۳۱ هزار و ۷۸۲ رأی و ابراهیم رحیمی زنگنه با کسب ۲۹ هزار و ۹۸۶ رأی در این حوزه انتخابیه به دور دوم انتخابات راه یافتند که از بین آن‌ها دو نفر راهی مجلس خواهد شد.

عبدالرضا مصری

عبدالرضا مصری با ۴۷ هزار و ۶۷۱ رأی در جایگاه دوم قرار گرفت و به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا به دور دوم رفت. وی متولد کرمانشاه و زاده سال ۱۳۳۵ است و از دوم خرداد ۱۴۰٢ نایب‌رئیس اول دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

وی پیش‌تر و در سال دوم و سوم دوره یازدهم مجلس و سال آخر دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز نایب‌رئیس دوم بوده است و در ادوار هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده در مجلس حضور داشت.

فضل‌اله رنجبرزاده

فضل‌اله رنجبرزاده دیگر نامزد دور دوم انتخابات مجلس متولد سال ۱۳۴۶ در شهر هرسین است. وی دارای مدرک کارشناس ارشد است و با ۳۴ هزار ۱۳۸ رأی به مرحله دوم راه پیدا کرد.

وی ۹ سال فرماندار کرمانشاه بود، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه از دیگر سوابق او است.

جهانبخش امینی‌زاده

جهانبخش امینی‌زاده متولد سال ۱۳۴۳ در کرمانشاه و پزشک است وی با ۳۱ هزار ۷۸۲ به مرحله دوم راه پیدا کرد. امینی‌زاده مدتی به‌عنوان معاون و عضو هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت کرد. وی پیش‌تر نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

ابراهیم رحیمی زنگنه‌زاده

ابراهیم رحیمی زنگنه‌زاده متولد سال ۱۳۵۱ کرمانشاه است که با کسب ۲۹ هزار ۹۸۶ رأی به مرحله دوم راه پیدا کرد. وی دکتری ادبیات فارسی دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه است.

رحیمی زنگنه‌زاده فرماندار کرمانشاه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه را در کارنامه کاری خود دارد.

کد خبر 749745

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس