Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، آیت‌الله ابراهیم رئیسی صبح امروز در روستای شیخ‌شبان در دیدار با نمایندگان قریب به یک‌هزار کارگر اخراجی یکی از واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از شنیدن مطالبات‌شان، گفت: پیشنهاد می‌کنم بعدازظهر امروز که شورای اداری استان تشکیل می‌شود مشکلات و مطالبات این کارگران نیز با حضور نماینده آنان مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد: طرح موضوع مشکلات کارگران در شورای اداری و در جمع مدیران استان کمک می‌‌کند راهکاری برای این مشکل پیدا کنیم.

ماجرای کارگران اخراجی چه بود؟

حدود یک هزار کارگر طی چند سال اخیر از یکی از واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری اخراج شدند و مدعی بودند برخی از مطالبات‌شان از جمله عدم پرداخت مزایای سختی کار و ماده 20 قانون کار در مورد آنان اجرا نشده است.

مطالبات حدود یک‌هزار کارگر اخراجی برفاب سال‌هاست که مسکوت مانده است، چندی پیش با ورود معاونت مطالبه‌گری ستاد امربه معروف و نهی از منکر، خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری با طرح  این موضوع برای اولین بار، پیگیری مطالبات آنان را از نهادهای ذی‌ربط خواستار شدند. (مشروح کامل گزارش)

در واکنش به اولین گزارش منتشر شده، جلسه‌ای با حضور خبرنگار مربوطه، نماینده کارگران و مدیرکل اداره کار استان برگزار شد که طی آن جلسه کم‌کاری و کوتاهی مدیران مربوطه در پیگیری مطالبات کارگران در برخی از حوزه‌ها اثبات شد. (روایت کامل این جلسه را اینجا بخوانید)

بعد از انتشار جزییات خبر دیدار مدیرکل اداره کار با خبرنگار فارس، مدیرکل اداره کار در توجیه اظهاراتش در آن جلسه، یک نشست خبری طراحی کرد و در حضور تعدادی از رسانه‌های استان اظهارت جدیدی را مطرح کرد که موجب واکنش مجدد کارگران شد. (جزییات بیشتر)

بعد از انتشار اخبار مربوط به این موضوع جلسات متعددی از جمله نشست خبری ویژه کارگران برای بیان مطالباتشان مطرح شد. (جزییات نشست خبری کارگران با خبرنگاران)

 و نهایتا صبح امروز نمایندگان کارگران اخراجی موفق شدند مطالبات خود از رئیس دستگاه قضا را طرح و برای حل مشکل درخواست کمک کردند.

انتهای پیام/68023/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری شیخ شبان ابراهیم رئیسی کارگران اخراجی رئیس دستگاه قضا هزار کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است

محمد صالح پیروتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در این شهرستان بروز بوده، گفت: ضروری است کارفرمایان بیمه‌های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: هر میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادر خواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

مهاباد دارای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران