Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:19:16 GMT

جذب دانش‌آموزان اوتیسم خراسان شمالی ۴۰۰ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۱۹۹۳

جذب دانش‌آموزان اوتیسم خراسان شمالی ۴۰۰ درصد رشد کرد

علی متقیان، چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا دو سال پیش شمار دانش آموزان طیف اوتیسم در مدارس استان، کمتر از انگشتان دست بود اما اکنون ۴۲ نفر از این افراد زیر پوشش هستند.  

وی گفت: تمام مدارس استثنایی استان به اتاق آموزش کودکان طیف اوتیسم مجهز شده و خدمات کاردرمانی و کیت های آموزشی تخصصی دوره ابتدایی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مستقل کردن مدرسه طیف اوتیسم از سایر گروه های معلولیتی در مرکز استان و بهره‌برداری از اتاق حسی برای درمان کودکان مبتلا به اوتیسم، در مرکز استان از خدمات مهمی است که برای دانش آموزان مبتلا به این بیماری میسر شده است.

متقیان اظهار داشت: یکی از کمبودهای استان برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، ایجاد اتاق حسی برای طیف اوتیسم بود که این اقدام با کمک خیران، میسر شده است.

وی با بیان اینکه درمان حسی،  کمک به یکپارچه کردن اطلاعات دریافتی مغز است اظهار داشت: در این زمینه ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار به وسیله خیران، هزینه شده است.  

متقیان درباره توجه دولت به اجرای طرح سنجش نوآموزان گفت: سنجش سلامت دانش آموزان به منظور مداخله زودهنگام و کمک بهتر به دانش آموزان مبتلا به مشکلات مختلف جسمی، دارای اهمیت است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: اکنون پوشش سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به مدارس در استان به حدود ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی،  توسعه مراکز پیش حرفه ای از ۹ آموزشگاه به ۱۳ آموزشگاه،  تالیف پنج کتاب مرتبط با حوزه کودکان استثنایی،  توسعه خدمات توانبخشی از ۷۵۷ به هزار و ۱۰۰ دانش آموز در سال و ساخت و توسعه فضاهای آموزشی از ۱۴ آموزشگاه به ۱۸ آموزشگاه از دیگر اقداماتی است که در این دولت میسر شده است.

وی با اشاره به توسعه مشارکت خیران برای کمک به دانش آموزان استثنایی استان خاطرنشان کرد: خیران سالانه یک میلیارد ریال به این دانش آموزان کمک می کنند.  

متقیان افزود: یکی از اقدامات ارزنده،  ساخت سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در مرکز استان است علاوه بر آن،  یک مرکز مشاوره خانواده های دانش آموزان استثنایی ایجاد شده و با راه اندازی و تجهیز پایگاه دائمی تخصصی سنجش دغدغه های خانواده ها، کاهش یافته است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: در سال های اخیر،  پوشش دانش آموزان طرح تلفیقی فراگیر ۲۳ درصد رشد داشته و جذب دانش آموزان استثنایی در مدارس ویژه هم ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به استان افزود: در این سفر قول ساخت ۱۱ مدرسه برای دانش آموزان استثنایی استان داده شد علاوه بر آن، مقرر شد هشت سالن ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استان ایجاد شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این سفر، مقرر شد تا ۲ مرکز اختلال یادگیری در خراسان شمالی راه اندازی شود.

وی با اشاره به افتتاح نخستین مرکز جامع تشخیص، توانبخشی و آموزش کودکان و دانش آموزان بانیازهای ویژه کشور در بجنورد گفت: مرکز «رویش»  شامل ظرفیت هایی چون شنوایی سنجی، تربیت شنوایی، بینایی سنجی، درمان کودکان کم بینا، تشخیص مشکلات گفتاری و گفتار درمانی، روان سنجی در ابعاد مختلف، مشاوره و مداخله های آموزشی و کاردرمانی است.

متقیان افزود: برای خرید و تامین تجهیزات این مرکز ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به افتتاح گلخانه مرکز آموزشی شبانه روزی «صدرا» گفت: این گلخانه، برای آموزش کشت های گلخانه ای به دانش آموزان متوسطه، در فضایی به وسعت ۱۰۰ مترمربع اجرا و به بهره برداری رسیده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: این، نخستین گلخانه آموزش و پرورش استثنایی استان است.

متقیان در باره کلنگ زنی دبیرستان دانش آموزی دخترانه با نیازهای ویژه ذهنی گفت: ساخت خوابگاه برای دختران دوره متوسطه یکی از نیازمندی های استان است، در این زمینه، این خوابگاه با مشارکت خیران ساخته می شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی اظهار داشت: این فضای آموزشی در گستره ۵۰۰ مترمربع، وارد مرحله اجرایی شده است و برای آن، ۲۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود و پیش بینی می شود تا ۲ سال آتی تکمیل شود.

اکنون هزار و ۳۸۷ دانش آموز استثنایی، هزار و ۱۸۷ دانش آموز با مشکلات ویژه یادگیری و ۴۲۰ دانش آموز تلفیقی  در خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها بجنورد مدارس خراسان شمالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اوتيسم مدارس استثنایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد مدارس خراسان شمالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اوتيسم مدارس استثنایی بجنورد مدارس خراسان شمالی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اوتيسم مدارس استثنایی اخبار کنکور دانش آموزان استثنایی استثنایی استان طیف اوتیسم دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،در این نمایشگاه، آثار منتخب چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری امیدفردا به نمایش گذاشته شده است ..


بیشترین آثار این نمایشگاه از شهرستان بیرجند است و در آن ۶۰ اثر تجسمی و ۲۰ اثر دستی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است .



نمایشگاه آثار دستی و تجسمی دانش آموزان خراسان جنوبی از ساعت ۸ تا ۱۲ و از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه استاد اسماعیلی، جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به روی علاقمندان باز است .

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست