Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون شوراها در مجلس دهم گفت: کلمه رجل مبتنی برمبنای جنسیت نیست به شخصیت سیاسی، علمی، اجتماعی و فرهنگی عام و خاص تاکید دارد، با استناد به این موضوع می توان در بحث رجل تفسیر درست و مناسبی داشت.

«پروانه مافی»، عضو کمیسیون شوراها در مجلس دهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با اصلاح قانون انتخابات در مجلس یازدهم گفت: اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجلس دهم قرار داشت، در بخش هایی به آن ورود کردیم و با دقت و وقت به جزئیات پرداختیم اما پس از آنکه بحث استانی شدن مطرح شد و شورای نگهبان با آن موافقت نکرد، بخش‌های دیگر نیز منفک شد و اصلاح قانون انتخابات به نمایندگان مجلس یازدهم سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قانون اصلاح انتخابات نیاز به زمان دارد هنوز برای قضاوت خیلی زود است زیرا کار جدی روی آن نشده و فقط کلیات را رای گیری کردند و هنوز اخباری از پیشرفت کار، نرسیده است.

او ادامه داد: به عنوان معاون پارلمانی شهرداری در جلسه کمیسیون شورا ها حضور پیدا کردم دستور جلسه بررسی قانون انتخابات بود که نمایندگان در رابطه با آن اظهارنظر موافق و مخالف می‌کردند. نمایندگان در قانون نظام انتخابات ماده به ماده جلو می روند. 

مافی در رابطه با بازتعریف رجال سیاسی گفت: طی سال‌های مختلف از اول انقلاب تاکنون درباره موضوع رجل سیاسی بحث‌های زیادی صورت گرفته است در مذاکرات تدوین و تنظیم قانون اساسی پیرامون رجل سیاسی صحبت های زیادی شده، در زمان تنظیم و تدوین قانون اساسی چندین خانم حضور داشتند که بر روی این موضوع نظرات متفاوتی داشتند و بحث در آن جا به درازا کشید. انتخاب کلمه رجل به مفهوم تاکید بر مرد بودن یا زن بودن به طور خاص نیست. مفهومی که در کلام عربی در تفسیر کلمه رجل در زبان عربی است به معنای شخصیت و فردی آگاه به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، تفسیر کلمه رجل عمدتا بر شخصیت است نه بر جنسیت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس دهم تاکید کرد: انتخاب کلمه رجل عمدی بوده زیرا نخواستند بگویند که حتما کاندیدا مذکر و یا حتما مونث باشد. با کمیسیون شوراها در مجلس یازدهم در زمینه باز تعریف رجل سیاسی رایزنی می کنیم و نظرات خود را به نمایندگان فعلی می رسانیم. کلمه رجل مبتنی بر مبنای جنسیت نیست به شخصیت سیاسی، علمی، اجتماعی و فرهنگی عام و خاص تاکید دارد، با استناد به این موضوع می توان در بحث رجل تفسیر درست و مناسبی داشت. تلاش می کنیم با نمایندگان فعلی هماهنگ باشیم خصوصا با فراکسیون زنان و بخواهیم این تعابیر و تفسیر را در صحن کمیسیون، مطرح کنند. 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصلاح قانون انتخابات قانون انتخابات کمیسیون شوراها مجلس یازدهم رجل سیاسی کلمه رجل مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۲۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در رابطه با چای دبش علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، درخصوص علت سکوت وعدم واکنش از سوی نمایندگان مجلس نسبت به موضوع آقای صدیقی و اینکه آیا این مساله یکی از نتایج یکدستی قواست که اشتباهات و کم‌کاری‌ها نادیده گرفته می‌شود و در این مساله هم انتقاد و اعتراضی به این مساله مطرح نشد؟ ، گفت: در رابطه با بحث نظارتی مجلس من این انتقاد و ایراد را به مجلس یازدهم وارد می‌دانم و یکی از ایرادات پررنگ مجلس یازدهم این بود که تقریبا مجلس و دولت یکی بودند زمینه‌اش هم این بود که بیش از ۲۰۰ نفر طی نامه‌ای از آقای رییسی که رییس یک قوه دیگر بود دعوت کردند تا کاندیدای ریاست جمهوری شود و بیش از ۲۲۰ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای پیروزی در انتخابات را به ایشان تبریک گفتند و خب این باعث شد که مجلس یازدهم در بُعد نظارتی خوب عمل نکند.

وی ادامه داد: بنده هم در این مجلس بودم و این انتقاد شامل همه ما می‌شود اگرچه که ما تلاش کردیم و در بحث‌های نظارتی کار کردیم ولی خب در مجموع شامل همه نمایندگان مجلس یازدهم می‌شود.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس خاطرنشان کرد: ما نباید بین افراد در برخوردها اختلاف قائل شویم، کسی که امام جمعه بوده یا استاندار بوده یا وزیر بوده اگر تخلفی مرتکب شده باشد برخورد با این فرد نه‌تنها نباید کمتر از دیگران باشد بلکه باید با شدت بیشتری اتفاق بیفتد چراکه هزینه اشتباه و تخلف چنین افرادی برای نظام و کشور بیشتر است و از سوی دیگر درس درس عبرتی برای دیگران و مسئولین باشد که در آینده ارتکاب به چنین تخلفات یا اشتباهاتی را تکرار نکنند.

محمودزاده تصریح کرد: من واقعا به این موضوع ایراد وارد می‌کنم که موضوع آقای صدیقی خیلی جدی در رسانه‌ها مطرح شد، خودش هم پذیرفت و از مردم عذرخواهی کرد اما تا قبل از عذرخواهی و پذیرفتن خودش هیچ ورودی به این مساله نشد، در حالیکه باید به قوه قضاییه ارسال می‌شد و کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود می‌کرد و این پرونده را به قوه قضاییه معرفی می‌کرد یا تحقیق و تفحص می‌کردند که در این اتفاق از این برخورد‌های نظارتی کوتاهی شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز داشت: در رابطه با چای دبش هم علیرغم اینکه تعدادی از نمایندگان از جمله شخص بنده در مجلس یازدهم خیلی در رابطه با آن صحبت کردیم ولی در نهایت لاپوشانی شد و کار نظارتی روی آن انجام نشد.

وی عنوان کرد: این‌ها مشکلاتی بوده که در مجلس یازدهم وجود داشته و فکر کنم در مجلس دوازدهم بدتر هم خواهد شد با توجه به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم دایره انتخاب مردم کوچک بود، یعنی رد صلاحیت زیاد بود و بعد از جناح‌های مختلف کمتر حضور داشتند و مشارکت پایین بود. این‌ها باعث می‌شود که دوباره مجلس دوازدهم یک دست‌تر از مجلس یازده شود با دولت و خیلی نزدیک باشند که این یکی از ایرادات مجالس خواهد بود چون در نهایت اگر تخلفاتی در بدنه دولت صورت گیرد چون مجلس و دولت یکی هستند مجبورند که کوتاه آمده و نادیده بگیرند.

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید