Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:15:45 GMT

تماشای یادگاری‌های جمشید مشایخی در «موزه سینما»

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۴۸۴۰

تماشای یادگاری‌های جمشید مشایخی در «موزه سینما»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، جوایز زنده یاد جمشید مشایخی هنرمند سرشناس و محبوب ایران با هماهنگی های صورت گرفته از سوی موزه سینما توسط فرزندش سام مشایخی برای آشنایی بیشترعلاقمندان سینمای ایران با آثار و فعالیت های حرفه‌ای این هنرمند فقید به منظور تکمیل گنجینه هنری پیشکسوتان تاریخ سینمای ایران به این مجموعه فرهنگی اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تندیس بهترین بازیگر مرد برای فیلم پدر بزرگ از جشنواره پیونگ یانگ کره شمالی در سال ۱۹۸۸، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در سومین دوره جشنواره فیلم فجربرای فیلم کمال الملک در سال ۱۳۶۳، برگزیده چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۵، تندیس شایستگی جشن خانه سینما به عنوان بهترین بازیگر مرد برای فیلم «بانوی من» در سال ۱۳۸۲، تندیس حافظ در چهارمین دوره جشن دنیای تصویر در سال ۱۳۷۹، یادبود بزرگداشت جمشید مشایخی در چهارمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی در سال ۱۳۸۷، نشان عبدالحسین نوشین از یازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر به مناسبت بزرگداشت جمشید مشایخی در سال ۱۳۹۱ و یادبود بزرگداشت حافظ در کاخ اکتشاف فرانسه در سال ۲۰۰۶ از جمله جوایز و یادگاری‌هایی هستند که در اختیار موزه سینما قرار گرفته است.

گاو، کمال الملک، گلهای داوودی، طلسم، سرب، روز واقعه، بادام های تلخ،کمیته مجازات،طهران روزگار نو، خانه‌ای روی آب، کاغذهای بی خط، آبادان، شمعی در باد،این ترانه عاشقانه نیست، یک گزارش واقعی، سیزده ۵۹، جرم، پدر آن دیگری، بن بست وثوق، اینجا هم باران می‌بارد از جمله فیلم‌های سینمایی است که وی در آن نقش آفرینی داشته است.

زنده یاد جمشید مشایخیدر سریال‌هایی همچون هزاردستان، میهمان، سنگ و شیشه، باغ گیلاس، سلام به انتظار، دو پنجره، عیاران، پهلوانان نمی‌میرند، شب زدگان، مادر، روشن‌تر از خاموشی، بوی گل‌های وحشی، تبریز در مه، ستایش، معمای شاه در جستجوی آرامش و تعدادی دیگر نیز حضور داشته است.

جمشید مشایخی در سال ۱۳۱۳ در تهران به دنیا آمد و در۱۳ فروردین سال ۱۳۹۸ درگذشت.

کد خبر 5020394 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه سینما جمشید مشایخی روز ملی سینما محرم 99 تئاتر ایران برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه موسیقی ایرانی شبکه دو سیما فیلم سینمایی ویروس کرونا رادیو نمایش سریال ایرانی تعزیه خوانی درگذشت چهره ها شبکه سه سیما جمشید مشایخی موزه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به تماشای بوستان‌های شهرکرد در بهار بنشینید + تصاویر

در آستانه فصل بهار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد به منظور ایجاد جلوه‌های بصری زیبا و تزریق روحیه نشاط در بین شهروندان در حال کاشت گل‌های فصلی در سطح میادین، بلوار‌ها و حاشیه خیابان‌ها است.

بیشتر بخوانید

نگاهی به طبیعت بهاری دهستان پشتکوه + تصاویر

مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری تصاویری از این بوستان ها را ارسال کرده اند:

دیگر خبرها

  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران
  • عکس یادگاری پسر علیرضا بیرانوند با رونالدو
  • به تماشای بوستان‌های شهرکرد در بهار بنشینید + تصاویر
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • عکس یادگاری در اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی
  • تخت ‌جمشید دوم ایران کجاست؟
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین