Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- اجرای طرح فاضلاب در برخی محلات حاشیه‌نشین سبزوار از جمله کلاته سیفر آغاز شده؛ طرح‌هایی که اعتبارات همواره سد محکمی در برابر پیشرفت آنها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب معابر محله کلاته سفیر به طول لوله‌گذاری بیش از هشت کیلومتر و با اعتبار 100 میلیارد ریال از محل چهار ردیف اعتباری جاری، تبصره سه، عمرانی و مشارکت مردمی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاز اول شبکه جمع آوری فاضلاب محله کلاته سیفر با هزینه 30 میلیارد ریال اجرا و به شبکه فاضلاب شهر سبزوار متصل شد.

یکی از اهالی محله کلاته سیفر سبزوار‌ در این زمینه می‌گوید: عدم برخورداری از شبکه فاضلاب همیشه مشکلات زیادی را برای اهالی و ساکنان ایجاد می‌کند.

رضا محمدی با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی تاکنون برای بهره مندی از فاضلاب انجام داده‌ایم، افزود: متاسفانه همیشه اعلام می‌شد که محدودیت‌ها و مشکلات مالی برای تحقق این امر وجود دارد.

وی ادامه داد: بهره مندی از شبکه فاضلاب آرزوی دیرینه مردم کلاته سیفر است که آغاز عملیات اجرایی فاز دوم فاضلاب در این محله به معنی نزدیکی به تحقق این آرزو است.

 رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار گفت: پروژه مهمی به پیمانکار واگذار شده و به دلیل محدودیت‌های اعتباری دولت، اجرای این گونه پروژه‌ها کمک سایر دستگاه اجرایی در این شهرستان را می‌طلبد.

دستور استاندار فارس به محیط زیست و جهاد کشاورزی؛ هیچ محصولی ‌نباید با فاضلاب آبیاری شود‌انتصاب جدید در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشورگیلان| آغاز پایش هوایی تالاب انزلی؛ میزان فاضلاب و اکسیژن موجود در تالاب آنالیز می‌شود

علی اکبر فروغی بهره‌مندی حداقلی از امکانات و خدمات شهری در محلات را حق قانونی شهروندان دانست و تاکید کرد: مطالبه‌گری و پیگیری‌های شهروندان برای رسیدن به حق و حقوق امری ضروری است و ساکنان محلات هدف و حاشیه شهر سبزوار تنها به واسطه پیگیری‌های مستمر و مساعدت مسئولان از امکانات بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به خدمات ستاد بازآفرینی در محلات هدف شهر سبزوار، اظهار داشت: در سال‌های گذشته محلات هدف از امکانات حداقلی از جمله شبکه فاضلاب، پارک محله و خدمات آموزشی و بهداشتی بی‌بهره بودند اما توانستیم بخشی از نیازهای اهالی این محلات را محقق کنیم.

عضو شورای شهر سبزوار با اشاره به نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب در تعداد محدودی از محلات سبزوار، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل نبود شبکه جمع‌آوری، فاضلاب منازل برخی از محلات شهر سبزوار بیرون زده و مشکلات بسیاری را برای شهروندان به وجود آورده است.

فروغی تصریح کرد: در رایزنی با مدیرعامل و معاونان شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید شد که با حمایت شورای اسلامی شهر سبزوار مشکلات فاضلاب محلات فاقد شبکه جمع‌آوری هرچه سریع‌تر برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار نیز گفت: برخی از محلّات حاشیه شهر سبزوار شامل محلات کلاته سیفر و بهاران، بدون شبکه جمع آوری فاضلاب است که احداث شبکه فاضلاب این محلّات، آغاز شده است.

حسین ریاضی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب در 30 کیلومتر از مناطق حاشیه شهر سبزوار با اعتبار 15 میلیارد تومان ساخته شده است، افزود: با ساخت این 30 کیلومتر، پوشش شبکه فاضلاب در سبزوار به بیش از 90 درصد رسیده است.

وی‌ تاکید کرد: طی دو سال گذشته، 15 هزار انشعاب جدید در شهر سبزوار به ویژه مناطق حاشیه‌ای این شهر به شبکه فاضلاب متصل شده است.

ریاضی ‌همچنین با اشاره به محلّه قلعه نو دهراز در غرب سبزوار نیز‌ گفت: این محله نیز از جمله سکونتگاه‌های غیر رسمی این شهر است که با اتصال بیشتر این محلّه به شبکه جمع آوری فاضلاب، مشکلات بهداشتی و اجتماعی ساکنان آن رفع شده است.

وی با بیان اینکه تمامی جمعیت 250 هزار نفری شهر سبزوار زیر پوشش شبکه آب هستند، تصریح کرد: حدود 90 درصد شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر ساخته شده‌ است و سبزوار بیشترین درصد اجرای شبکه فاضلاب را در کشور داراست.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه جمع آوری فاضلاب شبکه فاضلاب شهر سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسؤل برگزاری مسابقات کشتی با چوخه گرماب گفت: بیست و پنجمین دوره مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرامیداشت شهدای شهر گرماب در گود پهلوان شورورزی این شهر آغاز شد. 


علی گرمابی افزود: در این مسابقات ۲۱۵ چوخه کار از چهار استان خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و گلستان در پنج وزن و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با يکديگر رقابت می کنند.


وی ادامه داد: به نفر اول هر وزن یک عدد قوچ، نفر دوم 10 میلیون تومان و نفر سوم شش میلیون تومان هدیه نقدی اهدا خواهد شد.


گرمابی گفت: با مساعدت اداره کل صدا و سیمای خراسان رضوی قرار است این مسابقات از حدود ساعت ۱۵ تا ۱۷ از شبکه استانی خراسان رضوی و شبکه های سراسری پخش شود.

دیگر خبرها

  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج