Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@13:16:49 GMT

جشن اتمام مسکن مهر بوشهر و بلاتکلیفی صدها متقاضی+ جدول

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۳۹۴۲

جشن اتمام مسکن مهر بوشهر و بلاتکلیفی صدها متقاضی+ جدول

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مسکن مهر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های مسکن کشور طی دو دهه قبل به شمار می‌رود که با هدف خانه‌دار کردن قشرهای کم‌درآمد در دولت نهم کلید خورد و باعث امیدوار شدن بخش بزرگی از جامعه شد.

اما از زمانی که این طرح کلید زده شد، از سویی با تغییر دولت‌ها، عباس آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی دولت یازدهم عزمی برای تکمیل این واحدها نشان نداد و از سوی دیگر، مشکلات زیادی برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه که در این طرح ثبت‌نام‌کرده بودند، به وجود آمد؛ بسیاری از آنها تمامی سرمایه و یا بخش زیادی از پس‌اندازهای خود را برای خرید این واحدها هزینه کردند اما هیچ واحدی تحویل نگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما وضعیت در استان بوشهر برخلاف اغلب استان‌ها امیدوارکننده به نظر می‌رسد و آمار مسؤولان استان نشان از روند پیشرفت قابل‌قبول طرح مسکن مهر در حوزه تکمیل و افتتاح دارد.

تحویل 93درصدی واحدهای مسکن مهر در استان بوشهر

در همین رابطه فرزاد رستمی در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: سهمیه طرح «مسکن مهر» در استان بوشهر با احتساب شهرهای بالا و کمتر از ۲۵ هزار نفر و همچنین شهر جدید عالیشهر ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد است که تاکنون ۳۲ هزار و ۳۲۴ واحد معادل ۹۳ درصد واحدها افتتاح و تحویل شده است.

تکمیل 1556 واحد باقیمانده تا دو ماه آینده

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه تعداد یک هزار ۵۵۶ واحد مسکن مهر استان بوشهر نیمه‌تمام مانده است، گفت: تعداد ۱۸ هزار و ۱۷۶ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر مربوط به راه و شهرسازی است و بقیه واحدها مربوط به بنیاد مسکن است که تاکنون ۸۸ درصد از واحدهای مسکن مهر در استان بوشهر افتتاح و تحویل شده است.

 

وی با بیان اینکه ۵۶ درصد افتتاح مسکن مهر مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم است، گفت: در شهرهای بیش از ۲۵ هزار نفر استان بوشهر تعداد ۹ هزار و ۷۷ واحد مسکن مهر در این دولت‌ها اتمام، بهره‌برداری و تحویل شده است.

دو مشکل عمده واحدهای تحویل شده در استان بوشهر

رستمی با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای مسکن مهر گفت: باتوجه‌به استقرار ساکنین در واحدهای مسکن مهر، اغلب مجموعه‌ها فاقد خدمات روبنایی شامل آموزشی، درمانی و ورزشی هستند. همچنین در تعدادی از بلوک‌های مسکن مهر به دلیل سوءمدیریت و عدم همکاری ساکنین، واحدها در حال فرسایش است.

تعاونی‌ها، متهمان مسکن‌های ناتمام

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به وضعیت مسکن مهر 36 واحدی خورموج اظهار کرد: متأسفانه کار تکمیل و تحویل این واحدها به دلیل اختلاف در تعاونی و شکایت هیئت‌مدیره خورموج انجام نشده است که در حال حاضر پرونده در دست مراجع قضایی است.

وی با اشاره به وضعیت مسکن مهر در برازجان گفت: کار ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر برازجان برعهده تعاونی پرگان بوده و تاکنون از 316 واحد مسکن مهر فقط 88 واحد آماده تحویل است و بقیه واحدها به دلیل اختلاف مالکین با تعاونی، شبکه آب و فاضلاب آنها تکمیل نشده است.

شهریور؛ آخرین‌مهلت تکمیل آورده متقاضیان مشکل مهر برازجان

وی افزود: تعاونی معتقد است که باتوجه‌به افزایش تورم موجود، افراد متقاضی باید آورده بیشتری را داشته باشند، در غیر این صورت جایگزین آنها معرفی و به این افراد واحدهایی در بلوک‌های نیمه ساخته داده خواهد شد. در حال نیز برخی از مالکین هزینه را پرداخت کرده‌اند و برخی دیگر هم فقط تا پایان شهریور فرصت دارند.

12 سال در انتظار تحویل یک واحد!

حسین محبی یکی از متقاضیان واحد مسکن مهر در برازجان، ماجرا را چنین شرح می‌دهد: بعد از 12 سال از ثبت‌نام، هنوز واحد خود را تحویل نگرفته‌ام و تعاونی هر مدت یکبار تقاضای پول و آورده بیشتری می‌کند.

 

وی ادامه داد: دی‌ماه سال گذشته بود که مبلغ 28 میلیون تومان تکمیل وجه کردیم، اما چندی بعد گفتند که باید مبلغ 7 میلیون دیگر واریز شود تا فروردین 99 واحد تحویل شما شود که به همین خاطر مجبور شدم تقریباً تمام دارایی خود را بفروشم تا این کار صورت بپذیرد اما با گذشت پنج ماه از فروردین، تاکنون مشکل آب و فاضلاب و برق واحد رفع نشده است و بلاتکلیف هستیم.

آبان؛ جشن پایان ساخت مسکن مهر در استان بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: با پایان یافتن پروژه مسکن مهر ولایت در بوشهر و برخی شهرستان‌ها، جشن پایان ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر را در استان بوشهر جشن خواهیم گرفت.

در حالی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر از جشن اتمام کار ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر در آبان‌ماه می‌دهد که هنوز تکلیف متقاضیان مسکن مهر برازجان و خورموج مشخص نشده است؛ هرچند که کار ساخت و تحویل این واحدها به عهده اداره تعاون است.

به گزارش فارس، از مجموع سهمیه ساخت ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد مسکن مهر استان بوشهر، تعداد ۱۸ هزار و ۱۷۶ واحد مربوط به اداره کل راه شهرسازی و تعداد ۱۶ هزار و ۵۳۹ واحد که مربوط به مالکین زمین‌دار است، به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن مهر بوشهر جدول تحویل دولت افتتاح جشن اتمام مسکن مهر تعاونی درگیری مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر واحدهای مسکن مهر استان بوشهر واحد مسکن مهر ساخت و تحویل مسکن مهر مسکن مهر تحویل شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین در دیلم و تنگستان برای ساخت مسکن ویلایی

استاندار بوشهر از واگذاری زمین مسکونی به متقاضیان در تنگستان و دیلم برای ساخت مسکن ویلایی خبر داد و گفت: واگذاری زمین در شهرهای مختلف استان بوشهر در قالب نهضت ملی مسکن تسریع یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با نخبگان و فعالان اجتماعی شهرستان تنگستان با اشاره به تاریخ درخشان استعمارستیز تنگستان اظهار داشت: تنگستان در گذشته تاکنون مهد دلیرمردان و اسطوره‌های ایثار و شهادت بوده و شهید رئیسعلی دلواری، شهید دشت‌پوری، شهید حیدری و دیگر شهدا از نمادهای مقاومت و فداکاری هستند.

وی با تأکید بر اهمیت حضور مدیران در شهرستان‌ها افزود: هدف از این دیدارها، این است که در کنار مردم و از نزدیک، مشکلات را ببینیم و همچنین از هدر رفتن وقت و هزینه مردم برای حضور در مرکز استان نیز جلوگیری می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طی 30 ماه اخیر، پروژه‌های شاخص و مهمی در تنگستان اجرایی و عملیاتی شده است، خاطر نشان کرد: بزرگراه اهرم به برازجان فعال شده و اخیراً حدود 15 کیلومتر از این مسیر افتتاح شده و مابقی نیز در حال اجراست.

محمدی‌زاده از واگذاری زمین مسکونی به متقاضیان در تنگستان و دیلم برای ساخت مسکن ویلایی خبر داد و گفت: واگذاری زمین در شهرهای مختلف استان بوشهر در قالب نهضت ملی مسکن تسریع یافته است. طرح نهضت ملی مسکن در تنگستان با کیفیت مطلوبی اجرا شده و این شهرستان از مناطق پیشرو در مسکن است.

وی به اجرای مجتمع فرهنگی و هنری دلوار اشاره کرد و گفت: این پروژه مدت‌ها تعطیل بود که در دولت سیزدهم احیا و امیدوارم به‌زودی تکمیل شود. توسعه طرح‌های گردشگری در سواحل تنگستان از اولویت‌های این شهرستان است و اکنون شرکت‌های بزرگ ماهان و علی‌بابا متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تنگستان هستند.

محمدی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه امسال توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش استان بوشهر داریم افزود: تقویت هنرستان‌ها و افزایش سطح کیفی مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد. امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده که مدیریت استان در راستای تحقق عملی شعار سال برنامه‌ریزی جامع و کامل انجام داده است.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • ۱۱ هکتار زمین برای ساخت خانه تحویل مردم میامی شد
  • ساخت و تحویل مسکن موجب امید آفرینی در جامعه می شود
  • افتتاح و تحویل ۷۲۶۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی در قم
  • 35 واحد راکد و غیر فعال گلستان در سال گذشته احیا شد
  • واگذاری زمین در دیلم و تنگستان برای ساخت مسکن ویلایی
  • تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان شتاب می‌ گیرد
  • کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان تشکیل شد
  • شناسایی ۳۰ هزار خانه خالی در شهرهای جدید
  • بانک‌ها تا پایان اردیبهشت نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن اقدام کنند
  • شهرهای جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود