Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@10:47:04 GMT

جهت‌دهی ذائقه مردم به‌سمت تعلیم و تربیت اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۲۹۳۷

جهت‌دهی ذائقه مردم به‌سمت تعلیم و تربیت اسلامی

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر جهت‌دهی ذائقه آحاد جامعه به‌سمت تعلیم و تربیت اسلامی، گفت: در حلقه‌های صالحین از ظرفیت سر حلقه‌هایی که وظیفه اعتقادی و تبلیغی خود را نشان می‌دهند، استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در جلسه مسئولان تعلیم و تربیت نواحی سپاه لرستان که شامگاه ۱۹ شهریورماه صورت گرفت با بیان این‌که دین، مذهب و ادیان آسمانی بر پایه مسائل فرهنگی، تعلیمی و تربیتی است، اظهارکرد: تربیت در سایه تعلیم، معرفت و آگاهی میسر است به بیان دیگر تعلیم و تربیت همراه با یکدیگر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تربیت هشت میلیون جوان مؤمن، انقلابی، پای‌کار، معنویت‌گرا، اخلاق‌مدار و عدالت‌خواه از مطالبات مقام معظم رهبری است و تربیت چنین جوانانی انقلاب را بیمه می‌کند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند راه و روش امام راحل(ره) را  از طریق تعلیم و تربیت و ارتباط و تعامل جوانان باید در جامعه ایرانی پیش بگیریم و با برگزاری کلاس‌ها و نشست‌ها جوانان فعال را شناسایی کنیم.

شاهرخی ادامه داد: اگر نتوانیم در بحث تعلیم و تربیت نسل نوجوان و جوان کشور موفق باشیم آینده نظام در خطر است و همچنین اگر ذائقه آحاد جامعه به سمت تعلیم و تربیت اسلامی جهت‌دهی نشود با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در حلقه‌های صالحین باید از ظرفیت سر حلقه‌هایی که وظیفه اعتقادی و تبلیغی خود را نشان می‌دهند، استفاده کرد.

وی همچنین در دیدار با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، اظهارکرد: خدمات عمران، سازندگی، مباحث آموزشی و مهارتی در طول انقلاب اسلامی گاهی تند و گاهی کند بوده ولی قطار سازندگی هیچ‌گاه متوقف نشده است و به‌طور یقین خدمات نظام از طرف نیروی انسانی مدیر و مدبر با فعالیت‌های جهادی انجام گرفته است.

وی افزود: کشور ایران دارای منابع غنی است و با داشتن یک درصد جمعیت جهان دارای منابع و ثروت خدادادی است که از این جهت خداوند را شاکر هستیم، حدود ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور بین ۱۵ تا ۴۰ سال است که این جمعیت جوان یک ظرفیت و قدرت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: در استان لرستان منابع و ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله آب فراوان، زمین حاصلخیز، سه درصد سنگ‌های تزئینی دنیا و ۲۸ درصد سنگ‌های تزئینی کشور، گیاهان دارویی، نفت و پتروشیمی و همچنین معادن و جوانان تحصیل کرده وجود دارد که با داشتن این منابع و نیروهای جوانان مؤمن و پای کار می‌توانیم جهش خوبی در سال «جهش تولید» داشته باشیم.

شاهرخی بیان کرد: در تحریم‌های کشور مشاهده کردیم اقدامات بسیار خوبی توسط نیروهای آموزش دیده، پای‌کار در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع نظامی انجام شد، روزی پُست‌های حساس کشور به‌وسیله بیگانگان اداره می‌شد و امروز برای جوان تحصیل‌کرده و ملت ایران سبب افتخار است که خودشان می‌توانند کشور را اداره کنند البته مشکلاتی وجود دارد که با همدلی، وفاق و توکل به خدا و افکار مبتنی‌بر علم، تدبیر، آموزش و پژوهش  می‌توانیم حل کنیم.

وی اضافه کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری هر جا مدیران بر خدا توکل و با تدبیر و درایت عمل کردند، کار مضاعف و متراکم انجام دادند به‌طور شبانه‌روز گره مشکلات باز شد و هر وقت این‌طور نبود کارها از مسیر خود منحرف و به‌سمت ویژه‌خواران و افرادی‌که هدف‌شان تضعیف نظام است رفته است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که خوشبختانه در استان لرستان تنها یک صدا که همان اطاعت از فرامین الهی و تلاش برای ارتقا فرهنگی است شنیده می‌شود، البته در استان مشکلاتی از جهت نرخ بالای بیکاری، تورم و عدم رونق کسب و کار داریم، اظهارکرد: استان‌هایی همچون لرستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان در طول انقلاب به‌عنوان پادگان و پایگاه نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند در همین راستا نیازمند توجه بیشتری‌ هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سپاه لرستان تعلیم و تربیت نماینده ولی فقیه در لرستان تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت

.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان تهران؛ خطیب نمازجمعه شهرستان پردیس گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی در سخنان خود می‌فرمایند: اینکه پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «صراط از مو باریک‌تر است»، یعنی تشخیص وظیفه و این که بدانیم خدا از ما چه می‌خواهد؛ شناخت این وظیفه بسیار ظریف و لطیف است و تا زمانی که ما ندانیم خداوند از ما چه می‌خواهد، نمی‌توانیم به وظیفه‌مان عمل کنیم.
وی افزود: آیا اخلاقی که من دارم، همان است که خداوند متعال از من انتظار دارد، آیا نمازی که می‌خوانم، معنویتی که دارم، تدریسی که دارم، سخنرانی و فعالیت‌هایی که در مدرسه و مسجد و محل مأموریت دارم، همانی است که امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) از من می‌خواهد؟
حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت: معلم باید سه ویژگی مهم را دارا باشد که عبارتند از: معلمی به معنای تعلیم‌دهنده علم؛ و مربی بودن: یعنی معلم فقط یک آموزگار نیست و رسالت او تنها آموزش یک سری اصطلاحات علمی نیست، بلکه او باید سمت تربیتی داشته باشد، یعنی استعداد‌ها و ظرفیت‌های شاگردانش را در مسیر کمال به فعلیت تبدیل کند.
وی افزود: و معلم باید پدر و مادر باشد برای شاگردانش، داشتن عاطفه، رحمت، محبت، دغدغه مندی. مربی باید متربی را اهل خود و مانند بچه‌های خودش بداند و مانند فرزندش دغدغه تربیت آنها را داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • نوع برخورد غرب با تجمعات دانشجویی نشان از ادعاهای واهی آنها است
  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد