Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:06:50 GMT

گاوبانگی؛ فصل عاشقی مرال

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۴۰۹۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 3 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مرال یا گوزن قرمز که در گویش مازندرانی به آن گاو کوهی نیز گفته می‌شود، گونه نماد جانوری استان مازندران و به بزرگترین پستاندار علفخوار از گونه‌های با شکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال است.

گوزن‌های نر برای تعیین قلمرو به جنگ با دیگر نرها می‌روند و با ایجاد صدایی شبیه صدای گاو اهلی، گوزن‌های ماده را در محدوده قلمرو خود جمع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل گاوبانگی اگر گوزن نر صدای گوزن نر دیگری را در محدوده قلمرو خود بشنود با سرعت به سمت صدا حرکت می‌کند تا گوزن مهاجم را از قلمرو خود خارج کند.

در این زمان شکارچیان در نقطه‌ای کمین کرده و به وسیله ابزارهایی همچون شاخ قوچ، کدو و غیره صدای گوزن‌ها را تقلید می‌کنند. به دنبال تقلید صدای گوزن توسط شکارچیان، گوزن نری که شکارچیان در قلمرو آن حضور دارند بلافاصله به سمت صدا حرکت کرده و در مقابل شکارچیان ظاهر شده و به راحتی شکار می‌شوند.

به دلیل آسیب پذیر شدن مرالها در فصل گاوبانگی، محیط بانان استان مازندران با برپایی چادر و استقرار در آنها از ارتفاعات رامسر در غرب تا گلوگاه در شرق استان را تحت پوشش وحفاظت قرار می‌دهند.

کد خبر 5020346

منبع: مهر

کلیدواژه: گوزن زرد ایرانی حیات وحش محیط زیست مازندران محرم 99 ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس مراسم عزاداری آمار کرونا بوشهر عاشورا گرگان کرمانشاه مجلس شورای اسلامی شهرکرد ماه محرم شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوزن سفید

قضیه از این قرار بود که انسان‌ها به قصد گسترش مناطق شهرنشینی اقدام به قطع درختان جنگل کرده بودند. به پیشنهاد گورکن رهبری حیوانات را روباه قرمز عهده دار شد که از همه باهوش‌تر بود.

مسئولیت هدایت گروه به قورباغه محول شد چرا که به پیشنهاد او، حیوانات قصد داشتند، جنگل را به قصد رسیدن به یک زیستگاه طبیعی محافظت شده به نام «گوزن سفید» ترک کنند.

در فصل اول کارتون، حیوانات در تلاش برای رسیدن به پارک گوزن سفید بودند.

در فصل دوم، وقایع دشمنی بین حیوانات و روباه آبی به نام صورت‌زخمی، همسر و توله شان روایت می‌شد و در فصل سوم، شاهد حملۀ موش‌ها به پارک گوزن سفید و تلاش حیوانات در مبارزه با آن‌ها بودیم. 

گوزن سفید، (با عنوان انگلیسی: The Animals of Farthing Wood) به معنای حیوانات جنگل فارتینگ، یک مجموعهٔ کارتونی بریتانیایی بود که به سفارش اتحادیهٔ پخش برنامه‌های اروپایی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ تولید شد.

این اثر بر اساس مجموعه کتاب‌هایی از نویسندهٔ انگلیسی «کالین دن» به کارگردانی «فیلیپ لکلرک» و «الفین لوید جونز» ساخته شده است.

جهت مشاهده اینجا کلیک کنید.

دیگر خبرها

  • گوزن سفید
  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد
  • (تصاویر) «شاهزاده هودونگ» جومونگ ۳ در کلاس فشرده عاشقی!
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر