Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:35:38 GMT

بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان نتیجه تخفیفات تعرفه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۶۲۹۳

بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان نتیجه تخفیفات تعرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بازگشت ارز مورد نیاز صادرکنندگان و کاهش قیمت تمام شده کالا دو مزیت مهم حاصله از تخفیفات تعرفه ای  است که سازمان بنادر و دریا نوردی در راستای توسعه صادرات و ترانزیت درنظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به تخفیفاتی تعرفه ای در نظر گرفته شده به منظور توسعه صادرات و ترانزیت در بنادر کشور اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای حمایت از صادرات کنندگان و واردکنندگان مواد اولیه، تخفیفات تعرفه ای را به منظور حمایت از بخش خصوصی در نظر گرفته و نرخ پایه THc را تا ده درصد کاهش داده است. 

وی بیان کرد: این تخفیفات در بخش صادرات تا ۲۵ درصد و در بحث ترانزیت نیز، ۵۰ درصد در نظر گرفته شده تا بتوانیم کالاهای بیشتری را وارد بنادر کشور کرده و به کشورهای هدف ترانزیت نماییم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریا نوردی به رونق کانتینرهای یخچالی در بنادر کشور هم اشاره ای داشت و گفت: از آنجایی که امروز شاهد رونق صادرات محصولات از طریق کانتینرهای یخچالی هستیم؛ لذا به منظور کمک و تقویت صادرات در این بخش و هزینه های مترتب (حقوق و عوارض ) شناورهای یخچالی وهمچنین  THc کانتینرهای یخچالی؛ طرحی را برای کل بنادر کشور در دست مطالعه داریم.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری جلسه ای به منظورتدوین  بسته های جدید حمایتی از سوی سازمان بنادر و دریا نوردی طی هفته جاری خبر داد و گفت : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته جلسه ای به همین منظور اواسط هفته آینده بر گزار خواهد شد که نتایج حاصله از تصمیمات متخذه را در وقت مقتضی اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 5020501

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی وزارت راه و شهرسازی ویروس کرونا قیمت دلار بازار سهام قیمت نفت بورس بانک مرکزی ایران تولید نفت تعاونی بانک صادرات ایالات متحده امریکا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی صادرات نفت سازمان بنادر بنادر کشور تعرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست

یوسف رحیمی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با تعرفه ترجیحی پرستاران در مناطق محروم اظهار کرد: تعرفه ترجیحی با هدف نگه داشت پرستار در مناطق محروم ایجاد شده است. در این طرح تعرفه پرستاران با توجه به میزان محرومیت منطقه‌ای که در آن حضور دارند افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: مناطق محروم تعرفه خاص خودشان را دارند و همه به یک شکل نیستند. تعرفه‌های پزشکی براساس محرومیت شهرها و میزان برخورداری آن ها با یک دیگر متفاوت است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور افزود: بخشی از نیرو‌های مناطق محروم را نیرو‌های بومی تشکیل می‌دهند، اما قالب ارائه دهندگان خدمت سلامت در این مناطق بومی نبوده و به صورت اجباری، برای گذراندن طرح یا به صورت اختیاری در آن مناطق حضور دارند. بنابراین وزارت بهداشت برای نگه داشت پرستاران درمناطق محروم باید جذابیت‌های لازم را ایجاد کند که طرح تعرفه ترجیحی مناطق محروم، یکی از همین جذابیت‌ها است.

رحیمی با بیان اینکه بیمارستان‌های مناطق محروم ضریب اشغال کمی دارند افزود: منظور از ضریب اشغال تعداد بیمارانی است که در یک ماه بستری می‌شوند؛ باتوجه به این موضوع اگر به پرستاران این مناطق تعرفه ترجحی هم اضافه شود باز هم نمی‌تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد.

وی تصریح کرد: در مناطق کمبرخوردار تجهیزات پزشکی به اندازه لازم وجود ندارد بنابراین مردم به شهر‌های بزرگ‌تر رفته تا خدمات درمانی دریافت می‌کنند در نتیجه تعداد بیماران بیمارستان‌های مناطق محروم کم و سپس تعرفه نیز کاهش می‌یابد اکنون اگر تصور کنیم که تعرفه‌های ترجیحی در همه جا ۱۰۰ درصد افزایش داشته باشد بازهم پاسخگوی هزینه‌زندگی پرستاران نیست. ضریب اشغال در بیمارستان‌های تهران بیشتر از ۷۰ یا ۸۰ درصد است درحالی که همین آمار در مناطق محروم به ۳۰ یا ۴۰ درصد می‌رسد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری کشور گفت: طرح تعرفه ترجیحی مناطق محروم یک طرح خوب و روبه جلو است؛ اما به عقیده بنده تاثیر مثبتی در جهت حفظ و نگه داشت پرستار در مناطق محروم نخواهد داشت. البته که الان برای قضاوت قطعی بسیار زود است و باید صبر کرد تا نتیجه خروجی سامانه‌های پرداخت مشخص شود.

رحیمی با اشاره به اسکان پرستاران در مناطق محروم یادآور شد: طبق قانون باید اسکان نیروی طرحی با محل کار باشد؛ اما قالباً این قانون اجرا نشده و پرستار مجبور است خانه‌ای اجاره کرده و هزینه اسکان را پرداخت کند. یکی از اقداماتی که می‌تواند ماندگاری پرستار را در مناطق محروم بیشتر کند اسکان است.

وی در پایان به معضل اسکان در شهر تهران اشاره کرد و گفت: حتی در مناطق برخوردار مانند تهران، معضل اسکان وجود دارد. اکنون تعداد پرستاران تهران هم پاسخگوی نیاز این کلانشهر نیست. اگر بخواهیم از شهر‌های دیگر پرستار جذب کنیم، حتما باید به فکر اسکان آنها باشیم. یکی از دلایل کمبود پرستار همین موضوع اسکان است، زیرا تامین مسکن در شهر‌های بزرگ بسیار سخت است، زیرا نسبت به شهر‌های کوچک‌تر اجاره خانه بیشتری را باید پرداخت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور