Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@23:37:03 GMT

گیاهی که سلامتی شما را تضمین می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۳۶۸۱

گیاهی که سلامتی شما را تضمین می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، محسن پویان، طبیعت گیاه پونه را گرم و خشک و برای قطع سکسکه مفید دانست و گفت: این گیاه برای رفع آشفتگی و ناراحتی‌های معده و پاک کردن اخلاط سینه مفید است و برای بیماری استسقا و یرقان از آن استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر این که برگ و گل پونه خاصیت آنتی بیوتیکی و در رایحه درمانی برای غش کاربرد دارد، افزود: دم کرده این گیاه برای کمک به بهبود سرماخوردگی و زکام و رفع حالت تهوع و بی‌خوابی مفید است و نفخ معده را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این که عصاره پونه در مقابل ویروس تبخال، آنفولانزا و نیوکاسل فعال است، مقدار مصرف روزانه آن را ۸ تا ۱۰ گرم به صورت دمنوش اعلام کرد و افزود: این گیاه تولید صفرا را تحریک و خون را متوجه پوست می‌کند و تسکین‌دهنده و آرام‌بخش است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سکسکه گیاه پونه یرقان بی خوابی سرماخوردگی نفخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان از برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان کردستان، اکبر اسدی اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۳۵۶ داوطلب در استان کردستان در رشته‌های مختلف شغلی در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این آزمون هم‌زمان با سراسر کشور امروز جمعه چهاردهم اردیبهشت در استان کردستان برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان با بیان اینکه این آزمون جزو بزرگ‌ترین آزمون‌های استخدامی کشور است، گفت: در استان کردستان ۸۹۵۶ نفر خانم و۳۴۰۰ نفر آقا شرکت کرده‌اند.

اسدی در خصوص حوزه‌های امتحانی این آزمون تصریح کرد: سنندج، سقز، مریوان و بیجار چهار حوزه امتحانی این آزمون‌ها بوده‌اند که به تفکیک در شهرستان مریوان ۱۴۷۹ نفر، بیجار ۶۳۹ نفر، سنندج ۷۶۷۱ نفر و در شهرستان سقز ۲۵۵۷ داوطلب به رقابت پرداختند.

وی یادآور شد: اعلام نتایج آزمون پس طی سایر مراحل بر روی سایت آزمون جهاد دانشگاهی www.hrtc.ir قرار می‌گیرد.

کد خبر 750311

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • ورزشکاران در فرهنگ جامعه نقش‌آفرین هستند
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی