Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@12:44:22 GMT

توسعه دو نانورادیودارو برای کمک به بیماران سرطانی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۳۷۴۶

توسعه دو نانورادیودارو برای کمک به بیماران سرطانی

دو نانورادیودارو که به‌تازگی برای مقابله با سرطان تولید شده، در حال آماده شدن برای ورود به کارآزمایی بالینی بوده تا پس از طی این مراحل مسیر تجاری‌سازی را طی کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری آنا از ستاد نانو، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دو نانوذره جدید را برای تولید رادیو داروهای نانومقیاس توسعه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود که این دو نانوحامل جدید در سال جاری وارد آخرین مرحله مطالعات بالینی شوند. این نانوذرات قادر به انتقال موادی مانند رادیوداروها در بدن بیمار بوده تا این ترکیبات به نقاط خاصی نظیر تومور برسند.

محققان این پروژه از طریق یک پروژه تحقیقاتی هماهنگ با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دو نانوذره جدید را تولید کردند که نویدبخش نسل جدیدی از رادیو داروهای نانویی است که می‌تواند تشخیص و درمان به‌موقع انواع مختلف سرطان را به طرز چشمگیری بهبود دهد.

رادیوداروها، داروهای پزشکی حاوی ایزوتوپ رادیواکتیو هستند که برای دهه‌ها با موفقیت برای تشخیص و درمان سرطان مورداستفاده قرار گرفته‌اند. تحولات اخیر در نانوپزشکی و فناوری‌ نانو می‌تواند باعث افزایش کارایی و ایمنی بیشتر این داروها شود و افق‌های تازه‌ای را برای درمان سرطان ارائه کند.

انتظار می‌رود که این دو نانوحامل جدید که برای انتقال رادیوداروها در بدن بیماران ساخته شده، در سال جدید به آخرین مرحله مطالعات بالینی وارد شوند.

امیر جلیلیان، متخصص داروسازی رادیویی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای می‌گوید: نانوحامل‌ها می‌توانند رادیوداروها را در ساختار خود ادغام کنند، به‌این‌ترتیب که این مواد به‌راحتی در اندام‌های موردنظر تجمع یافته و در بدن و در بخش‌های سالم وارد نخواهند شد با این کار اثرات جانبی و ناخواسته این دارو به کمینه مقدار خود می‌رسد.

وی افزود: ازآنجاکه سطح این داروها دارای مواد انتخاب‌گر تومور سرطانی هستند، درنتیجه تنها به سلول‌های تومور متصل می‌شوند و درنهایت، رادیوداروها تنها در محل موردنظر و از پیش تعیین‌شده رهاسازی می‌شوند.

چنین رادیو داروهای نانویی به‌دلیل پیوند قوی ایجاد شده میان دارو و حامل، در گردش خون بدن پایدارتر خواهند بود و با کاهش تجمع در بافت‌های سالم به ایمنی بیشتر بیمار کمک شایانی می‌کنند.

در این پروژه ۱۲ کشور با هم همکاری داشته و درنهایت ۴۰ نانوذره پلیمری با استفاده از فناوری تابش و سنتز شیمیایی تولید شده‌ است.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: نانودارو آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 6092852 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • این داروها عامل میگرن هستند