Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@19:29:59 GMT

رکورد جدید تولید پیله تر ابریشم

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۴۴۱۹

رکورد جدید تولید پیله تر ابریشم

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از افزایش ۷۷ درصدی توزیع تخم نوغان در سال جاری خبر داد و گفت: با این رقم، رکورد جدیدی در تولید پیله تر ابریشم طی ۱۲ سال گذشته در کشور ثبت شده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، عدیل سروی زرگر شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان گیلان با بیان اینکه در همه بخش ها اعم از توزیع تخم نوغان، میزان تولید پیله تر ابریشم و تعداد نوغانداران کشور افزایش داشته ایم، اظهار داشت: میزان تولید پیله تر ابریشم از ۹۷۸ تن در سال ۹۷ به یک هزار و ۶۵۰ تن در سال جاری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، اظهار داشت: همچنین توزیع جعبه های تخم نوغان، افزایش ۷۷ درصدی داشته که براین اساس تعداد جعبه های توزیع شده از ۲ هزار و ۵۷۰ جعبه در سال ۹۷ به ۴۶ هزار و ۵۰۲ جعبه در سال جاری رسیده است.

وی ،بیان کرد: تعداد نوغانداران کشور نیز از ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار در سال ۹۷ به ۲۹ هزار و ۵۰۰ خانوار در سال جاری افزایش یافته است.

سروی زرگر با بیان اینکه تعداد استان های فعال در حوزه نوغانداری از ۲۲ استان به ۳۱ استان رسیده است، گفت : پروژه‌های اقتصاد مقاومتی حوزه توسعه نوغانداری در هفت استان از جمله گیلان ،در راستای توسعه این صنعت ، در حال اجرا است.

وی، شرایط اقلیمی مناسب و مستعد پرورش کرم ابریشم، کوتاه بودن دوره پرورش، ایجاد مشاغل خانگی و ایجاد درآمد را  از جمله مزیت های این صنعت نوغانداری دانست .

وی تصریح کرد: پروژه نوغانداری در ۱۶ شهرستان گیلان با هدف ایجاد اشتغال برای ۹ هزار خانوار روستایی و بهبود معیشت آنها و تامین مواد اولیه فرش و منسوجات ابریشمی دنبال می‌شود و عملکرد ما در سال ۹۹ بهتر از هدفگذاری‌های انجام شده است.

سروی زرگر با بیان اینکه  توزیع تخم نوغان نسبت به سال گذشته طی سال جاری  ۱۷ درصد و نسبت به سال پایه یعنی سال ۹۷،هفت درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: همچنین  تولید پیله تر نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به سال ۹۷ ،  ۳۸  درصد  و در  تکثیر نهال توت  طی ۱۰ سال گذشته ۶  برابر رشد را شاهد هستیم.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور  تصریح کرد: در حال حاضر  بیشترین  تولید پیله تر در گیلان در شهرستان های  لنگرود، شفت و لاهیجان  انجام می شود و  اهتمام داشتیم تا با  برگزاری دوره های آموزشی این صنعت را  ارتقاء ببخشیم.

اخبار مرتبط آغاز فصل نوغانداری در گلستان 15 میلیارد ریال به توسعه نوغانداری مانه و سملقان رسید نوغانداری خراسان شمالی 60 میلیارد ریال اعتبار گرفت پرداخت وام فعالان صنعت نوغانداری گلستان از رامیان آغاز می شود

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا نوغانداری تولید پیله تر ابریشم سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تولید پیله تر ابریشم توسعه نوغانداری سال جاری نسبت به سال تخم نوغان سال گذشته سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی ظهر پنج شنبه در جلسه توجیهی اهداف و برنامه‌های عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ صنعت، معدن و تجارت کردستان، اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» را به عنوان شعار سال جاری معرفی کردند و باید برای تحقق این شعار همه دست به دست هم دهند.

وی افزود: شعار امسال بیانگر توجه به تولید ملی در سایه مشارکت همگانی است و مقام معظم رهبری با تعیین این شعار امسال این مهم را مورد تاکید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید می‌تواند خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول را جبران کند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فعالیت‌های دانش بنیان را رونق ببخشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: این اداره‌کل برتامه‌های خود را برای تحقق شعار سال برنامه‌ریی و مشخص کرده و انتظار داریم مردم در این راستا همراهی لازم را داشته باشد.

خلیقی با بیان اینکه دستیابی به توسعه اقتصادی و رشد پایدار نیازمند تقویت بنیه تولید داخلی کشور است، تصریح کرد: کردستان در حال حاضر ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی مناسبی دارد اما برای بهره‌برداری از آن نیاز به برنامه ریزی مناسب و مشارکت هر چه بیشتر مردم است.

وی همراهی مردم، صنعتگران، معدن کاران، بازاریان و تمامی طیف‌ها و گروه‌های جامعه را در توسعه مؤثر دانست و گفت: زمانی می‌توانیم شاهد توسعه کشور و استان باشیم که همه خود را برای تحقق آن مسؤول بدانیم.

خلیقی اضافه کرد: در حال حاضر جهش تولید امکان جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 6095089

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است