Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@09:49:54 GMT

شایعترین بیماری‌ها در بین دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۲۹۰۵

شایعترین بیماری‌ها در بین دانش آموزان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،همزمان با شروع فصل بازگشایی مدارس نگرانی‌ها درباره ویروس کرونا رو به افزایش است. بسیاری از افراد نگرانند که به کرونا مبتلا شوند و برخی نیز نگرانند فرزندانشان با ورود به مدارس دچار بیماری شوند با این وجود در کنار کرونا ویروس‌ها و بیماری‌های رایح دیگری نیز دانش آموزان را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا تنها بیماری نگران کننده امسال نیست بلکه والدین باید مثل همیشه اصول بهداشت، شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت نظافت فردی را به کودکان آموزش دهند.

بیشتر بخوانید

دانش آموزان چه نکات بهداشتی را باید در مدرسه رعایت کنند؟ سرماخوردگی و آنفولانزا

کاملاً غیرممکن است که بتوانید صد در صد از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا جلوگیری کنید. به همین دلیل تزریق واکسن آنفولانزا سالانه مهم است. با این حال کودکانی که می‌دانند باید دست‌های خود را شستشو دهند یا بهداشت را رعایت کنند کمتر دچار بیماری می‌شوند.

مننژیت

مننژیت (التهاب مننژیت) یک بیماری التهابی است که مغز و نخاع بیمار را احاطه می‌کند. این می‌تواند باعث سردرد، تب و گردن درد شود. به طور معمول این بیماری در اثر عفونت ویروسی ایجاد می‌شود. با این وجود تزریق واکسن می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به‌ای بیماری پیشگیری کند.

اضطراب، افسردگی و استرس

تعداد دانش آموزان مبتلا به اضطراب و افسردگی در مدارس بسیار زیاد است. والدین باید دقت کنند که اگر کودکشان زودرنج، عصبی یا پرخاشگر شده است هرچه سریعتر برای حل مشکل فرزند خود تلاش کنند. مزمن شدن نگرانی‌های روانی در کودکان می‌تواند بسیار خطرناک شود.

اختلالات خواب

اختلالات خواب در هفته‌های اول مدرسه در کودکان و نوجوانان عادی است. اما گر اختلالات خواب شدید و دنباله دار شوند باعث نگرانی است و والدین باید فکری به حال منظم کردن ریتم خواب فرزندان خود کنند چرا که این موضوع می‌تواند اثراتی مخرب بر سلامت کودکان داشته باشد.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان کرونا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم

سیل در خراسان جنوبی خرابی زیادی به بار آورد. نکته تلخ اینکه دانش آموزان خطه محروم «زیر کوه» یکسال زحمت کشیدند اما درست در روز کنکور سیل جاده‌ها را تخریب کرد و آنها نتوانستند به جلسه امتحان برسانند. می‌گویند صدایمان به گوش کسی نمی‌رسد. منبع: viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم