Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@13:27:11 GMT

رفع مشکلات تردد در جزیره خارک

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۵۰۵۷

رفع مشکلات تردد در جزیره خارک

شهردار جزیره خارگ گفت: معضل تردد جزیره خارگ یکی از مشکلات دیرینه مردم این جزیره است که باید به صورت ریشه‌ای رفع شود.

به گزارش ایمنا، عبدالحمید صفایی با تاکید بر لزوم همگرایی و هم افزایی برای رفع مشکلات تردد جزیره خارگ اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ بنا بر رسالت خود و با توجه به دغدغه و مطالبات بحق و دیرینه مردم در رفع مشکل تردد، همواره در این راستا پیشگام و ثابت قدم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره با برنامه‌ریزی و به‌کارگیری تمهیداتی تسریع رفع آن را به طور جد دنبال کرده است، با این وجود تحقق شایسته این امر و رفع معضل تردد جزیره خارگ به صورت ریشه‌ای، ورود و مساعدت مسئولین مربوطه به ویژه وزارت راه و مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی را می‌طلبد که امیدواریم این مهم انجام شود.

شهردار خارگ تصریح کرد: هم اکنون هر دو ناوگان حمل و نقل دریایی مسافربری و باربری جزیره خارگ با مصائب و مشکلات فراوانی از حیث کمیت و کیفیت خدمات دست و پنجه نرم می‌کنند و ضرورت دارد تا با جدیت و همتی دوچندان نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام شود.

صفایی گفت: اعطای تسهیلات و توانمندسازی بخش خصوصی از جمله راهکارهایی است که می‌تواند نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی جزیره خارگ که هم اکنون نیازی ضروری به شمار می‌رود را تسهیل کنند که امید داریم با نگاه خاص و ویژه مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی این مهم صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت اعطای یارانه پایدار به ناوگان حمل و نقل دریایی تصریح کرد: همانطور که در سایر شهرها ناوگان حمل و نقل زمینی از یارانه دولتی بهره مند می‌شوند، توانمند سازی ناوگان حمل و نقل دریایی خارگ با تخصیص یارانه نیز نیازمند توجه جدی است.

شهردار خارگ تصریح کرد: افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل وجوه اداره شده به بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان از جمله راهکارهایی است که می‌تواند فرآیند توانمندسازی ناوگان را تسهیل و تسریع سازد.

منبع: مهر

کد خبر 443488

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی شهرداری شهر مدیریت شهری شهرداری خارگ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ناوگان حمل و نقل دریایی جزیره خارگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام جزیره ابوموسی!

محمدمهدی اسماعیلی روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت، در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: «با توجه به صورت گرفتن عملیات «وعده صادق» علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.»

به گزارش ایرنا، وی همچنین با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

اسماعیلی با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، امیدوارم این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آن‌ها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همین طور، ممکن است در شهرستانی مساله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • (تصاویر) ناوگان جدید اتوبوسرانی تهران
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره