Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@14:32:27 GMT

اعتماد می‌ماند...

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۵۷۳۲

اعتماد می‌ماند...

از روز بیستم شهریورماه ۱۳۰۷ که نخستین بانک تماماً ایرانی با عنوان «بانک ملّی ایران» تأسیس شد تاکنون، این بانک از دو سرمایه بی بدیل برخوردار بوده که موجب قوام و اعتلای این بانک در مقاطع مختلف شده است: اول سرمایه انسانی دلسوز، متعصب و کارآمد و دوم «اعتماد».

البته این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و وابستگی خاصی به هم دارند، چرا که بدون سرمایه انسانی توانمند و دلسوز اساساً اعتمادی حاصل نمی شود و بدون اعتماد، چه بسا که اساساً این بانک در فراز و نشیب های تاریخی این چنین استوار و پابرجا باقی نمی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر از زمان تأسیس بانک ملّی ایران به تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور نظری داشته باشیم، رویدادهای مهمی را مشاهده خواهیم کرد که خواسته یا ناخواسته بر بنیاد بسیاری از سازمان ها و نهادها مؤثر بوده است؛ اشغال نظامی ایران توسط قوای روس و انگلیس در موسم جنگ جهانی دوم، کودتای 28 مرداد 1332، انقلاب سفید و وقایع اعتراضی پس از آن، انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و اعمال تحریم های ظالمانه اقتصادی از جمله وقایعی هستند که ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را در دوران معاصر تحت تأثیر قرار داده و در پی آنها بسیاری از وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها، بانک ها و... حذف و یا با یکدیگر ادغام شده اند.

در طی این سال ها برخی از بانک ها و مؤسسات اعتباری نیز به علت ورشکستگی، انباشت بدهی، سلب اعتماد مردم از آنها و یا به دلایلی دیگر از رده خارج شده و دیگر نامی از آنها باقی نمانده است و چه بسیارند اشخاصی که به واسطه سپرده گذاری در آنها متحمل زیان هنگفت و جبران ناپذیری شده اند. اما همان طور که همه می دانیم از بدو تأسیس بانک ملّی ایران تا کنون این بانک با پشتوانه اعتماد عمومی مردم پابرجا و مستدام است. البته در طول حیات بانک ملّی ایران در این بانک نیز اتفاقاتی رقم خورده که حواشی متعددی به همراه داشته است، اما به گواهی آمارهای رسمی پس از وقوع این گونه حوادث نه تنها از منابع و تعداد مشتریان این بانک کاسته نشد، بلکه به عکس به آنها افزوده شد!

در دوران کنونی نیز شاهد هستیم که با انتشار یک شایعه در فضای مجازی بسیاری از بازارها دچار لطمات جدی و تأثیرگذاری می شوند و در پی آن اشخاص فراوانی متضرر می گردند. در این زمینه می توان اذعان داشت که در طول حیات بانک ملّی ایران، این بانک کمتر از سایر بازارها و دیگر سازمان ها درگیر تبعات حاشیه سازی و شایعه پراکنی نبوده است، اما چیزی که مسلم است؛ سرمایه «اعتماد» در این بانک جاودانه است و این سرمایه چنان قدرتمند و با ارزش است که هیچ هجمه ای نتوانسته به کیان این بانک آسیبی وارد سازد.

بانک ملّی ایران با پشتوانه اعتماد عمومی مردم شریف ایران 92 ساله شد. 92 سال از روزی که مردم ایران زمین با جمع کردن اندک پس اندازهای خود بالاخره به رؤیای دیرین خود، داشتن یک بانک تماماً ایرانی و ملّی، نائل شدند، گذشت. آری، اعتماد شما 92 ساله شد و به راستی که «اعتماد می ماند»...

نود و دومین سالروز تأسیس بانک ملّی ایران مبارک باد، محمدرضا حسین زاده
https://bmi.ir

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم محمدرضا فروتن علیرضا پناهیان قربانعلی فرخزاد بازگشایی مدارس در سال 99 بانک ملی تاسیس بانک ملی بانک ملی ایران دارا دوم محمدرضا فروتن علیرضا پناهیان قربانعلی فرخزاد بازگشایی مدارس در سال 99 بانک مل ی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود

کارشناس سیاستگذاری مسکن در واکنش به ادعای رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت: ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عائدی سرمایه خارج است، حتی اگر طی یکسال قیمت آن ۱۰ برابر شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرشید ایلاتی کارشناس سیاستگذاری مسکن در واکنش به ادعای رئیس کل سابق بانک مرکزی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عائدی سرمایه خارج است. یعنی اگر ملک مصرفی خانوار در طی یکسال 10 برابر هم شده باشد هیچگونه مالیاتی نخواهد داشت. اینگونه اظهار نظرها از سوی شخصی که رییس سابق بانک مرکزی بوده است جای تأسف دارد.»

چندی قبل رئیس کل سابق بانک مرکزی در واکنش به مالیات بر عایدی سرمایه در شبکه ایکس نوشته بود:‌ رئیس مجلس گفته اند؛ مالیات بر سوداگری شامل 0/5 درصد جامعه می‌شود و نگرانی ندارد.

حتی اگر درصد اعلامی درست باشد، این نوع اظهارنظر بی توجهی به کار کرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیر مستقیم این نوع از مالیات به سایر طبقات جامعه و نیز فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

در واقع بر مبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانیکه به حکم عقل در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرفِ مخارجی می‌شود که غالباً براى رشد اقتصادى زیانبار هستند. بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته بازی است، مقابله کنید. اینقدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • بین منافع پست بانک ایران و کارکنان بانک مرزی وجود ندارد
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی