Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:12:33 GMT

رییس جمهوری یک کارخانه کاشی‌سازی در سرخس را افتتاح کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۵۸۴۵

رییس جمهوری یک کارخانه کاشی‌سازی در سرخس را افتتاح کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی درباره این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: طرح کاشی و سرامیک تندیش ابریشم از طرحهای ذیل مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی است که برای بهره‌برداری از آن ۲۲.۵ میلیون یورو و ۲۰۰ میلیارد ریال و در مجموع ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

علی رسولیان افزود: این طرح که جزء کلان طرحها به شمار می‌رود سالانه ظرفیت تولید ۱۲ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک را دارد و در مرحله نخست شروع به کار آن، برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: واحد تولید کاشی و سرامیک تندیس قابلیت تامین این محصولات برای داخل کشور و صادرات به کشورهای همسایه از جمله افغانستان و کشورهای آسیای میانه را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: مقرر شده است که پرواز مستقیم تهران – سرخس با مشارکت آستان قدس رضوی، شرکت نفت و شرکت گاز با محوریت معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری برنامه ریزی و عملیاتی شود تا زمینه را برای جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی فراهم کند.

رسولیان افزود: طرح کاشی و سرامیک تندیس ابریشم یکی از  ۲۸۳ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در مجموع با سرمایه ۱۸۸ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۸۰ هزار نفر اجرا شده است.

طرح کاشی و سرامیک تندیس ابریشم از جمله ۱۴ طرح ملی سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است که با بهره برداری از این طرحها برای سه هزار و ۵۴۱ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می شود و برای اجرای آنها ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ارزی شده است.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس که به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی خود در کانون توجه کشورهای عضو اکو قرار گرفته است به عنوان دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه، چین، روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و کشورهای افغانستان و پاکستان شناخته می شود.

فعالیت این منطقه ویژه اقتصادی همزمان با افتتاح راه آهن مشهد - سرخس - تجن با حضور رهبران و نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور جهان در سال ۱۳۷۵ آغاز شد. این منطقه در ۱۵۰ کیلومتری شمال شرق مشهد و ۱۵ کیلومتری شهر سرخس، از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی افغانستان سرخس علی‌رضا رزم‌حسینی آسیای مرکزی آسیای میانه منطقه ویژه اقتصادی سرخس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی افغانستان سرخس آسیای مرکزی آسیای میانه منطقه ویژه اقتصادی سرخس مشهد آستان قدس رضوی افغانستان سرخس آسیای مرکزی آسیای میانه منطقه ویژه اقتصادی سرخس اخبار کنکور کاشی و سرامیک ویژه اقتصادی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین سه شنبه شب در نشست با قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور اظهارداشت: یکی از طرحهای اقتصادی خوبی که در استان بوشهر و شهرستان دشتی در دست اجرا است کارخانه آهک اکباتان می باشد که با توجه به اهمیت و جایگاه این طرح می طلبد هر چه زودتر فعال شود.

معاون اقتصادی استانداری بوشهر بر ضرورت تسریع در راه اندازی این کارخانه تاکید کرد و ادامه داد: راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال افراد زیادی فراهم می کند.

باستین اضافه کرد: شهرستان دشتی دارای نرخ بالای بیکاری در سطح استان دارد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح سالانه ۲۰ میلیون یورو محصولات این کارخانه صادر می شود.

کد خبر 6093647

دیگر خبرها

  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود