Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@13:52:13 GMT

عدم تخصیص هدفمند و عدالت‌محور ارز به شرکت‌های دارویی

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۵۵۷۰

عدم تخصیص هدفمند و عدالت‌محور ارز به شرکت‌های دارویی

مصطفی صفاری مدیرعامل شرکت تولیدکننده دارو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: تولید در تمام جوامع به عنوان موتور مولد اشتغالزایی و اصلاح جامعه مطرح است و در کشور ما هم قطعا حمایت از تولید منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تمام بنیان‌های اجتماعی، رفاه مردم و در نهایت پیشرفت جامعه و ترقی به سمت اهداف چه مادی و چه فرهنگی و کمک به اقشار مختلف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لازمه این ترقی و پیشرفت، حمایت واقعی از تولید است که نهادهای مردمی یا سندیکاها برای جهت‌گیری مناسب، راه را به دولت‌ها نشان دهند تا دولت در آن مسیر قدم بردارد که اگر سندیکاها ضعیف عمل کنند مطمئنأ این حمایت به صورت ظاهری خواهد بود؛ وقتی شرکت‌ها وارد فاز عملیاتی می‌شوند دچار یکسری بروکراسی می‌شوند که پیشرفت آنها را کند می‌کند و جلوی رقابت موثر و رقابت توانمند با شرکت های کشور های دیگر را می‌گیرد.

این داروساز در ادامه گفت: حمایت‌ها از شرکت‌های تولیدی علی‌رغم شعارهایی که داده شده کافی نیست و بیشتر به موضوع واردات پرداخته شده و همین موضوع باعث شده شرکت های تولیدی ما پیشرفت‌های خوبی نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده دارو اظهار داشت: تخصیص ارز متاسفانه به صورت هدفمند و عدالت‌محور صورت نمی‌گیرد و تبعیض هایی در این زمینه بوده که متاسفانه سندیکای تولیدکنندگان دارو در این زمینه اقدام مناسبی نداشته است.

صفاری گفت: سندیکای تولیدکنندگان دارو باید شرکت‌های کوچک و متوسط و تازه تأسیس و دانش بنیان را حمایت کند تا بتوانند بر پایه توانمندی و دانش خود زمینه ارتقا داشته باشند.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده دارو افزود: تخصیص ارزها گاها به سمت و سوی دیگری می‌رود که قطعا از سیاست گذاری‌های غلط نشأت می‌گیرد که این موضوع ناشی از این است که سندیکا اطلاعات صحیح به ساماندهی تصمیمات در اختیار نمی گذارند و امیدواریم این مسائل با تصمیم گیری های بهتر، اصلاح شود تا شاهد کاهش مشکلات تولید باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دارو عدالت سلامت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قم؛ طرح تخصیص ورزشگاه تختی قم به بانوان یکی از مصوبات اولین سفر رییس جمهور به قم در دی ماه ۱۴۰۰ بود که به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان قم از شهریور پارسال تا شروع زمستان امسال به ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است.

ابراهیم سانی خانی با اشاره به نصب چمن زمین ورزشگاه و روند رو به اتمام محصور سازی و تکمیل ساختمان ورزشگاه، ابراز امیدواری کرد تا به زودی شاهد بهره برداری از این ورزشگاه باشیم.

معاون ورزشی بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم هم، ورزشگاه اختصاصی بانوان را یک نیاز مهم برای ورزش بانوان استان دانست و افزود: بهره برداری از این طرح کمک بسیاری به توسعه ظرفیت‌های قهرمانی و ورزش‌های همگانی بانوان استان خواهد کرد، به طوری که پیش بینی میشود تا سال‌های پیش رو با تکیه بر استعداد‌های استانی بر تعداد عنوان‌های قهرمانی بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی افزوده شود.

لازم به ذکر است بازسازی و مناسب سازی سالن‌های ورزشگاه، مرحله دوم طرح تخصیص ورزشگاه تختی قم به بانوان است که بعد از تخصیص بودجه و اتمام مرحله اول، طرح بازسازی شروع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی