Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شریف نژاد، رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم استفاده از کارشناسان تربیت بدنی در محیط های آموزشی، اظهار کرد: علوم ورزشی جنبه‌های مختلفی دارد که بخشی از آن عملی و بخشی دیگر علمی است.

او افزود: بسیاری از کارشناسان تربیت بدنی در بحث‌های عملی فعالیت‌های خوبی دارند، اما در بخش‌های علمی و حرکت کردن مطابق علم روز دنیا با چالش‌ها و مشکلاتی رو به رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسانی که در هر دو بعد علمی و فنی بتوانند فعالیت کنند و خود را به روز نگاه دارند، در مجامع کاری بیشتر استفاده خواهند شد.

شریف نژاد تصریح کرد: امسال در کمال ناباوری ۴۲ هزار متقاضی ورود به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی داشتیم که مقایسه این عدد نسبت به سال‌های گذشته نشان از رشد چشمگیر آن دارد. این رشته به خوبی توانسته است جایگاه خود را در سطح جامعه پیدا کند و ظرفیت ها را بروز افزایش دهد.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم ادامه داد: امیدوارم در آینده بتوانیم از ظرفیت دانشجویان و نیرو‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی در جامعه استفاده کنیم.

شریف نژاد ادامه داد: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم تمام فعالیت‌های دوازدهمین همایش بین المللی را به لحاظ اجرایی و علمی انجام داده بود و تمام مقالات ارسال شده به پژوهشگاه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است، اما فرآیند اجرای آن به علت شیوع کرونا متوقف و به زمان مناسب‌تری موکول خواهد شد.

بیشتر بخوانید

افزایش بی سابقه متقاضیان ورود به رشته‌های ورزشی

او گفت: طبق برنامه ریزی‌های پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، همایش‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد و برگزاری مجازی این رویداد فرصتی را برای ما ایجاد کرد تا ۱۰ نفر از استادان خارجی برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کنند.

شریف نژاد یادآوری کرد: برنامه ریز‌های لازم برای برگزاری دوازدهمین همایش بین المللی تربیت بدنی و علوم ورزشی انجام شده است و تاریخ دقیق آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم تربیت بدنی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم شریف نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران در مراسم سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: تعداد استادان برگزیده کشور نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است و اکنون  حدود ۷۰ استاد نمونه افزایش داشته است. 

وی بیان کرد: آینده پژوهشی را تا سال ۲۰۵۰ تدوین و ارسال کردیم و سازمان پژوهشی بر روی محورهایی مانند هوش مصنوعی، سوخت پاک جهت پژوهش برنامه ریزی خوبی کرده‌ایم. 

زمانیان تاکید کرد: امسال سازمان پژوهش‌ها برای گرنت‌ها جایزه یک میلیارد تومانی در نظر گرفته است. ماهواره مصباح و آیات در این پژوهشگاه تولید شده است.

وی افزود: عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای مسلمانان و مردم کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم