Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@10:03:34 GMT

یونان دست به دامن ناتو شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۲۱۴۴

یونان دست به دامن ناتو شد

خبرگزاری فارس: رسانه‌های رسمی یونان چهارشنبه گزارش دادند که دولت این کشور برای مقابله با اقدامات اخیر ترکیه دست به دامن پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهد شد.

بر اساس این گزارش، آتن فردا پنجشنبه رسماً از ناتو خواهد خواست کشتی‌های ترکیه دریای مدیترانه را ترک کنند. قرار است دولت یونان در رابطه با اختلافات اخیر با ترکیه پیشنهادهایی را به ناتو بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونان و ترکیه هر دو عضو ناتو محسوب می‌شوند.

رسانه‌های یونان به نقل از دولت این کشور نوشتند که آتن به گفت‌وگو برای حل بحران ایجاد شده با ترکیه بدون تهدید و باج‌خواهی پایبند است.

ترکیه طی ماه‌های اخیر فعالیت‌های خود از قبیل حفاری و عملیات اکتشاف نفت و گاز را در شرق دریای مدیترانه بیشتر کرده و همین مسئله واکنش همسایگان جنوبی و غربی این کشور به ویژه یونان را در پی داشته است.

یونان پیشتر از آلمان و فرانسه خواسته بود در تنش اخیر با ترکیه جانب آتن را بگیرند. اخیرا وزیر خارجه فرانسه گفته است که این احتمال دارد که شورای اتحادیه اروپا در جلسه آتی خود، تنش بین آنکارا و آتن را بررسی و حتی ترکیه را تحریم کنند.

رئیس جمهور ترکیه به توجه به این تهدیدها، ضمن درخواست اتخاذ موضع بی‌طرفانه از شورای اروپا درخصوص تنش‌های شرق دریای مدیترانه، گفته است که اظهارات تحریک‌آمیز در این باره، کمکی به حل مشکل نمی‌کند

منبع: فردا

کلیدواژه: یونان ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر یک منبع مطلع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی، به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به‌گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

براساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

کد خبر 6087605 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان