Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@08:42:24 GMT

تولید انسولین شرکت نوو نوردیسک دانمارک در ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۲۸۸۲

تولید انسولین شرکت نوو نوردیسک دانمارک در ایران

ساعت 24 -کارخانه تولید انسولین قلمی ‌شرکت نوو نوردیسک پارس (هشتمین کارخانه نوو نوردیسک دانمارک در جهان)در روز دوشنبه مورخ 10 /6 /99 به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی (ویدیو کنفرانس) با حضور ی دکتر نمکی وزیر محترم و معاون غذا و داروی وزارت بهداشت و مشارکت مدیران شرکت مذکور و هم‌چنین سفرای فعلی و قبلی جمهوری اسلامی ایران در دانمارک، افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم وزیر بهداشت ضمن تقدیر از تلاش‌های سازمان غذا و دارو و سایر مدیران و دست اندرکاران که برای برپایی این صنعت بسیار مدرن و پیشرفته در کشورمان گام برداشتند، گفت: "با توجه به اینکه سال‌ها در حوزه مدیریت صنعت دارو فعالیت کردم، می‌دانم که هر گامی‌ که در این عرصه برمی‌داریم، با چه مشکلاتی همراه است تا به محصول نهایی دست پیدا کنیم."

وزیر بهداشت هم‌چنین عنوان کرد:"یکی از نیازهای امروز صنعت دارویی جهان، پرداختن به داروهایی است که ما برای بیماری‌های غیرواگیر نیاز داریم. انسولین هم یکی از داروهایی است که با توجه به گسترش بیماری دیابت در جهان، در بسیاری از کشورهای دنیا مطرح است. وی افزود: شرکت نوو نوردیسک به عنوان یکی از صاحبان صنعت دارویی جهان و یکی از پیشگامان، امروز در کنار ماست و امیدواریم این همکاری، بتواند به عنوان یک طلیعه نو در سرمایه‌گذاری در صنعت دارو با شرکت‌های معتبر و صاحب‌نام جهانی در کنار عزیزان سخت‌کوشمان در داخل کشور که سال‌های بعد از انقلاب با رفتن شرکت‌های چندملیتی توانستند صنعت دارویی را توسعه داده تا به خودکفایی 97 درصدی تولید دارو در کشور برسیم، قرار گیرد و با این حرکت مشترک و هماهنگ، کارهای بزرگی را در صنعت دارویی به ثمر برسانیم".

خانم نادی‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک نیز در این مراسم و از طریق فضای مجازی طی سخنانی با ابراز خرسندی نسبت به راه‌اندازی کارخانه یاد شده از تمامی دست‌اندرکاران و افرادی که صادقانه در به ثمر رساندن این پروژه ارزشمند نقش داشتند تشکر نموده و آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک را جهت کمک و مساعدت بیشتر به گسترس سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های توانمند دانمارکی در ایران اعلام نمود.

لازم به ذکر است در پی خروج ایالات متحده آمریکا از برجام و تحمیل تحریم‌های یکجانبه آن علیه کشورمان، شرکت نوونوردیسک در ایران با مشکلات ارزی و بانکی مواجه گردید که با مساعدت سفارت کشورمان در دانمارک برخی از آنها مرتفع گردیدند.

شرکت نوونوردیسک به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان داروهای دیابت به ویژه انسولین در جهان به شمار می‌رود و به تنهایی افزون بر نیمی از انسولین مصرفی در دنیا را تولید می‌کند. این شرکت معتبر داروسازی دانمارکی نزدیک به یک قرن پیش فعالیت خود را آغاز کرده و محصولات تولیدی خود را امروز در بیش از ۱۷۰ کشور عرضه می‌کند. حضور این شرکت در ایران به دنبال ترغیب و تلاش‌های صورت‌ گرفته از سوی این نمایندگی جهت جلب نظر مدیران آن برای صرف نظر آنها  از کشورهای ترکیه، عربستان و امارات متحده عربی با توجیه مزایای متعدد برای سرمایه‌گذاری و ایجاد کارخانه و امکان صادرات محصولات آن در جمهوری اسلامی ایران بوده است. اولین خط تولیدی این شرکت در شهرک دارویی برکت در زمینی به مساحت چهار هکتار و با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی افزون بر ۷۰ میلیون یورو افتتاح شد. این شرکت دومین کارخانه تولید انسولین قلمی است که در ایران به بهره‌برداری می‌رسد و در گام‌های نخست خود می‌تواند بیش از ۳۰ درصد انسولین قلمی مورد نیاز در ایران را برطرف کند و با توسعه خطوط تولید آن تامین انواع انسولین قلمی مورد نیاز کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را در دستور کار خود قرار دهد.

ظرفیت تولید کارخانه نوو نوردیسک پارس در سال اول پس از افتتاح بیش از ۲۵ میلیون قلم انسولین و در سال دوم تا 45 میلیون قلم انسولین خواهد بود. صرفه‌جویی ارزی ناشی از افتتاح این خط تولید در کشور در سال اول معادل ۵۰ میلیون یورو و در سال‌های بعد بیش از ۶۰ میلیون یورو بدون محاسبه صادرات احتمالی برآورد شده است.

معاونت دیپلماسی وزارت خارجه

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری انسولین قلمی نوو نوردیسک صنعت دارویی صنعت دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت

مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به حضور ۲۵۰ شرکت خارجی در این رویداد گفت: در این دوره از نمایشگاه نفت ایران نشست‌های B۲B و تخصصی برای تبادل دانش و تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی طراحی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا جمالی بیان کرد: استقبال شرکت‌های خارجی از نمایشگاه امسال به گونه‌ای است که ۵ هزار مترمربع فضا برای جانمایی آنها درنظر گرفته شده است در حالی که در دوره گذشته تنها فضایی ۲ هزار متری برای شرکت‌های خارجی در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: شرکت‌هایی از روسیه، چین، فرانسه،‌ آلمان، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه،‌ بلاروس،‌ هندوستان، اتریش و آرژانتین حضوری فعال در این نمایشگاه خواهند داشت.  
 
بر اساس این گزارش، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعال دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به نشانی www.nioc.ir و سایت نمایشگاه صنعت نفت به نشانی www.iran-oilshow.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن