Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار 99 ارتش، با رمز یا سیدالشهداء(ع) و با گسترش شناورهای سطحی و زیر سطحی و یگان‌های پروازی نیروی دریایی، سامانه‌های راداری و موشکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)،یگان‌هایی از نیروی زمینی و جنگنده‌های نیروی هوایی در دریای عمان به مدت 3 روز با فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش و با حضور ناظران قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گستره رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش 2 میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 10درجه شمالی است و در این رزمایش طرح‌های تاکتیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آبهای سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی، برخی از مهمترین سامانه‌های رزمی از جمله موشک های کروز سطح به سطح و ساحل به دریا، اژدر، موشک‌های هوابه‌سطح و سطح به هوا و سامانه های راکت انداز از روی شناورهای سطحی، زیر سطحی، یگان های پروازی و پهپاد مورد آزمایش قرار میگیرد.

دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش ذوالفقار 99 ارتش گفت: ناوگروه شصت و نهم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن سهند و ناو پشتیبانی بندرعباس که اکنون در اقیانوس هند حضور دارند ضمن اشراف اطلاعاتی و رصد شناورهای بیگانه و دشمن در هزاران کیلومتر دورتر از آبهای سرزمینی ایران، اطلاعات لازم را جهت انجام عملیات های مقابله در اختیار دیگر یگان های حاضر در رزمایش قرار می دهند.

وی افزود: همچنین یگان‌های پروازی نیروی هوایی ارتش متشکل از جنگنده بمب‌افکن‌ها و همچنین پهپادهای رزمی در این رزمایش به اجرای طرح‌های از پیش تعیین شده خواهند پرداخت.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در خلیج فارس برقرار است، اظهار داشت: خلیج فارس محلی برای ایجاد وحدت بین کشورهای مسلمان منطقه با ایران اسلامی است.

وی افزود: ما طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس دارا هستیم و بیشترین جزایر راهبردی در این منطقه حساس قرار دارد، خلیج فارس، خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند و افتخار می‌کنیم در این خلیج فارس امنیت خوبی را برقرار می‌کنیم.

سپاه: اگر کشوری نفتکشی از ایران ببرد جبران خواهیم کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روز خلیج فارس یعنی روزی که ما خلیج فارس را از دست امپریالیسمی که در منطقه حاضر بود (پرتغالی‌ها) آزاد کردیم، پرتغالی‌ها 127 سال در این منطقه بودند اما ما ماندیم و آنها رفتند.

وی تصریح کرد : ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • آیا به خلیج فارس در قرآن اشاره شده است؟ مفسران قرآن پاسخ می دهند (فیلم)
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین