Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@01:59:29 GMT

توسعه حمل و نقل پاک در شهر جاسک

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۳۳۴۶

توسعه حمل و نقل پاک در شهر جاسک

شهردار جاسک گفت: این شهر عنوان یکی از برترین شهرهای کشور در حوزه حمل و نقل پاک را به خود اختصاص داده است.

محمود آشفته در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کسب رتبه برتر این شهر در زمینه حمل و نقل پاک، اظهار کرد: با ظهور خودروها در جوامع هر چند راحتی در حرکت و جابه‌جایی اشخاص بیشتر شد، اما این مسئله اثرات ناخوشایندی ازجمله تلفات ناشی از سوانح رانندگی، آلودگی هوا و مصرف بیش از حد سوخت را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از شهروندان حتی در فواصل کوتاه به جای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از خودروی شخصی استفاده می‌کنند که این امر اهمیت لزوم تاکید بر توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک و مباحثی همچون توسعه پایدار و راهکارهای کاهش آلودگی هوا، را دو چندان کرده است.

شهردار جاسک خاطرنشان کرد: امروزه گسترش پیاده روی و دوچرخه سواری به عنوان یکی از شیوه‌های حمل‌ونقل درون شهری بیش از گذشته موردتوجه قرارگرفته است، با توجه به اهمیت موضوع حفظ محیط‌زیست و کاهش هزینه‌های شخصی و عمومی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در مسیرهای کوتاه و متوسط شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و به دنبال آن واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک تأسیس شد.

آشفته با اشاره به وظایف واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک، گفت: فرهنگ‌سازی برای ترویج و توسعه دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، تدوین برنامه توسعه دوچرخه سواری و پیاده روی در سطح شهر و سیاست گذاری و نظارت بر توسعه استفاده از دوچرخه و پیاده‌محوری به عنوان اساس حمل‌ونقل در شهر، از جمله وظایف این واحد در مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی جهت ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی با اقداماتی نظیر برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های مرتبط از دیگر وظایف واحد توسعه حمل و نقل پاک است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری جاسک در صدد بوده تا با احداث و توسعه زیرساخت‌ها باعث تشویق و ترغیب شهروندان در استفاده از حمل و نقل پاک و توسعه این شیوه از حمل و نقل شود.

شهردار جاسک گفت: در کنار ایجاد فضای سبز، زمین فوتبال، والیبال و هندبال ساحلی، سعی کردیم با احداث پیاده‌روها و پیست اسکیت به طول ۵۰۰ متر رفت و برگشت و عرض شش متر و پیست دو چرخه سواری به طول ۵۰۰ متر در چهار باند در مساحت کلی شش هکتار شهروندان جاسکی را به استفاده از حمل و نقل پاک تشویق کنیم.

کد خبر 443473

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهرداری شهر مدیریت شهری شهرداري جاسك حمل و نقل پاک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دوچرخه سواری حمل و نقل پاک پیاده روی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابسامانی در ثبت نام اینترنتی تایر و کمبود تایر سواری رینگ ۱۳ و ۱۴

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، علی‌رغم سابقه دیرینه صنعت تایر در ایران، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این کالا در سایه سوءتدبیر مدیران تصمیم‌گیر دچار مشکلات عدیده‌ای همچون کاهش تولید، کمبود تایر در برخی سایزها و گران‌فروشی هستند. اما علت اصلی نابسامانی‌های اخیر در بازار تایر چیست و مشکل از کجاست؟

 

متن پیام شهروند خبرنگار ما :

سلام ، سامانه های موازی جهت فروش اینترنتی تایر ماشین وجود دارد که سامانه تجارت ، خودرو پی و سایت‌های خود شرکت‌ها هستند . سامانه تجارت ثبت نام کردم و وقتی به عاملین فروش مراجعه میکنم می‌گویند که این سامانه نباید ثبت نام میکردی ، بالاخره تکلیف ملت روشن نیست ، خواهشا پیگیری کنید ، موازی کاری و کمبود در حوزه تایر پدرمون رو در آورد.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • نابسامانی در ثبت نام اینترنتی تایر و کمبود تایر سواری رینگ ۱۳ و ۱۴
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • راننده خودرو سبب مرگ پاکبان شد
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت