Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان اظهارداشت: حذف بروکراسی‌های اداری برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تعاونی سبب جذب سرمایه‌گذاران و به تبع آن رشد اقتصادی و اشتغالزایی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال تجارت با همسایگان به صورت استانی باید مدیریت شود و در این رابطه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های مرزی و تجاری بسیار زیادی دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکتهای حمل و نقلی قوی باید در استان‌ها داشته باشیم تا براحتی بتوان به تجارت و ترانزیت با کشورهای همسایه پرداخت.

او  تاکید کرد: اگر صادرات در سیستان و بلوچستان و سایر استان‌ها تسهیل شود اثرات بسیار زیادی بر روی اشتغال منطقه خواهد داشت و باید مسوولان دست‌اندرکار در این زمینه تلاش کنند.

منصوری افزود: اصلاح و توسعه مرز میلک و رسیدن به توافق تجارت آیاد با ولایت‌های همجوار سیستان و بلوچستان تحولی عظیم در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه دارد که ابتکار عمل آن نیز در دست خود استان است.

او  تصریح کرد: اجرای کامل طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان، توسعه بخش خدمات و توسعه کسب و کارهای توزیع شده(غیرمتمرکز) در تحول سیستان و بلوچستان نقش بسیار تاثیرگذاری دارند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اجرای طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری با لوله به مزارع دشت سیستان یک کار زیرساختی بسیار بزرگی در شمال سیستان و بلوچستان انجام شده که بهره‌برداری درست از این طرح بسیار حائز اهمیت است.

او بیان کرد: همزمان با اجرای این طرح مطالعات بهره‌برداری آن باید انجام شده باشد که اگر در این زمینه نیاز به کمک بود ما حاضر به همکاری هستیم.

منصوری اظهارداشت: دستگاه‌های دست‌اندرکار باید احصا کنند که چه محصولاتی با چه راندمانی می‌توان با اجرای طرح ۴۶ هزار هکتار در دشت سیستان کشت کرد تا بتوان از این طرح بهترین استفاده را برد.

او تاکید کرد: مطالعات جدی و عمقی در مورد نوع کشت محصولات باید در منطقه سیستان انجام شود همچنین به بازاررسانی محصول نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حضور در بازارهای خارجی بر اساس نیازهای روز باید مدنظر مسوولان باشد تا بتوان به اهداف توسعه‌ای رسید.

او بیان کرد: به شبکه حمل و نقل روستایی باید توجه ویژه‌ای شود زیرا نقش بسیار زیادی در توسعه و ایجاد اشتغال دارد که می‌توان از منابع روستایی به این بخش تسهیلاتی اختصاص داد.

منصوری تصریح کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه تجارت مرزی دارد که تا کنون بخوبی از آن در استفاده نشده و باید به این ظرفیت توجه ویژه‌ای داشت.

او  تاکید کرد: تبادل کالا و مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه باید سهولت پیدا کند تا بتوان به اهداف مدنظر در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه رسید.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغالزایی جوانان کارآفرینی واشتغال رونق اقتصادی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بسیار زیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب کشوردر برنامه گفت وگوی ویژه خبری درباره اینکه آب ذخیره شده در سد‌ها تا چه اندازه می‌تواند در تأمین آب شرب و آب مورد نیاز کشاورزی سیستان و بلوچستان مؤثر باشد، افزود: برای تأمین آب شرب منطقه از آب رودخانه‌ها و گاهی منابع آب زیرزمینی و همچنین شیرین‌سازی آب دریا استفاده می‌شد که با شرایط کنونی و بارش‌های خوبی که شده، عمده سد‌ها پر هستندو اکنون آب شیرین سطحی فراوانی برای یک دوره چهار ساله در جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد.

سخنگوی صنعت آب کشور تاکید کرد: با منابع آب ذخیره شده به مدت چهار سال تنش کمبود آب مناطق تحت پوشش شبکه انتقال آب سد‌ها اعم از شرب و کشاورزی رفع خواهد شد.

وی ، خاطرنشان کرد: طبق هدفگذاری انجام شده، تأمین آب شرب ۱۹۰۰ روستا در سیستان در این دولت به نتیجه خواهد رسید.
بزرگ‌زاده در خصوص تمهیدات وزارت نیرو در مدیریت و کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان گفت: دو دسته از اقدامات برای مدیریت سیلاب انجام شده که نخستین آن، زیرساخت‌ها است. به این منظور درسالیان گذشته، سرمایه‌گذاری‌های لازم برای احداث سد‌ها انجام شد تا بتوان با کمک این سازه‌ها اتفاقات حدی و هیدرولوژیکی را کنترل کرد.
وی افزود: اقدام دیگر در ردیف اقدامات غیرسازه‌ای قرار دارد و مربوط به مهندسی حاکم بر بهره‌برداری از سازه‌ها و طرح ها است.
بزرگ‌زاده گفت: تمهیدات دیگری در حوزه مدیریت سیلاب انجام می‌شود که در سه مرحله اقدامات پیش از سیلاب، حین سیلاب و اقدامات پس از سیلاب دسته بندی می‌شود.
سخنگوی صنعت آب کشور ادامه داد: فاز پیش از سیلاب به پیش‌بینی و پیش‌آمادگی‌های لازم در بخش وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها باز می‌گردد. بدون شک یک پیش‌بینی دقیق یک پیشگیری خوب را با خود به همراه می‌آورد. پیش بینی اینکه این میزان بارش و رواناب و سیل، به چه میزان و به چه صورت و با چه شدتی در رودخانه‌های مختلف رخ خواهد داد، موضوعی است که بررسی آن توسط ستاد مدیریت و پشتیابی سیلاب وزارت نیرو بررسی و تحلیل می شود.
وی با اشاره به نقش سد‌ها در کنترل سیلاب سیستان و بلوچستان گفت: پهنه بارشی که در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در جنوب استان به وقوع پیوست، وسیع و گسترده بود و علاوه بر شهر‌های ساحلی و شهر‌های کنارک و چابهار، حوضه‌های آبریز و بالادست سد‌ها را در برگرفت.
بزرگ‌زاده خاطرنشان کرد: با حجم ذخیره‌ای که برای تله‌اندازی سیلاب در سد‌هایی همچون پیشین، زیردان و کهیر ایجاد شده بود، موجب شد سیلاب‌های بالادست حوضه سد که بارش‌های اصلی در این نواحی بود، به تأخیر بیفتد تا سیلاب پایین دست فروکش کند؛ بنابراین سد‌ها از هم‌افزایی دو پیک بالادست و پایین دست جلوگیری کردند.
سخنگوی صنعت آب ایران نقش دیگر سد‌ها را پیک‌زایی در سیلاب خواند و گفت: چه به دلیل حجم ذخیره برای تله‌اندازی در سیلاب و چه به دلیل روندیابی مخزن یا عملکرد مخزن، وقتی یک سیل با شدت زیاد در یک رودخانه تنگ حرکت می‌کند؛ وقتی یکباره در محدوده پهن به اسم مخزن سد وارد می‌شود، فرصتی برای مستهلک شدن می‌یابد.
سخنگوی صنعت آب کشور در بخشی از سخنان خود، دلیل ماندگاری آب در منطقه دشتیاری بعد از بارگشایی سد بالادست را پست بودن ارتفاع زمین این منطقه عنوان کرد و گفت: به همین دلیل هدایت سیلاب‌ها به آن ناحیه انجام می‌شودو رفع مشکلات دشتیاری نیازمند بازنگری در مبانی شهرسازی در بلندمدت است.

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • وعده سخنگوی صنعت آب برای سیستان و بلوچستان/سدها لبریز شدند
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان