Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@05:30:41 GMT

قیمت مسکن در ۳منطقه پرمعامله تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۳۰۹۷

قیمت مسکن در ۳منطقه پرمعامله تهران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ هم اکنون سه منطقه شهر تهران شامل منطقه ۵، منطقه ۱۰ و منطقه ۴ پایتخت، به ترتیب پرمعامله‌ترین مناطق شهر هستند که بیش از یک‌سوم معاملات خرید مسکن شهر تهران در مرداد ماه در این سه منطقه انجام شد. در مرداد ماه ۱۵ درصد از معاملات خرید مسکن در پرتقاضاترین منطقه شهر تهران به لحاظ خرید و فروش مسکن یعنی منطقه ۵ به ثبت رسید و بعد از آن به ترتیب در هر کدام از مناطق ۴ و ۱۰ شهر تهران ۵/ ۸ درصد از معاملات خرید مسکن ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب در میانه تابستان نزدیک به ۳۲ درصد از حجم معاملات خرید مسکن مربوط به این سه منطقه که مصرفی‌ترین مناطق شهر تهران نیز محسوب می‌شوند، بوده است. بررسی فایل‌های عرضه شده به بازار فروش مسکن که روز گذشته در آگهی‌های مربوط به استارت‌آپ‌های بازاریابی ملکی منتشر شد نشان می‌دهد علاوه بر اینکه سطح قیمت‌های پیشنهادی برای فروش مسکن در هر کدام از این سه منطقه بیش از حد انتظار متقاضیان و واسطه‌های بازار است یک شکاف محسوس بین قیمت فروش آپارتمان‌های نوساز و چند سال ساخت مشاهده می‌شود.

این شکاف بعضا تا ۳۰ درصد نرخ پیشنهادی برای فروش یک واحد مسکونی نوساز با یک واحد مسکونی با عمربنای ۱۰ تا ۱۵ سال مشاهده می‌شود. در‌حالی‌که در شرایط عادی سقف این اختلاف معمولا تا ۲۰ درصد بود. البته این اختلاف تقریبا و در غالب محلات و مناطق شهر تهران مشاهده می‌شود اما به نظر می‌رسد هم اکنون نرخ پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی نوساز در این سه منطقه بیش از سایر مناطق با قیمت‌های پیشنهادی برای فروش آپارتمان‌های چند ساله اختلاف دارد. واسطه‌های بازار مسکن علت این موضوع را بیشتر بودن سطح تقاضا برای خرید آپارتمان در این سه منطقه می‌دانند.

  پربیننده ترین قیمت مسکن در مرکز تهران/ واحدهایی که زیر قیمت عرضه می‌شود! ساخت شهرک‌های جدید در اطراف تهران قیمت مسکن در نیمه دوم سال گرانتر می‌شود دلایل جهش قیمت مسکن بررسی وضعیت بازار مسکن و بورس در جلسه آینده مجلس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن فروش مسکن اجاره مسکن تولید مسکن مسکن اجاره ای قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت معاملات خرید مسکن سه منطقه قیمت مسکن شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران

کرج به دلیل مجاورت با تهران، زودتر و بیشتر از سایر شهر‌های بزرگ کشور، تحت‌تاثیر وقایع و روند‌های بازار مسکن تهران قرار می‌گیرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، سال گذشته، بخشی از مهاجرت‌های مستاجران تهرانی به مناطق شهری اطراف، در قالب ورود به کرج و حومه استان البرز رقم خورد.

طی دهه ۸۰ نیز بعد از جهش قیمت مسکن (سال‌های پس از ۸۶) بخش قابل‌توجهی از زوج‌های جدید تهرانی، کرج را برای صاحب خانه شدن انتخاب کردند.

با این حال تحولات شهری در این کلان‌شهر همسایه تهران طی سال‌های اخیر از یک سو نیروی جاذبه سکونتی برای تهرانی‌های ناتوان از خرید و اجاره را بیشتر کرد –از جمله تجهیز شبکه متروی تهران-کرج- و از سوی دیگرعاملی برای تغییرات قیمت مسکن با آهنگ سازگارتر با تهران شد.

در نبض مسکن امروز، فایل‌هایی که زمستان سال گذشته در بازار مسکن کرج و برخی مناطق شهری حومه‌ای عرضه شده بود، آورده شده است.

میانگین قیمت پیشنهادی فروش در این فایل‌ها ۴۲ میلیون تومان است که برای واحد‌های مسکونی با میانگین مساحت ۹۷ مترمربع و میانگین سنی ۷ سال ساخت برآورد شده است.

این سطح قیمت با توجه به سطح قیمت آپارتمان‌های تهران در زمستان سال گذشته بیانگر آن است که فاصله قیمت مسکن بین این دو کلان‌شهر کمتر از نصف است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت مسکن در مناطق مختلف کرج را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • فرصت سه روزه برای فروش خودرو‌های برقی وارداتی/ با کمتر از ۲ میلیارد تومان کدام خودروی برقی را می‌توان خرید؟
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران