Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جبهه حامیان قانون اساسی با بیان اینکه نظام ریاستی که با رای مردم رئیس دولت، انتخاب می‌شود به مردم‌سالاری نزدیکتر است، گفت: با نظام ریاستی به نظام پارلمانی هیچ تغییری در زندگی مردم نخواهد افتاد.

حسن لطفی، دبیرکل جبهه حامیان قانون اساسی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به طرح نظام پارلمانی که در مجلس مطرح شده است، اظهار کرد: برخی نمایندگان مجلس در مورد برپایی نظام پارلمانی و حذف ریاست جمهوری در کشور سخن می‌گویند، که این مسئله بدون نظر و اطلاع مردم و کارشناسان امر کاری غیر اصولی و اشتباه است، بنده با این موضوع به این شکل مخالفم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نظر بگیرید بعد از پایان این دولت  بخواهیم کشور را با نظام پارلمانی اداره کنیم این مسئله اول از همه در شرایط کنونی اجماع نمایندگان روی چه کسی خواهد بود که به تنش کشیده نشود و سهم خواهی هم نباشد.

لطفی تصریح کرد: حتماً برخی نمایندگان از کار اصلی خود که قانون گذاری و نظارت است هم غافل خواهند شد و آشکارا به دنبال لابی‌گری  و استفاده از این فرصت بر خواهند آمد، فساد هم  گسترده تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان باید پیگیر  قوانینی باشند که بتوانند در مقابل مدیریت فرسوده و ناکارآمدی در دولت را بگیرد و  فرار دولت‌ها از قانون گریزی را ببندد و بعد با استدلال‌های قوی و مجاب کننده اینگونه مسائل را پیش ببرند، مردم هم اگر ببینند و قانع بشوند حتماً برای پیشرفت کشور راهکار خوبی است همکاری و کمک خواهند کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه اشتباهات مدیران بی‌عرضه و انتصابات رابطه‌ای و غیر تخصصی خودمان را گردن نظام ریاستی نیندازیم، تصریح کرد: مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند با نظام پارلمانی هم رفع نمی‌شود.

وی گفت: با این حال، توجه به کارکردها و واقعیات ساختار کنونی نشان می‌دهد که نظام سیاسی ایران صرفا ریاستی نیست چرا که در نظام ریاستی رئیس‌جمهوری در برابر قوه مقننه مگر در برخی موارد پاسخگو نیست، اما در نظام سیاسی ایران رئیس دولت بر اساس قانون در برابر مجلس پاسخگو است و وزیرانش باید به تایید مجلس برسند. و می بینید که با تغییر این وضعیت هم هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد و قدرت نمایندگان مجلس و شورای نگهبان بیشتر خواهد شد.

لطفی با بیان اینکه نظام ریاستی که با رای مردم رئیس دولت، انتخاب می‌شود به مردم‌سالاری نزدیکتر است، یادآور شد: به نظر بنده در این شرایط موضوعات مهم‌تری در کشور وجود دارد و کلیه نظام، از سران قوا گرفته و همه ارگانها و نهادها باید به فکر کنترل قیمت‌های وحشتناک خانه و خودرو و اجاره ها و کالاهای اساسی مردم باشند.

وی تأکید کرد: با نظام ریاستی به نظام پارلمانی هیچ تغییری در زندگی مردم نخواهد افتاد البته اگر منظورتون در این بحث ها مردم باشند و نه چیز دیگری و البته که می‌دانیم نمایندگان  انقلابی این دوره مجلس با نیت خِیر به دنبال رفع مشکلات مردم هستند.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: حسن لطفی نظام پارلمانی نظام ریاستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خانواده‌های اسرای صهیونیست که توسط حماس در غزه به اسارت گرفته شدند، گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست.

وی افزود: ما خارج کردن فلسطینی‌ها از رفح را در راستای آمادگی برای عملیات قریب الوقوع در آنجا آغاز کردیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • (ویدئو) رئیس شورای شهر: تغییری در طرح ترافیک ایجاد نمی‌شود
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز