Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله حقیقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استان زنجان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از رتبه خوبی در سطح کشور برخوردار است، افزود: در رابطه با قول رییس جمهوری در سفر به زنجان، تجهیز ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به سیستم آبیاری نوین به پایان رسید که این نشان از تلاش دست اندرکاران و توجه ویژه دولت به این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه در حوزه کشاورزی اقدامات خوبی در استان زنجان صورت گرفته است که یکی از این اقدامات، تکمیل خط انتقال برق به پروژه توسعه باغات در اراضی شیب دار شهرستان طارم بود، افزود: در واقع ایجاد خط انتقال هوایی ۴۸ کیلومتر و خط انتقال زمینی ۶ کیلومتر برنامه ما بود که در هفته دولت امسال افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت که امید است بقیه مسایل این بخش نیز حل شود.

حقیقی در رابطه با طرح کاداستر نیز اظهار داشت: زنجان در رفع تداخلات اراضی بین دولت و کشاورزان، رتبه نخست در کشور را دارد و صدور نخستین سند تک برگی در این استان صادر شد و در این ارتباط جزو استان های پیشرو هستیم.    

استاندار زنجان، آغاز پرورش دام سبک ۶۰ هزار راسی را نیز از دیگر طرح های مهم این استان در حوزه این حوزه ذکر و ابراز امیدواری کرد که فاز نخست این طرح امسال به مرحله افتتاح و بهره برداری برسد.

حقیقی تاکید کرد: برنامه ریزی و تلاش در جهت توسعه گلخانه ها، پرورش گیاهان داوریی، آبزیان و پرورش دام سنگین ۶ هزار راسی در استان انجام می‌شود.   

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا استانداری زنجان اراضی کشاورزی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا استانداری زنجان اراضی کشاورزی زنجان اختصاصی ایرنا استانداری زنجان اراضی کشاورزی زنجان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم

روح الله احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی مناسب این شهرستان برای کاشت نهال انجیر دیم، کاشت انجیر در اراضی بخش چاهک اجرا شد.

وی با بیان آنکه انجیرهای کشت شده در شهرستان از ارقام استهبان، سبز، سیاه و گلاب است، افزود: انجیر دیم تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می‌شود و اگر بارندگی کمتر از حد نرمال باشد به صورت غرقابی سه تا چهار مرحله آبیاری می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خاتم تصریح کرد: در شهرستان خاتم ۶۵ هکتار انجیر وجود دارد که ۴۲ هکتار بارور و ۲۳ هکتار غیر بارور است و ۲۸۰ هکتار اراضی شیب دار به کشت انجیر اختصاص یافته است.‌

کد خبر 6092042

دیگر خبرها

  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی