Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@14:56:42 GMT

۱۰ فیلم برتر تاریخ در مورد قاتلان سریالی + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۱۸۸۸

۱۰ فیلم برتر تاریخ در مورد قاتلان سریالی + تصاویر

 روانشناسی پشت قاتلان سریالی برای دهه‌ها باعث جذب و حیرت مخطابان شده است. با شروع شهرت قاتلان سریالی در دهه ۷۰، این افراد برای بیش از ۵۰ سال است که یکی از موضوعات اصلی فرهنگ عامه به شمار می‌آیند.

وقتی پای یک شخصیت شرور مانند هیولا یا روح خبیثه به میان می‌آید وحشت جذاب می‌تواند به ترس تبدیل شود، اما قاتلان سریالی ترس را به یک مرحله بالاتر می‌برند، تهدیدی شناخته شده که دهه‌ها می‌تواند تیتر اول خبر‌های جهان بوده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترسناک‌تر این که برخی از این فیلم‌ها نه تنها نتیجه تراوشات ترسناک یک ذهن پیچیده بلکه بازسازی وحشت‌های یک زندگی واقعی هستند، برای مثال ماجرا‌های تد باندی یا ماجرای قاتل زودیاکی.

در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما در مورد قاتلان سریالی واقعی و داستانی آشنا کنیم.

۱- Zodiac

Zodiac نگاهی ترسناک به وحشتی واقعی است که قاتل زودیاکی در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی در کالیفرنیا به راه انداخت. در این فیلم مارک رافلو، جیک جیلنهال و رابرت داونی جونیور در نقش خبرنگار و کارآگاه جنایی بازی می‌کنند که به بررسی قتل‌هایی که قاتل زودیاکی در طول سال‌ها انجام داده و همچنان ادامه دارد می‌پردازند. ترسناک‌ترین بخش فیلم و این داستان این است که قاتل زودیاکی هنوز دستگیر نشده و معلوم نیست چه کسی بوده است.

۲- Seven

در فیلم Seven، برد پیت و مورگان فریمن نقش‌های اصلی تریلری در مورد یک قاتل سریالی هستند که از هفت گناه کبیره به عنوان الگویی برای قتل هایش استفاده می‌کند، فیلمی که به یک کلاسیک مطلق تبدیل شد. داستان ترسناک این قاتل سریالی مسابقه و نبردی علیه زمان برای پیدا کردن مردی دیوانه قبل از تکمیل کردن قتل بعدی اش است که تاکید اصلی آن بر نقص‌های ویرانگر انسانی است.

۳- Monster

شارلیز ترون در فیلم Monster نقش ایلین وورنوس را بازی می‌کند، قاتل سریالی ترسناکی که از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰ مردان بسیاری را به قتل رساند، فیلمی که ترون اولین جایزه اسکار را برای نقش آفرینی خیره کننده خود در آن بدست آورد. وورنوس در سال ۲۰۰۳ اعدام شد، اما داستان ترسناک او در یک بازی ترسناک از ترون برای همیشه جاودانه شد.

۴- Silence of the Lambs

نبرد بین کلاریس استرلینگ و دکتر هانیبال لکتر احتمالاً مشهورترین فیلم در ژانر قاتل سریالی است. در فیلم Silence of the Lambs وقتی که یک مامور اف بی آی به تحقیق در مورد زندگی هولناک یک روانشناس نابغه تبدیل شده به یک آدمخوار روانی می‌پردازد، تحقیقاتش او و دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهد. جودی فاستر و آنتونی هاپکینز در این فیلم بازی‌هایی ماندگار از خود ارائه دادند.

۵- Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile

زک افرون یکی از جذاب‌ترین بازیگران مرد هالیوودی در حال حاضر است که این موضوع او را به گزینه‌ای مناسب برای بازی در نقش تد باندی در فیلم Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile از سرویس نتفلیکس تبدیل می‌کرد. این فیلم ماجرای دادگاه تد باندی بعد از قتل ده‌ها زن را روایت می‌کند و اگر چه فیلم Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile در حد دیگر عناوین این فهرست نیست، اما بازی افرون جذابیتی دوچندان به داستان باندی و دفاعیات ترسناکش در دادگاه داده است.

۶- Mr. Brooks

دهه ۲۰۰۰ دهه بسیار درخشانی برای سینما بود و فیلم Mr. Brooks نمونه واقعی قدرت ستارگی و سناریو‌های دیوانه وار است که در این دوره ارائه شد. فیلم با بازی کوین کاستنر، دمی مور و دین کوک داستان یک قاتل سریالی و مردی جوان را روایت می‌کند که می‌خواهد در دنیای قتل‌های زنجیره‌ای نقش داشته باشد.

۷- The Bone Collector

هیچ فیلمی نتوانسته مانند The Bone Collector ورود به هزاره جدید را به خوبی به تصویر بکشد. این فیلم با بازی آنجلینا جولی و دنزل واشنگتن داستان یک افسر پلیس و یک کارآگاه فلج شده را روایت می‌کند که قصد دارند یک قاتل سریالی را دستگیر کنند. برخی فیلم‌ها با موضوع قاتل سریالی شما را تا مغز استخوان می‌ترسانند و برخی دیگر تنها تماشایشان جذابیت دارد. این فیلم را می‌توان در دسته دوم جای داد.

۸- Halloween

فیلم Halloween بزرگ‌ترین فرانچایز قاتل سریالی در تاریخ سینماست. در این فیلم جیمی لی کورتیس در نقش لوری استرود بازی می‌کند، خواهر مایکل مایرز قاتل سریالی مشهور. این فیلم اسلشر دبیرستانی بازسازی‌های بسیاری دارد که هیچ کدام با نسخه اورجینال اواخر دهه ۱۹۷۰ قابل مقایسه نیستند. تازه‌ترین فیلم با این عنوان، اما سرآمد همه بازسازی‌ها و از همه به نسخه اورجینال نزدیک‌تر است.

۹- Scream

فیلم Scream که می‌توان آن را یک هجویه بر ژانر قاتل سریالی دانست که خنده دارترین و جذاب‌ترین گزینه برای علاقمندان به این ژانر است. اولین فیلم این فرانچایز بهترین فیلم بوده و همانی بود که درو بریمور را به شهرت رساند.

۱۰- American Psycho

فیلم American Psycho یک فیلم نئوکلاسیک با بازی کریستین بیل در نقش یک تاجر جوان است که در تاریکی شب دست به قتل می‌زند. کریستین بیل تلاش زیادی کرد تا بتواند این نقش را از چنگ دیگران ستارگان هالیوودی برباید و وقتی موفق شد، آن را به یک فیلم ماندگار تبدیل کرد.

منبع: روزیاتو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فیلم های برتر قاتلان سریالی فیلم ترسناک سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با تورینو

اینتر و تورینو برای صد و شصتمین بار در تاریخ سری آ به مصاف یکدیگر می روند

طرفداری | اینتر در هفته سی و چهارم سری آ در فصل 2023/24 میزبان تورینو است. 

اینتر که در فاصله 5 هفته مانده تا پایان سری آ قهرمانی خود را مسجل کرد، روز یکشنبه 28 آوریل 2024 (9 اردیبهشت 1403) از ساعت 14 به وقت تهران میزبان تورینوی رده دهمی است. این بازی را یک داور زن به نام کاپوتی قضاوت می کند. هواسکورد نتیجه این بازی را دو بر صفر به نفع نراتزوری پیش بینی کرده است. لینتی از تورینو و دومفریز از اینتر به دلیل محرومیت غائب خواهند بود. گفته می شود فرانچسکو آچربی و هاکان چالهان اوعلو دو مصدوم افعی ها هستند.

ترکیب احتمالی اینتر (3-5-2): زومر | باستونی، دی فرای، پاوار | دارمیان، بارلا، اصلانی، فراتزی، بیوکنن | مارتینز، تورام

ترکیب احتمالی تورینو (3-4-1-2): میلینکوویچ ساویچ | تامزه، بونجورنو، رودریگز | بلانووا، ریچی، ایلیچ، لاتسارو | ولاشیچ | زاپاتا، سانابریا

تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!
  • بایرن - رئال؛ تکراری‌ترین تقابل تاریخ چمپینوزلیگ
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • سه تاریخی که خواب را از امباپه گرفته‌اند
  • بهترین انیمه‌های سریالی که در بهار امسال نباید از دست بدهید
  • بازخوانی کارنامه 8 تیم برتر جام حذفی؛ 3 قهرمان در کنار 5 مدعی
  • تصادف رانندگی وزرای اسرائیلی سریالی شد | فیلم دومین تصادف
  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با تورینو
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!