Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون وزنه برداری کم کم باید نگاهش را از روی بلاتکلیفی فدراسیون جهانی بر دارد و خودش دست به کار شود و حداقل برای شانس های المپیک اردوهایی را برگزار کند.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه برداری تاکنون هیچ برنامه ای برای آغاز مجدد مسابقات کسب سهمیه المپیک اعلام نکرده اند و فدراسیون ایران هم به نظر می رسد فعلا عجله ای برای برگزاری اردو حتی برای کسانی که شانس کسب  سهمیه المپیک هستند ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
از این رو وزنه برداران هم در هر کدام در شهر های خود مشغول تمرین هستند.
این در حالی است که در رشته هایی که درآنها برخورد زیاد است ماند کشتی  و تکواندو به تکاپو برگزاری مجدد اردوهای خود افتاده اند.
اکنون این مسئله در مورد وزنه برداری وجود دارد که  ایران همچنان باید به منتظر فدراسیون جهانی باشد که چه زمانی تصمیم به برگزاری مسابقات می گیرد و یا با توجه به در پیش بودن المپیک، می توان فعلا اردوهایی را برای نفراتی شانس کسب سهمیه المپیک هستند، برگزار کند.

کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری در این مورد به ایسنا گفت: سرمربی تیم ملی قطعا  در جریان تمرین وزنه برداران هست اما به نظر من اگر اردو هایی با تعدادکم  و در مقاطع کوتاه  برای باز آموزی  برگزار شود خوب است.  البته اولویت قطعا باید سلامتی ورزشکاران باشد  و با توجه به پروتکل هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده حرکت کنند.

باقری در پاسخ به این پرسش که این مسئله که وزنه برداران مدت زمان زیادی در خانه هستند باعث نمی شود خیلی پیگیر تمریناتشان نشوند، تاکید کرد: 
این مسئله خیلی در وزنه برداری مشکل ساز نیست اما فدراسیون وزنه برداری هم باید مانند بقیه فدراسیون ها  حرکت کند. البته بازهم تاکید می کنم سلامت ورزشکاران اولویت است  و پروتکل های بهداشتی هم  حتما باید رعایت شود  و با در نظر گرفتن این موارد، اگر بخواهند کاری انجام دهد، این امکان وجود دارد.

او در مورد اینکه فکر نمی کند این مدت که نه اردو برگزار شده نه مسابقه، فرصت مناسبی بود برای اینکه فدراسیون به مشکلات سالن و تجهیزات رسیدگی کند، تصریح کرد: بله ما با توجه به شرایط اقتصادی ایران فکر نمی کن هر مدیری بتواند به تنایی از پس این مشکل بربیاید  و نیاز به کمک دارد. البته وضعیت امکانات در تیم ملی  و استان ها قابل بیان نیست  و حتما باید برایش فکری شود. در همین تهران خیلی از سالن ها بسته شده و سالن هایی که باز هستند نیز وسایل تمرین ندارند و این مسئله نیاز به ارزیابی  و در نهایت تامین دارد. 

باقری افزود: به جز مسئله کرونا و تمرین ،  بحث امکانات مسئله مهم و بزرگی است که باید رفع شود.
البته رفع این مورد تنها متوجه فدراسیون نیست هر چند که بخش اعظم کار مربوط به فدراسیون می شود اما وزارت ورز ش و کمیته ملی المپیک هم باید کمک کنند. من شنیده ام در اردوی تیم ملی ، وقتی بانوان هم تمرین می کردند و یا بخشی از تجهیزات را به اردوی جوانان ارسال می کنند دچار کمبود فاحش تجهیزات می شدند. به هر حال این مشکلی است که نیاز به دارد فورا حل شود.    


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزنه برداري تیم ملی وزنه برداری ایران وزنه برداران وزنه برداری تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور

سیده زهرا (آلما) حسینی وزنه بردار مازندرانی، ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان دختر کشور شد.

این وزنه بردار چمستانی در دسته ۵۹ کیلوگرم نوجوانان با ثبت رکورد مجموع ۱۵۵ کیلوگرم با ارزش‌ترین رکورد روز اول را ثبت کرد.

حسینی در حرکت یک ضرب ۷۰ کیلوگرم و در حرکت دو ضرب هم ۸۵ کیلوگرم را بالای سر برد، تا در یک ضرب، دو ضرب و مجموع مدال طلا بگیرد.

میزان اختلاف رکورد مجموع سیده زهرا (آلما) حسینی با نفر دوم هستی صدیقی از اصفهان ۲۵ کیلوگرم بود.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر کشور از دیروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان آغاز شد.

در بخش نوجوانان ۵۳ وزنه‌بردار و در بخش جوانان نیز ۷۳ ورزشکار از ۲۸ استان کشور در این مسابقات رقابت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور برای دختران همدان
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • استان مرکزی میزبان وزنه برداران جانباز و توان یاب؛ اسامی اردونشینان
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • دردسر بزرگ لوزانو در تیم ملی والیبال اوکراین
  • وضعیت کاروان ایران برای پارالمپیک/ ۳۸ سهمیه و مسافران منتظر!
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند