Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در بازدید از برخی پروژه‌های بزرگ شهرداری شیراز با اعلام اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور (باهنر، کمربندی) به زودی به بهره برداری می‌رسد، افزود: این پروژه که مشتمل بر یک دستگاه پل روگذر ۸ دهانه‌ای و دارای دو باند رفت و برگشت است، مراحل پایانی اجرایی خود را طی می‌کند و در تلاش هستیم پس از تکمیل عملیات روکش نهایی آسفالت، تامین روشنایی و فضای سبز آن، در نیمه اول مهرماه به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، ایمن سازی کمربندی، تکمیل رینگ پیرامونی شهر، افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع، افزایش روانی ترافیک از بلوار باهنر جنوبی به شهرک‌های فرهنگیان، بهاران، فررزانگان و برعکس و همچنین کاهش ترافیک ورودی و خروجی شهرک فرهنگیان و باهنر جنوبی را ازجمله اهداف اجرای این تقاطع غیر همسطح برشمرد و افزود: علیرغم اینکه اجرای پروژه عمرانی در رینگ کمربندی شیراز مشکلات خاص خود را به همراه دارد، اما با زمان بندی و مدیریت مناسب، این پروژه عمرانی روند اجرایی خوبی را طی کرده است.

قائدی همچنین در بازدید از پروژه زیرگذر تقاطع استاد محمد بهمن بیگی، طول مسیر این پروژه را ۶۰۰ متر عنوان کرد و افزود: این پروژه در واقع فاز دوم تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی است که بزرگراه مهندسین را به بزرگراه گلبهار (توسعه جنوب) اتصال می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک به نقش این زیرگذر در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: با اتصال این پروژه به بلوار طلائیه، همشهریان ساکن در شهرکهایی، چون میانرود، فرزانگان و فرهنگیان می‌توانند از طریق بلوار طلائیه و این زیرگذر به سمت میدان معلم و بلوار معالی آباد ترددی سریع و ایمن داشته باشند که اینکار در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر موثر خواهد بود.

قائدی همچنین در بازدید از پروژه چپگرد صدرا، گفت: ارتباط بین شهر صدرا و کلانشهر شیراز و لزوم تسهیل در تردد شهروندان این دوشهر ایجاب می‌کرد تا این پروژه را به اجرا در آوریم و با اتمام عملیات اجرایی آن شهروندان عزیز شاهد رفع تداخل خروجی شهر صدرا و کلانشهر شیراز خواهند بود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه با سختی‌هایی مواجه بوده ایم، تصریح کرد: شاید اجرای این پروژه به ظاهر ساده به نظر برسد، اما وجود موانعی، چون تاسیسات فیبر نوری و لوله‌های گاز در مسیر اجرای این پروژه، قرار گیری در مسیر پرتردد و ورودی شهر و لزوم همزمان جریان ترافیک و اجرای پروژه باعث شده بود تا احداث این تقاطع حتی از اجرای یک تقاطع سه سطحی هم سخت‌تر باشد.

او از صبر و تحمل مردم و همچنین تلاش شبانه روزی پرسنل خدوم شهرداری خصوصا سازمان عمران شهرداری قدردانی و ابراز امیدواری کرد: اجرای این پروژه بتواند موجبات رضایتمندی شهروندان شهر‌های صدرا و شیراز را فراهم سازد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افتتاح پروژه حمل و نقل ترافیک تقاطع غیر همسطح اجرای این پروژه شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: مرحله نخست مترو قم به مراحل پایانی رسیده و اگر واگن تأمین شود، آماده بهره‌برداری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید محمدرضا خانی گفت: در  سال 1402 پروژه‌هایی همچون ایستگاه آتش‌نشانی مادر و ساختمان جدید شورای اسلامی شهر قم به پایان رسید.

وی از آغاز مجدد پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی امام موسی صدر که یکی دو سال مسکوت مانده بود، خبر داد و افزود: تقاطع غیرهمسطح فردوسی صدوق با مبلغ 100 میلیارد تومان آغاز شد که سال 1403 به پایان می‌رسد.

 معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه ایمن‌سازی کمربندی امام علی (ع) به مراحل نهایی رسیده است، تصریح کرد: تقاطع نیک‌اندیش نیز در سال 1402 آغاز شد و در حال اجرایی شدن است.

 محمدرضاخانی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح نماز و شهدای پرواز در سال 1402 به بهره‌برداری رسید، گفت: اجرای بخشی از پروژه مسیر دسترسی تقاطع غیرهمسطح شهدای سلامت از دیگر اتفاقات سال 1402 بود.

 وی با تأکید بر اینکه مرحله نخست مترو به مراحل پایانی رسیده و اگر واگن تأمین شود، آماده بهره‌برداری است، ادامه داد: تملک خانه تاریخی توکلی برای احداث خانه‌موزه با هدف ارتقای فرهنگ تاریخی شهر و تقویت تاریخچه هیئت‌های مذهبی در شهر قم از دیگر اتفاقات سال 1402 بود.

 معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه پارکینگ چهل‌اختران، اذعان کرد: این طرح از اواخر سال 1401 آغاز شد، سال 1402 تملک آن به پایان رسید و عملیات عمرانی آن در روزهای ابتدایی سال جاری تمام شد.

 محمدرضاخانی با اشاره به اتمام پروژه بزرگ بلوار جعفر طیار (ع) اضافه کرد: این بلوار با 50 سال قدمت در طرح‌های توسعه شهری قم، سال 1402 به بهره‌برداری رسید که خبر خوبی برای شهروندان بود.

 وی با تأکید بر پیگیری تملک برای تعریض محور دروازه ری و بهسازی این محله بر اساس طرح تفصیلی در سال 1402 گفت: بخش مهمی از این پروژه انجام‌ شده است و سال 1403 به اتمام می‌رسد.

 معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر، افزود: این طرح نیز سرعت خوبی داشته است و اوایل سال جاری به اتمام می‌رسد.

 محمدرضاخانی با اشاره به وجود 1029 ردیف بودجه و 2000 پروژه در بودجه 1402 شهرداری قم افزود: این پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر و 14 ایستگاه عبوری در حال احداث است. مرحله نخست خط یک مترو قم در قالب 6 ایستگاه حدفاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری قرار دارد.

همچنین خط 2 مترو نیز به طول 28 کیلومتر از اراضی 560 هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان آغاز شده و در محدوده میدان 72 تن و بلوار شهید خداکرم به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان