Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:11:42 GMT

کوچ پاییزی عشایر چهارمحال و بختیاری آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۳۹۵۶

کوچ پاییزی عشایر چهارمحال و بختیاری آغاز شد

یحیی حسین پور روز  پنجشنبه  در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: براساس تقویم، کوچ عشایر استان از روز ۲۰ شهریور آغاز شد و تا ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت. 
وی تعداد دام عشایر کوچروی استان را بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک اعلام و تصریح کرد: مسیر حرکت کوچ با گذر از گردنه ' تاراز' و ایل راه‌های 'لاسوزنی' و پل 'ماربره ' به منطقه بازفت می‌رسد و عشایر با توقف چند روزه با گذر از زردکوه بختیاری وارد مناطق قشلاقی استان خوزستان خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به هماهنگی لازم مسئولان انتظامی و دستگاههای متولی برای ایجاد امنیت عشایر در زمان کوچ افزود: ماموران نیروی انتظامی با همکاری نیروهای بسیج عشایر با استقرار در مسیر کوچ، عشایر را همراهی خواهند کرد. 
حسین پور، از آمادگی کامل پلیس راهور در محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری به خوزستان در زمان اجرای تقویم کوچ عشایر خبر داد و تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی انجام شده با توجه به شیوع ویروس کرونا، بخش عمده کوچ دام با خودرو انجام خواهد شد. 
وی از تامین و انتقال آب آشامیدنی سالم با تانکر سیار به ایل راههای عشایری را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، تولید و تامین علوفه دامی در سال زراعی جاری در مراتع مناطق ییلاقی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: نهاده دامی مورد نیاز عشایر در مناطق قشلاقی نیز  توسط تشکل‌ها و اتحادیه‌های عشایر خریداری و در استان خوزستان ذخیره‌سازی شده است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک درون کوچ و برون کوچ ، دومین استان عشایری کشور بعد از استان فارس است. 
عشایر در طول سال دو بار کوچ برون استانی دارند که در بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری کوچ می‌کنند و این کوچ در پاییز برعکس می‌شود. 

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری سازمان امور عشایر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری سازمان امور عشایر ایران شهرکرد چهارمحال وبختیاری سازمان امور عشایر ایران اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای شهرکرد امروز ۵ درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: آسمان استان تا اوایل هفته کمی تا قسمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری