Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد باقر نوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان صبح امروز (پنجشنبه) در دومین روز از سفر خود به استان گیلان از سایت پارک موزه دفاع مقدس استان گیلان بازدید و از نزدیک با مسائل و مشکلات این مرکز فرهنگی در حال احداث آشنا شد.

فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس استان گیلان با زیربنایی دو هزار و ۷۰۰ متر مربع و در سه طبقه آغاز شده و برای اجرای این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلنگ ساخت پارک موزه دفاع مقدس که محلی برای حفظ و نگهداری از آثار این دوران طلایی از آن یاد می‌شود در گیلانی که هشت هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده پنجم خرداد سال گذشته در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در کیلومتر ۵ جاده رشت – تهران به زمین زده شد.

بخش اداری، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر و اجتماعات، گالری‌های موزه، حرم شهدای گمنام، المان‌ها و همچنین احداث دریاچه جزیره مصنوعی، شبیه سازی مناطق جنگی و محوطه سازی از جمله مواردی است که در طراحی نقشه پارک موزه دفاع مقدس گیلان به آن توجه شده است.

احداث باغ موزه راهکار معرفی اسطوره‌های گیلانی دوران دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در حاشیه این بازدید با تأکید بر ضرورت حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده، اظهار کرد: تقدیم هشت هزار شهید و هزاران جانباز، آزاده و ایثارگر نشان دهنده نقش مهم استان گیلان در دوران دفاع مقدس بوده است.

سرهنگ حسین مصطفی پور با بیان اینکه برای حفظ این ارزش‌ها و درخشش‌ها نیازمند داشتن یک پارک موزه هستیم، افزود: احداث و بهره برداری از این پارک موزه بهترین راهکار برای نمایش و معرفی این اسطوره‌های به جوانان گیلانی و ایرانی است.

وی با اشاره به ساخت و یا در دست ساخت بودن ۲۹ باغ موزه در کشور، گفت: گیلان با وجود همه رشادت‌ها و تلاش‌ها از جمله استان‌های عقب مانده در این بخش است.

مصطفی‌پور به اعتبار اولیه ۵ میلیاردی برای اجرای این پروژه اشاره، تصریح کرد: در مقایسه با سایر استان‌ها با عقب ماندگی‌هایی مواجه هستیم که باید با حمایت و کار جهادی به اتمام برسانیم.

کد خبر 5020420

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت باغ موزه دفاع مقدس حسین مصطفی پور محرم 99 ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس مراسم عزاداری آمار کرونا بوشهر عاشورا گرگان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه شهرکرد ماه محرم شیوع کرونا پارک موزه دفاع مقدس استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر

معاون اجرایی رئیس جمهور از پتروشیمی در دست ساخت دهدشت بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح بزرگ اقتصادی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور عصر امروز به همراه برخی از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد از پتروشیمی در دست ساخت دهدشت بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح بزرگ اقتصادی قرار گرفت.

محسن منصوری در این بازدید که معاون هلدینگ خلیج فارس حضور داشت بر تسریع در روند اجرایی این طرح تاکید کرد و گفت: دولت نسبت به تکمیل و بهره برداری از طرح‌های بزرگ اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالا اهتمام جدی دارد و این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار دولت است.

عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت سال 1386 در دشت کلاچوی کهگیلویه با حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس اول وقت مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد اما روند احداث این طرح به صورت لاک پشتی پیش رفت تا اینکه در دولت سیزدهم روح تازه‌ای در کالبد نیمه جان این پروژه افتاد.

روند ساخت پتروشیمی دهدشت به عنوان یکی از طرح های کلان صنعتی کهگیلویه وبویراحمد در دولت سیزدهم متحول شد به طوری که در طول کمتر از 2 سال پیشرفت فیزیکی آن به 42 درصد رسیده است.

به گزارش تسنیم، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین از پروژه در دست اجرای آبرسانی به شهرستان بهمئی از طریق سد کوثر بازید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند