Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با بازگشایی مدارس در روزهای شنبه و یکشنبه، خانواده‌ها استقبال خوبی داشتند و طبق آمار بیش از ۶۰ درصد از دانش‌آموزان این استان در کلاس‌های درس شرکت کردند.

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده  با بیان اینکه طی اعلام وزیر آموزش و پرورش در دو روز گذشته، خانواده‌ها می‌توانند آموزش را به یکی از سه روش کلاس‌های حضوری، آموزش مجازی و محتواهای دیجیتالی، تلویزیونی دنبال کنند، اظهار کرد: با بازگشایی مدارس در روزهای شنبه و یکشنبه، خانواده‌ها استقبال خوبی داشتند و طبق آمار بیش از ۶۰ درصد از دانش‌آموزان این استان در کلاس‌های درس شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: این خبر را ما امروز در حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس گفتیم که آمار در برخی مدارس به شدت و در برخی مناطق مقداری خفیف‌تر افت داشت.  

وی با بیان اینکه آموزش‌های تلویزیونی به عهده خود وزارتخانه است که به صورت سراسری از شبکه‌های سیما پخش می‌شود، اضافه کرد: آموزش الکترونیک هم در بستر شاد برگزار می‌شود که ما در خراسان رضوی محتوای الکترونیک را فراهم کردیم و طبق برنامه بارگزاری صورت می‌گیرد.

خدابنده افزود: توصیه ما به خانواده‌ها این است که کلاس‌های حضوری، موثرتر مفیدتر و قابل فهم‌تر برای دانش‌آموزان به ویژه در دوره ابتدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: باتوجه به اعلام آموزش و پرورش، ما هم برای دانش آموزان، به هر تعداد، که در مدرسه باشند کلاس داریم و هر تعداد از دانش‌آموزان که بخواهند از محتوا آموزش مجازی در منزل بهره ببرند، محتوا ارائه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی براساس بودجه‌بندی کتب، دو هفته پایانی شهریور ماه فرصت مناسبی برای مرور مطالب سال گذشته دانش‌آموزان به ویژه دو سه ماه آخر سال تحصیلی گذشته که آموزش به صورت مجازی بود، است، تصریح کرد: شروع کار آموزش جدید از ابتدا مهر برنامه‌ریزی شده بود، باتوجه به این موضوع ما محتوای الکترونیکی را در سامانه شاد بارگذاری می‌کنیم.

خدابنده اظهار کرد: سامانه شاد بروزرسانی شده، همچنین، امکانات جدیدی اضافه شده و گزارش‌های خوبی دارد، علاوه بر این، معایب و مشکلات فنی گذشته هم برطرف شده است.  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: اگر همکاران ما مجدد با مشکلاتی برخورد کردند، به ما اطلاع دهند تا بررسی و رفع کنیم، همچنین، مدیران مدارس توجه کنند، باید معلم‌ها را در سامانه شاد ثبت کنند که بعد امکان تشکیل کلاس فراهم شود، زیرا تا زمانی که معلم در سامانه مشخص و ثبت نشود امکان تشکیل و برگزاری کلاس ندارد، بنابراین این اولین اقدام است، آنهایی که ثبت نکردند هرچه زودتر ثبت معلم‌ها در سامانه را انجام دهند تا بتوانیم کلاس‌ها را با قدرت شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در حد توان، از نظر امکانات، مقدورات آموزش پرورش، سعی و تلاش مدیران محترم مدارس و عوامل اجرایی بر این بودیم که محیطی امن، سالم و ایمنی را برای دانش آموزان و همکاران فراهم کنیم تا خانواده‌ها دغدغه کمتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: البته اینکه ادعا کنیم که ۱۰۰ درصد و در تمام مدارس پروتکل‌ها رعایت شده است.

خدابنده با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی، طی چند روز گذشته خیلی زحمت کشیدند تا فضای مدرسه و کلاس درس را به یک فضای سالم تبدیل کنند که از دغدغه خانواده‌ها و همکاران ما کاسته شود، اضافه کرد: در مدارس ابتدایی به ویژه دوره اول و نوآموزان که کودک هستند و تازه به مدرسه آمده‌اند، رعایت مسایل بهداشتی توسط آنها سخت و دشوار است که می‌طلبد هم خانواده‌ها توصیه لازم را داشته باشند، هم همکاران ما در مدرسه بخشی از وقت خودشان را به آموزش دانش‌آموزان‌ اختصاص دهند و به توصیه مسائل بهداشتی بپردازند.  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ما در مدارس مراقبین بهداشت و سلامت را داریم که ناظرین بهداشت هستند و باید دقت کنند که پروتکل‌ها رعایت شود.  

وی با اشاره به اینکه طی چند مصاحبه از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی چه مشهد و شهرستان‌ها خواهش کردم که به مدارس ما به ویژه در روزهای اول اعزام شوند و نظارت داشته باشند، متذکر شد: خانواده‌ها و انجمن اولیا مربیان در مدارس حضور داشته باشند و کمک کنند تا بتوانیم محیط سالمی برای دانش‌آموزان داشته باشیم.

منبع: فارس

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی کلاس های حضوری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برای دانش آموزان کلاس های درس دانش آموزان داشته باشند خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رتبه اول کشوری را دارد.

علی اسماعیلی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت روز معلم با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار همکار در حوزه تعلیم و تربیت آموزش‌وپرورش استان زنجان فعال هستند، اظهار کرد: در سال‌تحصیلی جاری بیش از ۲۲۷ هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه وقتی به معلمان به عنوان یک گروه مرجع نگاه شود به جایگاه تعلیم و تربیت نیز احترام گذاشته می‌شود، افزود: معلمان مسئولیت خطیر و سنگین انسان‌سازی را برعهده دارند و دانش‌آموزان به مثابه امانت در نزد آنان هستند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را اداره نوسازی در استان تحویل داده است که آمار بی‌سابقه‌ای طی سالیان متمادی است، ادامه داد: برخی مدارس قدیمی و نیازمند به تخریب و بازسازی در استان وجود دارد که این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص یافت اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

اسماعیلی با اشاره به جذب ۱۴۰ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای سال‌جاری، ابراز کرد: با قانون رتبه‌بندی تعداد مقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است. در این راستا ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه ثبت کرده‌اند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی موارد بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان وجود ندارد، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای را به حال خود رها نکرده‌ایم و ۸ ملک شهری برای مولدسازی در قالب تهاتر و فروش و ‌... معرفی شده و منتظر ابلاغ از طرف تهران هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه تعداد ورودی و خروجی نیروهای آموزش‌وپرورش به طور مدوام در حال تغییر است، افزود: امسال ردیف اختصاص داده برای استان زنجان مطابق خروج و بازنشستگی و احصای نیاز ۱۴۰۰ نفر است که از این تعداد اصولا ۷۶ درصد ردیف‌ها پر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در اوایل سال ورود مدارس شبانه‌روزی ۷۰ درصدی شهری و ۳۰ درصد روستایی بود، تصریح کرد: اینجا مسئله عدالت آموزشی مطرح است، امسال در نظر داریم ۶۰ درصد دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی شبانه‌روزی از قشر روستایی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت