Web Analytics Made Easy - Statcounter

الوند گفت: از سال ۹۲ تاکنون یک هزار و ۹۸۸ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان همدان واگذار شده که امسال ۷۶ واحد مسکونی به جامعه ای هدف تحویل داده شده است.

«حمیدرضا الوند» در خصوص اقدامات و دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم (دولت تدبیر و امید) در حوزه بهزیستی به خبرنگار شبستان در همدان گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته اعتبارات و بودجه های استانی و ملی از افزایش قابل توجهی برخوردار شده به گونه‌ای که امکان اجرایی کردن برنامه‌ها و فعالیت‌ها محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی استان همدان ، توسعه و ارتقاء خدمات پیشگیرانه ارتقایی (گسترش برنامه‌های پیشگیرانه، برنامه‌های غربالگری بینایی، شنوایی، ژنتیک، اضطراب، کاهش آسیب اعتیاد، مراکز تحت نظارت در همه دفاتر و...) را از برنامه‌های دولت در مباحث پیشگیرانه برشمرد و افزود: توجه به تحقیق و پژوهش‌های کاربردی و مبتنی بر شواهد  نیز در این سال‌ها رونق گرفته است.

 

وی تصریح کرد: ارتقای سطح خدمات رفاهی کارکنان و ساماندهی وضعیت نیروی انسانی از جمله اقداماتی بود که دولت در جهت بهبود وضعیت معیشتی کارکنان سازمان بهزیستی انجام داد و با تقویت برنامه‌های آموزشی در حوزه کارکنان و جامعه هدف شامل افزایش سرانه آموزشی کارکنان، آموزش‌های حضوری و مجازی ویژه پرسنل و جامعه هدف گام خوبی در جهت توانمندسازی آنها برداشت.

 

الوند افزود: زمینه استفاده از نظرات تخصصی و کارشناسی و پرهیز از اعمال سلائق شخصی در عرصه مدیریت در این دوره محقق شد و  با حمایت طلبی و تقویت شرکای اجتماعی در قالب انعقاد تفاهم نامه‌های مشترک با دستگاه‌ها و ... بسیاری از برنامه‌ها اجرایی گردید.

 

وی خاطرنشان کرد: توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی، کنترل و کاهش آن به ویژه آسیب‌های اجتماعی طلاق و اعتیاد با راه‌اندازی اورژانس اجتماعی و گسترش آن، راه‌اندازی مراکز کاهش طلاق، راه‌اندازی مراکز غیر دولتی شامل مراکز مشاوره، پایگاه‌های سلامت و خدمات اجتماعی، مراکز سلامت روان و... مورد اهتمام جدی قرار گرفته است.

 

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: توجه به امور معلولین و گسترش و توسعه خدمات و مناسب سازی عمومی (اهتمام در تهیه وسایل توانبخشی و توانپزشکی، گسترش مراکز غیر دولتی، ساماندهی وضعیت کمیسیون‌های پزشکی، توانبخشی و...)، برگزاری کمیته‌های مناسب سازی، اقدامات صورت گرفته از طریق استانداری و...اقداماتی است که در حوزه معلولین انجام شده است.

 

وی ادامه داد: توجه به زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و تقویت و توسعه شبکه‌های مرتبط، ارتقاء زیرساخت‌ها، تخصیص اعتبار مناسب تجهیزات و... از دیگر اقداماتی بود که در این دولت مورد توجه واقع شد که این اقدام ضمن تسهیل فرایند ارائه خدمات گامی در جهت شفاف سازی خدمات نیز بوده است.

 

 وی افزود: تسهیل، توسعه و گسترش زمینههای اشتغال جامعه هدف و تامین مسکن مددجویان، تخصیص اعتبارات اشتغال، تعهدات انجام شده و اشتغال‌های ایجاد شده از اعتبارات تبصره 16، اشتغال روستایی و...، مسکن‌های تهیه شده برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول و سایر مددجویان و اعتبارات و... همه گواه اقدام دولت این زمینه‌ها است.

 

مدیرکل بهزیستی استان همدان توجه به رشد و تکامل یکپارچه کودکان زیر سن دبستان در قالب برنامه‌های اجرا شده در حوزه مهدهای کودک، توسعه کمی و کیفی مهدها، پرداخت کمک هزینه تامین یک وعده غذای گرم، شهریه سه دهک پائین و...  را از جمله اقدامات دولت در خصوص کودکان و نوجوان برشمرد و گفت: با پیگیری دولت قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

 

الوند، پیگیری تصویب و ابلاغ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین را از اقدامات ارزشمند دیگر دولت در حوزه معلولین برشمرد و ابراز کرد: در دولت تدبیر و امید شاهد افزایش میزان مستمری مددجویان و توجه به گذر از فقر مطلق در جامعه نیز بوده ایم.

 

وی با اشاره به اقدامات بهزیستی استان همدان از سال 92 تاکنون،‌ ادامه داد: در طی این سال ها 1988 واحد مسکونی احداث و در اختیار خانوارهای تحت پوشش قرار گرفته است که امسال از این تعداد 76 واحد مسکونی مددجویی به مددجویان تحت پوشش در سراسر استان واگذار شده است.

 

وی گفت: این تعداد مسکن مددجویی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انجمن خیرین مسکن ساز و بنیاد مستضعفان تهیه و تحویل مددجویان شده است.

 

وی در خصوص مشاوره ژنتیک نیز افزود: طرح غربالگری ژنتیک به پیشنهاد سازمان بهزیستی مطرح شد و با توجه به اینکه این سازمان متولی امور معلولان به‌شمار می‌رود یکی از مأموریت‌های مهم این نهاد پیشگیری از معلولیت‌ها محسوب می‌شود.

 

الوند تصریح کرد:کارشناسان این سازمان ضمن توجه به آمار بالای معلولان در کشور و آگاهی نسبت به این مسئله که بخش بسیاری از این معلولیت‌ها به دلیل نارسایی‌های مادرزادی و ژنتیکی اتفاق می‌افتد، وظیفه خود دانستند تا اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص انجام دهد و افرادی که نیاز دارند تا فرایند مشاوره ژنتیک را انجام دهند در مسیر صحیح راهنمایی شوند.

 

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان ادامه داد: تأمین هزینه‌های مادی و معنوی برای خانواده‌هایی که فرزند معلول و دارای مشکل ژنتیکی دارند، بسیار سنگین و دشوار است، به همین دلیل سازمان بهزیستی با انجام طرح غربالگری و مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج، سعی دارد تا از بروز این‌گونه بیماری‌ها جلوگیری کند.

 

وی با بیان اینکه از سال 92 تاکنون اعتبارات مشاوره‌های ژنتیک 6 برابر شده و به 11 میلیارد ریال رسیده است، بیان کرد: افرادی که پس از غربالگری، نیازمند مشاوره ژنتیک باشند به مراکز مشاوره‌ای بهزیستی معرفی می‌شوند که در صورت نیاز‌، کمک‌هزینه آزمایش‌های ژنتیک مددجویان توان‌بخشی توسط بهزیستی به‌طور کامل به ترتیب اولویت پرداخت خواهد شد.

 

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه برنامه های غربالگری پیشگیرانه به نحو مطلوبی رشد یافته اند، گفت: از سال ۹۲ تا امروز بیش از ۳۸۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال از خدمات این بخش بهره‌مند شده‌اند، علاوه بر این در سال ۹۸ تعداد ۲۲هزار و ۱۱۹ کودک غربالگری شنوایی شده‌اند.

 

الوند افزود: در سال گذشته تعداد ۲۰۵۰ نفر مشاوره ژنتیک گرفته‌اند همچنین از خط مشاوره ۱۴۸۰ تعداد ۵۱ هزار و ۷۱۷ نفر تماس ثبت شده که از اسفندماه با شیوع کرونا یک شیفت به این خط اضافه شد و غالب سوالات درباره مشکلات در خانه ماندن این ایام بوده است.

 

وی با بیان اینکه از بین تمامی گروه‌های معلولان جسمی، ذهنی، روان و ... معلولان جسمی بیشترین فراوانی را دارند، اظهار کرد: معلولان ضایعه نخاعی به علت شرایط ویژه جسمی مهمترین و پرمشکل ترین گروه معلولان هستند.

 

وی با بیان اینکه ۷۷۵ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی هستند، اعلام کرد: معلولان ضایعه نخاعی علاوه بر دریافت حقوق مستمر، حق پرستاری نیز دریافت می‌کنند که مبلغ پرداختی به این معلولان از طرف سازمان بهزیستی ۵۵۴ هزار تومان در ماه و برای سایر معلولان غیر از ضایعه نخاعی شدید و خیلی شدید ۲۵۰ هزار تومان است.

 

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه معلولان ضایعه نخاعی از خدمات درمانی و بهداشتی نیز استفاده می‌کنند، گفت: شش ماه اول بعد از بروز حادثه زمان طلایی برای درمان است بنابراین برای بهبود این افراد از طرح توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی استفاده می‌کنند که کمک هزینه درمان در اولویت این طرح قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه یک تیم مواد مورد نیاز درمانی و معیشتی معلولان ضایعه نخاعی را بررسی و سپس به آنها رسیدگی می‌کنند، اعلام کرد: در زمینه مناسب‌سازی مسکن و خودرو در سال گذشته ۲۸۸ مورد برای راحتی معلولان و سالمندان مناسب‌سازی شدند.

 

وی بیان کرد: در سال گذشته ۲۵۰ تشکچه ولیچر و تشک مواج و ۶۰۰ مورد لوازم بهداشتی معلولان ضایعه نخاعی تهیه و بین این افراد توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین مبلغ حق پرستاری معلولان دارای ضایعه نخاعی افزایش یافته و بیش از 25 میلیارد ریال از سال 92 تاکنون به کارت آنها شارژ شده است.

 

وی از پوشش 100درصدی مهدهای کودک و تهیه غذای گرم به آنان خبر داد و اظهار داشت: بیش از 300 مهد روستایی و شهری در سطح استان همدان فعال هستند که غذای گرم در بین مهدهای کودک توزیع شده است و بیش از 7 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

 

وی از دو برابر شدن کمک به توانبخشی و آموزش معلولان در مراکز و هزینه کرد 52 میلیارد ریالی خبرداد و گفت: همچنین در طی این سال¬ها کمک هزینه حق پرستاری 7 برابر شده و به عددی بالغ بر 7 میلیارد ریال رسیده است.

 

وی ادامه داد: بیش از 24 میلیارد ریال برای تامین وسایل توانبخشی در سال 98 هزینه شده و اکنون این اعتبارات بیش از دو برابر شده است.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و 878 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند، افزود: همچنین مستمری مددجویان در دولت تدبیر و امید 2 و نیم برابر شده و 15 درصد اخیرا به مستمری آنان اضافه شده است.

 

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: واگذاری مسکن مددجویان معلولان سازمان بهزیستی مدیرکل بهزیستی استان معلولان ضایعه نخاعی بهزیستی استان همدان سازمان بهزیستی مشاوره ژنتیک میلیارد ریال واحد مسکونی مناسب سازی برابر شده کمک هزینه برنامه ها تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد

مدیر منطقه چهار شهرداری یزد از رفع خطر یک واحد منزل مسکونی فرسوده و متروکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی منطقه چهار شهرداری یزد، سید ابوالفضل کشفی اظهار کرد: با وجود تذکرات و اخطارهای داده شده، با هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضائی، منزل متروکه‌ای و سایر موقعیت‌هایی که فرسایش یافته بود، تخریب و رفع خطر شد.

وی ضمن تشکر از صبوری اهالی این محل، از شهروندان خواست تا با توجه به مخاطرات آب و هوایی، خانه‌های خود را رها نکنند تا جان ساکنین و اهالی محله و عابرین پیاده به خطر نیفتد.

مدیر منطقه چهار شهرداری یزد افزود: در غیر این صورت با هماهنگی دستگاه قضا، نسبت به رفع خطر واحد مسکونی اقدام می‌شود.

کد خبر 750207

دیگر خبرها

  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مساله اصلی هرمزگان است
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • مرحله دوم واگذاری اختیارات از ستاد به صف در دانشگاه تهران آغاز شد
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • آتش سوزی ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد