Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

حسن غفوری فرد، نایب رئیس شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره توافق اخیر امارات با رژیم صهیونیستی گفت: مسئله قدری طولانی است و قدمتی ۶۰_۷۰ ساله دارد و از سال ۱۹۴۸ تا امروز روابط اعراب با اسرائیل تحولات بسیاری داشته است.

اخبار سیاسی - وی افزود: باید به تاریخ مراجعه کنیم و ببینیم سنگ بنای این انحراف از کجا گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: اولین انحراف این بود که جمال عبدالناصر به عنوان قهرمان اعراب در مبارزه با اسرائیل خود را از دنیای اسلام جدا کرد و آن را پیرامون جهان عرب مطرح کرد در حالی که جهان عرب حداکثر ۲۰ درصد جهان اسلام را تشکیل می دهد.

غفوری فرد ادامه داد: از همان سال‌های ۴۲ که ما دانشجو بودیم وقتی جمال عبدالناصر شعار جهان عرب می داد ما در دانشگاه ها از امت اسلام بحث می کردیم، چنان که امام هم می فرمودند فلسطین پاره تن اسلام است نه جهان عرب.

دبیر جامعه اسلامی ورزشکاران ادامه داد: اگر از ابتدا به جای جهان عرب بحث اسلام مطرح می شد هم تعداد مبارزین بیشتر می شد و هم انگیزه مبارزه قوی تر می شد، چرا که قطعاً انگیزه اسلامی قوی تر از انگیزه عربی است، اما متاسفانه انور سادات این انحراف را ایجاد کرد.

وی افزود: انور سادات علیرغم پیروزی در سال ۱۹۷۳ به خاطر ضعف عقیده از مواضع خود کوتاه آمد و به واسطه آمریکا با اسراییل وارد مذاکره شد و قرارداد ننگین کمپ دیوید را امضا کرد.

غفوری‌فرد ادامه داد: به تدریج سازمان‌های مبارز فلسطینی هم علیرغم مبارزات جدی که داشتند و پیروزی هایی را به دست آوردند دچار این انحراف شدند. عربستان هم در زمان ملک فیصل عزم جدی برای مبارزه با اسراییل داشت و می گفت من آرزو دارم که در قدس شریف نماز بخوانم.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: اما همه اینها چون مبنای اسلامی نداشت از هم پاشید و امروز حتی از ادبیات مبارزه با اسراییل هم چیزی باقی نمانده است. امروز جنگ اصلی میان اعراب است و همین الان میان اعراب در یمن، لبنان، سوریه و لیبی جنگ میان خود اعراب است.

وی افزود: این انحرافات باعث شد که امروز امارات دست به چنین اقدامی بزند و این اقدام به صورت دومینو ادامه خواهد یافت، چنانکه دیدیم پس از توافق امارات و اسراییل امیر بحرین به آنها تبریک گفت.

غفوری فرد اظهار داشت: از طرفی سخنگوی الکاظمی هم می‌گوید که این مسائل داخلی کشورها است، یعنی مسئله ای که یک روز اعراب ادعا می‌کردند که مهمترین مسئله جهان عرب است امروز آن را یک موضوع داخلی می‌خوانند.

وی درباره اینکه آینده این توافق به چه صورت خواهد بود و چقدر دوام خواهد داشت، گفت: مردم امارات و کشورهای عربی این منطقه مسلمان هستند و حرکت اسلامی در منطقه یک حرکت اصیل است و با حرکت‌هایی نظیر این، دچار مشکل اساسی نمی‌شود.

غفوری فرد در پایان گفت: جهان اسلام به هیچ عنوان آمادگی این را ندارد که قبله اول خود را رها کند و اجازه بدهد که پای اسراییل به راحتی به منطقه باز شود و اسراییل نمی‌تواند از این باب خوشحال باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل جهان اسلام جبهه پیروان خط امام جهان اسلام دانشجو رژیم صهیونیستی لبنان غفوری فرد جهان عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفر جهانی از اسرائیل و صهیونیزم یا یهودی ستیزی؟

کارشناس ادیان می‌گوید یهودی‌ستیزی یک پیشینه تاریخی دارد که از خصلت مظلوم‌نماییِ یهود برخاسته است و دولت‌های غربی آن را پوششی قرار دادند تا این رژیم منحوس هر اقدام خبیثانه‌ای که دلش خواست انجام دهد؛ اما مردم دنیا بیدار و هشیار شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اکنون در شرایطی قرار گرفتیم که دنیا علیه اقدامات خبیثانه یهودیان صهیونیست بپا خاستند و اقداماتی را در قالب خیزش‌های مردمی و دانشجویی در دفاع از مردم مظلوم غزه و علیه سیاست‌های حکام خود درباره حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل انجام می‌دهند.

آنچه که از سوی برخی رسانه‌های غربی به ویژه رسانه‌های نیابتی‌شان به خورد مردم داده می‌شود، تحریف اسرائیل‌ستیزی به صورت یهودی‌ستیزی است. اکنون که غرب در موضع ضعف قرار گرفته، سعی می‌کند به مردم دنیا القاء کند که این عده که برای محکومیت جنایت‌های صهیونیست‌ها به خیابان‌ها آمدند، با یهودیان و آیین یهودیت مشکل دارند؛ مسئله‌ای که به روشنی گویای انفعال سیستم غرب در حمایت از صهیونیست‌هاست و نیازی به تبیین و توضیح ندارد.

حجت الاسلام محمد کاشانی کارشناس فرقه‌ها و ادیان و نویسنده کتاب «اخلاق جنگ (حقوق بشر دوستانه) در اسلام و مسیحیت» در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره جریان یهودی‌ستیزی در رسانه‌های غرب گفت: ماجرا از این قرار است که در تاریخ اروپا یک داستانی وجود داشته به نام یهودی ستیری. دلیلش این است که مسیحیان، یهودیان را قاتل عیسی می دانستند که البته به تصریح قرآن، خود یهودیان به قتل عیسی علیه‌السلام اقرار می‌کردند؛ لذا اصولاً هر کجا که با یهودیان همسایه بودند، از آزار آنان فروگذار نمی‌کردند.

وی افزود: از دیگر سو، در طول قرون وُسطی، دورانی داریم که با یهودیان ستیز کردند، حتی در برهه‌هایی در اسپانیا اموالشان را تصاحب کردند و فقط اجازه دادند زنده خارج شوند. شبیه این اتفاق در انگلیس افتاد؛ محله‌هایی یهودی‌نشین بودند، منتها دولت انگلیس به آنان اجازه زندگی در میان مردم عادی را نمی‌داد. این مسئله تبدیل به این شد که دولت‌های غربی وابسته به صهیونیزم جهانی، جریانی را با عنوان مبارزه با یهودی ستیزی شکل دهند.

نمود مظلوم‌نماییِ یهود؛ از هولوکاست تا حماسه «طوفان اقصی»

این کارشناس ادیان با اشاره به اینکه داستان «مبارزه با یهودی‌ ستیزی» تبدیل به لباس رویین‌تنی برای صهیونیست‌های یهودی شد تا هر ظلمی را روا دارند، گفت: آنها به بهانه این سیاست به خود اجازه دادند هر عمل قبیحی را انجام دهند و اکنون مشاهده می‌کنیم در رفتاری که از سبوعیت آنها برخاسته، مردم غزه را به خاک و خون می‌کشند و هر فرد و گروهی هم که اعتراض کند، به او نسبت یهودستیز می‌دهند. حتی به کسی اجازه انتقاد از رژیم جعلی اسرائیل را نمی‌دهند.

حجت الاسلام کاشانی افزود: اما مردم دنیا بیدار و هشیار شدند و جامعه بشری اجازه نمی دهد به هر عنوانی مظلومان عالم کشته شوند بلکه ماجرا غزه فصلی برای آغاز خیزش مردم علیه هر جنایت و کشتاری در هر جای عالم است. بنابراین یهودی‌ستیزی یک پیشینه تاریخی دارد که از خصلت مظلوم‌نماییِ یهود برخاسته است و دولت‌های غربی آن را پوششی قرار دادند تا این رژیم منحوس هر اقدام خبیثانه‌ای که دلش خواست انجام دهد.

خصلتی که کافران یهود را به خونخواری و جنگ‌افروزی کشاند

این کارشناس ادیان در انتها گفت: نه ما مسلمانان و نه هیچ امت دیگری با هیچ دینی مخالف نیستیم بلکه در دینمان توصیه شدیم حتی فرد یهودی را تکریم کنیم. رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌فرماید «أَکْرِمِ الضَّیْفَ وَ لَوْ کَانَ کَافِراً»؛ یعنی مهمانت را گرامی بدار هرچند کافر باشد. این‌ها آموزه‌های ماست. ادیان در کشور ما حق زندگی دارند و در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی از یهودیان داریم. پس دنیا با روند ظلم و جنایت و کشتار و وحشی‌گری مسئله دارند نه با دین.

وعده قرآنی نابودی صهیونیسم در آخرالزمان / نظریات تفسیری درباره زمان تحقق عذاب بنی‌اسرائیل

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • روایتی کامل از شب حمله ایران به اسراییل
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • فریاد «مرگ بر اسراییل» در قلب اروپا بیانگر نابودی استکبار است
  • تنفر جهانی از اسرائیل و صهیونیزم یا یهودی ستیزی؟
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!