Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ شهید مدنی(ره) از زمان حضورش‌در همدان تلاشش را صرف انسجام‌بخشی به گروه‌های انقلابی، مبارزه با طاغوت و رفع مشکلات ‌محرومان کرد‌ و در این راستا نیز توانست‌ با همراهی مردم، بازاریان انقلابی و غیره اقدامات مهمی انجام دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سی و نه سال از رفتنش گذشته است، اما هنوز یادش، نامش و خاطراتش زنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز هستند افرادی که صدای مهربان و چهره آرام‌بخشش را به خاطر دارند و لبخندهای گرم «سید» را از یاد نبرده‌اند.

سال 1293 بود که در روستای «دهخوارقان» تبریز چشم به جهان گشود؛ در 4 سالگی مادر و در 16 سالگی پدر را از دست داد و هرچند سختی‌های بسیاری کشید، اما این رنج‌ها او را آب‌دیده کرد.

از جوانی به طلب علم و عرفان برخاست و از محضر بزرگان دینی بهره‌ها برد. پس از سال‌ها اقامت در یزد و قم و نجف به زادگاهش بازگشت و مبارزه با طاغوت را آغاز کرد.

همدان| در خانه بمانیم؛ کتاب بخوانیم/ارتش کلاه پوستی‌ها؛ روایتی خواندنی از زندگی شهید مدنیامام جمعه همدان:‌ مسئولان ‌باید به مانند ‌شهید مدنی(ره)‌ "ساده و مردم‌دار‌" باشندمراسم بزرگداشت شهید آیت الله مدنی در تبریز برگزار می‌شود ‌

در روزگاری که کسی جرأت رویارویی با طاغوت را نداشت؛ «سید اسدالله» یک تنه در برابر بیداد ایستادگی کرد و از پای ننشست و همین سبب شد که بارها به‌وسیله ساواک دستگیر شود.

به همدان تبعیدش کردند تا به خیال خودشان، منزوی‌اش کنند، اما این کار سبب شهرت بیشترش شد که برای خدا قیام می‌کرد و برای جلب رضای او فریاد می‌زد.

نخستین حرکت تبلیغی خود را از روستای دره «مرادبیک» همدان آغاز کرد؛ دستور داد کسی حق ندارد بدون حجاب اسلامی وارد روستا شود و فروختن و نوشیدن مشروبات الکلی را ممنوع کرد.

خودش می‌گوید: «من دیدم باید همدان را حرکت بدهم. از یک ده کار را شروع کردم تا مردم ببینند، بعد گرایش پیدا کنند.»

در سال‌های 41 و 42 و پس از قیام 15 خرداد، مبارزه انقلابی بر رژیم پهلوی را در همدان قوت بخشید و در سال‌های آخر منتهی به انقلاب به تشکیل گروه‌های انقلابی از بین مردم پرداخت.

«سید اسدالله» تنها یک مبارز انقلابی نبود؛ مجاهدی نستوه بود که جز اعتلای اسلام و کلمه حق به چیزی فکر نمی‌کرد و یار صدیق امام(ره) بود و حضور چندساله‌اش در همدان، برکت‌های فراوانی برای مردم این دیار داشت.

او کارهای حسنه‌ای را در همدان بنا نهاد که هنوز با وجود گذشت سالیان بسیار، خیر و برکاتش نصیب مردم می‌شود و از آن بین می‌توان به ساخت مدرسه دینی در روستای دره مرادبیک، مؤسسه قرض‌الحسنه، درمانگاه، دارالایتام و مسجد همگی با عنوان «مهدیه» اشاره کرد.

آیت‌الله سید اسدالله مدنی دهخوارقانی، مسجد مهدیه را در منطقه‌ای از همدان بنا نهاد که بهائیان در آن سکونت داشتند و همین کار سبب برچیده شدن بساط فرقه‌های انحرافی شد.

انتهای پیام/742/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت همدانی ها از مردم غزه و دانشجویان آمریکا و اروپا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • کشف ۲۵ کیلو تریاک در ایستگاه شهید مدنی
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • پایان فراق پس از ۳۸ سال/ شهید رنجنوش در همدان آرام رفت
  • پیکر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور مردم همدان تشییع شد
  • حمایت همدانی ها از مردم غزه و دانشجویان آمریکا و اروپا
  • گزارش تصویری | وداع با پیکر مطهر شهید حجت‌الله یوسفیه
  • تشییع لاله فاطمی بر روی دستان مردم ویان و کبودراهنگ
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه