Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:45:11 GMT

سد سیازاخ تامین کننده آب کشاورزی، شرب و صنعت است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۳۴۶۴

سد سیازاخ تامین کننده آب کشاورزی، شرب و صنعت است

کامران خرم امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه سد سیازاخ از سدهای در دست اجرای کردستان است، اظهار کرد: این سد از سدهای مهم استان است که جمعیت زیادی را تحت پوشش قرار می‌دهد و هفت هزار هکتار از اراضی پایاب سد را تامین آب می‌کند.

وی تامین آب شرب شهر دیواندره، بیجار و حسن‌آباد را از دیگر اهداف اجرای سد سیازاخ دانست و بیان کرد: 30میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه و اجرای عملیات آبرسانی به بیجار اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: با احداث دو ایستگاه پمپاژ و 147 کیلومتر خط انتقال امکان انتقال آب از سد سیازاخ به شهر حسن‌آباد یاسوکند فراهم خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: نیاز است اعتباری برای اجرای این پروژه اختصاص یابد تا بتوانیم در مدت سه سال آینده این طرح را اجرایی کنیم.

خرم افزود: تامین آب صنعت از دیگر اهداف ساخت سد سیازاخ است که شش میلیون متر مکعب از سد سیازاخ به صنعت پتروشیمی اختصاص می‌یابد.

وی اعلام کرد: اجرای خطوط انتقال آب به بخش صنعت 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما تکمیل آن نیازمند اعتبار است و کل سد سیازاخ 88 هم‌اکنون درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عملیات اجرایی سد گاران صد درصد به اتمام رسیده است

وی بیان کرد: همچنین سدگاران در مریوان از سدهای در دست اجرای استان است که با هدف تامین آب شرب مریوان و آب کشاورزی احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی سد گاران صد در صد به اتمام رسیده است، افزود: حجم سدگاران پر شده و در زمان بارش باران سرریز می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی سد گاران از سال 1381 آغاز شد و در سال 1397 نیز به اتمام رسید.

خرم یادآور شد: آنچه که موجب به بهره‌برداری نرسیدن سدگاران شده سامانه سد است که تکمیل نشده است.
انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیر آب منطقه ای کردستان سد سیازاخ تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بگفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تکمیل طرح‌های تولیدی برای تحقق شعار سال در حوزه اشتغال زایی، در اولویت است و در کنار آن تقویت حوزه عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی برای صنایع پایین دستی با جدیت پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد