Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه‌ها و نهادهای مختلف گیلان با صدور بیانیه‌هایی، اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف گیلان با صدور بیانیه‌های مختلف، اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) را محکوم کردند.

 

*این اهانت نشان از عمق کینه و عداوت جهان غرب با آرمانهای اصیل اسلامی است

«ناصر حاج محمدی» شهردار رشت در متن پیام خود آورده است: نام مقدس پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) برای همه مسلمانان نه تنها یک نام بلکه یک مسیر، چراغ هدایت و منبع الهام الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قرن‌ها است که مسلمانان جهان از نور هدایت این‌ منبع پرفروغ جهان بهره مند می شوند و مهربانی، رافت، بخشندگی و عطوفت را به دیگر مردمان جهان هدیه می کنند اما متاسفانه انسان‌های تاریک ذهن و کوردل نمی توانند این نور رحمانی را به خوبی درک کنند و گهگاه با انگیزه های مختلف سیاسی، این نورانیت معنوی را به زعم خود مورد هجمه قرار می دهند اما زهی خیال باطل که نور حقانیت اسلام در پرتو درخشان نام مقدس پیامبر گرامی مسلمانان همواره خواهد تابید و درخشید.

 

این بار نیز دست جنایتکاران تاریخ از آستین یک نشریه معلوم الحال فرانسوی به در آمد و جسارتی نمود که نشان از عمق کینه و عداوت جهان غرب با آرمانهای اصیل اسلامی می دهد و همانطور که رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران فرمودند: "گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه‌ی فرانسوی در اهانت به چهره‌ نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم(صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ مسلمانان را آشکار ساخت."

 

اینجانب هم‌راستا با موج حق‌طلبانه مسلمانان ایران و جهان جسارت بزدلانه این هتاکان را محکوم کرده و یقین دارم که دیر یا زود این شرارت افکنان به سزای اعمال پلید، ضدانسانی و خصمانه خود خواهند رسید.

 

*اقدام بی‌شرمانه نشریه فرانسوی سناریوی دشمن در جنگ شناختی است

 

سازمان بسیج رسانه گیلان نیز با صدور بیانیه‌ای در محکومیت اقدام بی‌شرمانه نشریه فرانسوی در توهین به ساحت نورانی قرآن کریم و پیامبر اعظم(ص) آورده است: دو مؤلفه «نامرئی بودن» و «نداشتن محدودیت در طراحی سناریو» از امتیازات ویژه جنگ شناختی است. جنگ شناختی جنگی نامرئی است، نه نقشه آن معلوم است و نه آرایش نیروها در آن قابل مشاهده عینی است، شوالیه‌ها و سربازان این عرصه بدون هیچ محدودیتی وارد بخش‌های مختلف ذهن حریف خود می‌شوند و مرکز فرماندهی اعمال و رفتارهای او را تحت اشغال و کنترل خود درمی‌آورند، تا جایی که حتی کنش‌های او را به نفع خود مصادره کرده و حریف خود را به مکمل بخشی از پازل خود تبدیل می‌کنند.

 

بسیاری از کشورها امروز به دلیل نداشتن درک درستی از مفهوم جنگ شناختی و قلمروی آن، به فراهم کردن زیرساخت‌ها و مستقر کردن سامانه‌های دفاعی و پدافندی در مرزها و نقاط استراتژیک این قلمرو بی‌توجه‌اند. همین امر موجب می‌شود دشمن بتواند به راحتی و بدون مواجه شدن و مقابله با هیچ مرزبانی، وارد این قلمرو شود و به راحتی کنترل مراکز فرماندهی و مراکز استراتژیک که همان قلمرو شناخت باشد را به دست گیرد.

 

پس اقدام بی شرمانه نشریه فرانسوی که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گناه بزرگ و نابخشودنی در اهانت به چهره نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) خطاب شده، بار دیگر عناد و کینه‌ شرارت بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ مسلمانان را آشکار ساخت.

 

سیاست مداران فرانسوی با طرح عوام فریبانه آزادی بیان و محکوم نکردن این جرم بزرگ نیز چهره واقعی و سیاست‌های عمیق ضداسلام و صهیونیستی خود را به جهان اسلام نشان دادند. این رفتار کاملاً دشمنانه در این برهه‌ زمانی می‌تواند، به انگیزه‌ منصرف کردن ذهن ملّت ها و دولت‌های غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند.

 

لذا سازمان بسیج رسانه استان گیلان با محکوم کردن حرکت بسیار زشت و نابخشودنی نشریه فرانسوی، این اقدام را ناشی از یکی از هزاران سناریوی نامحدود دشمن در جنگ نامرئی دانسته و ضمن اعلام خشم، نفرت و انزجار خود از اسلام ستیزان و سیاسیون غربی، از رسانه‌های انقلابی، متعهد و دوستدار نظام و این سرزمین بزرگ، به خصوص استان ولایت مدار گیلان که دیار سردار بزرگ نهضت جنگل، میرزا کوچک خان جنگلی و هشت هزار لاله سرخ می‌باشد، انتظار دارد حرکت اسلام ستیزانه نشریه فرانسوی را محکوم کنند.

 

* این اهانت قبیح، گریبانگیر معاندان و سیاستمداران غربی خواهد شد

دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در متن بیانیه خود آورده است:

اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص)، احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه دار کرد و بار دیگر  سیاست های خصمانه اسلام ستیزان را  نسبت به اسلام و مسلمین جهان، نمایان ساخت. غافل از اینکه این اقدام رذیلانه، اتحاد و انسجام مسلمانان را بیش از پیش مستحکم‌تر کرده و حقانیت دین مبین اسلام را روز به روز آشکارتر می سازد.     بی شک تبعات این اهانت قبیح، گریبانگیر معاندان و سیاستمداران غربی خواهد شد و خشم مسلمانان را برخواهد انگیخت.  

خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن محکومیت این اهانت نابخشودنی، همگام با اقشار مختلف مردم، انزجار خود را از اسلام ستیزان و سیاسیون غربی اعلام می کند.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیانیه محکومیت اهانت به پیامبر ص ساحت مقدس پیامبر اعظم ص نشریه فرانسوی جنگ شناختی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)

حمزه(ع) یکی از شخصیت‌های بزرگ تاریخ اسلام است. ایثار، جهاد، هجرت و دفاع جانانه‌اش از پیامبر (ص) در مکه بی‌بدیل است و از نظر مفسران اسلامی آیاتی در قرآن در شأن آن حضرت نازل شده است. از جمله «وَالَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللّه، وَالَّذِینَ آوَوا وَنَصَرُوا أُوْلَئِکَ هُمْ الْمُؤْمِنُونَ حَقّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیمٌ» در شأن او و جمعی دیگر از مخلصان اصحاب پیامبر(ص) است. آیات زیادی در قرآن در شأن اوست که مفسرین ذیل آیات اشاره نموده‌اند اما آیه السابقون السابقون اولئک المقربون و چند آیه دیگر به تصریح برای تبیین شخصیت حمزه(ع) کافی است که چه نقش بزرگی در دین در دوره دعوت و استقرار و دفاع از حریم رسول الله(ص) ایفا کرد.

آیات ایمان در شأن او و حضرت علی(ع)

حمزة بن عبدالمطلب را در رأس مؤمنان حقیقی مشاهده می‌کنیم. ایمان آوردن در وضعیت سخت، یاری‌کردن و پناه‌ دادن به رسول خدا(ص) در مقابل دشمنان آنگاه که همه مشرکان و دشمنان علیه او بسیج شده بودند و در آیه شریفه «لاَیَسْتَوِی مِنْکُمْ مَنْ أَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَ قَاتَلَ أُوْلَئِکَ أَعْظَمُ دَرَجَةً مِنْ الَّذِینَ أَنْفَقُوا مِنْ بَعْدُ وَقَاتَلُوا»، حمزه در اول این صف از مؤمنان است که قبل از فتح، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشت.

حضرت حمزه (ع) با دشمنان به قتال و جهاد پرداخت و به خیل اولین شهدای اسلام پیوست. قتال و شهادتی که با مثله و قطعه قطعه شدن اعضای بدنش توأم شد و علف‌های بیابان بر پیکر خونینش کفن شدند. البته آیات متعدد دیگری هست که سیدالشهدا، حمزه مصداق روشن و نمودار بارزی از این آیات است.

اولین عزاداری در اسلام برای حمزه بود

پس از ایمان حمزه به پیامبر(ص) و در آمدن به جرگه دعوت‌شدگان، اسلام قدرتی گرفت و بسیاری به جهت ایمان حمزه به سوی اسلام گرویدند. شهادت او نیز برای اسلام گران بود، چون هیبتی داشت که دل دشمن را به ترس و اضطراب می‌انداخت. حمزه کسی است که پیامبر(ص) پس از شهادتش بر او بسیار گریست و زنان انصار و مهاجرین را فرمود تا برای او اقامه عزا و گریه کنند و این اولین عزاداری در اسلام برای عزیز پیامبر (ص) بود.

شهادت او فقدانی برای اسلام بود و برای پیامبر غمی جانکاه بود که هرگز جبران نشد. شیخ صدوق در ضمن حدیث مفصلی از سلمان نقل می‌کند: «در ایام بیماری رسول خدا(ص) در روزهای آخر زندگی، حضرت فاطمه زهرا(س) وقتی ضعف شدید را در پدر بزرگوارش دید گریست. رسول خدا(ص) برای تسلی و آرامش دخترش از عنایات و برکات خداوند بر اهل بیت (ع) سخن گفت.

حمزه سیدالشهدا اول است

در اسلام دو سید الشهدا هست یکی حمزه(ع) و دومی امام حسین(ع) هر یک از این دو شهید در حیات اسلام به نوعی نقش تعیین کننده دارند. پیامبر اکرم(ص) در گفتگو با دخترش فاطمه زهرا(س) بخشی از نعمت‌های خدا را که بر این خاندان ارزانی داشته است برشمرد تا بدین جا رسید: دخترم! ما اهل بیتی هستیم که خداوند 6 صفت و ویژگی را بر ما عطا کرده است که بر هیچ یک از گذشتگان و آیندگان عطا نکرده است. زیرا پیامبر ما سید انبیا و مرسلین است و آن پدر تو است و وصی ما سید اوصیا است و آن همسر تو است و شهید ما سیدالشهدا است و آن حمزة بن عبدالمطلب عموی پدر تو است. فاطمه(س) گفت: ای فرستاده خدا، آیا او فقط سید شهیدانی است که با وی به شهادت رسیده‌اند؟ پیامبر فرمود: نه، بلکه او سید شهدای اولین و آخرین، به جز انبیا و اوصیا است.

و در ادامه فرمود: ما فرزندان عبدالمطلب، سروران اهل بهشتیم. رسول الله، حمزه سیدالشهدا، جعفر ذوالجناحین، علی، فاطمه، حسن، حسین و مهدی (عج)، با اینکه پیامبر (ص) بیش از هفت عمو داشت، اما عمویی چون حمزه و ابوطالب نداشت، ابوطالب در دوره حیات خود و با تقدیم فرزندان خود به محضر پیامبر از دین حمایت کرد تا او زنده بود، کسی جرأت اذیت حضرت را نداشت. به همین خاطر سال وفاتش عام الحزن پیامبر بود. حمزه پس از ابوطالب بزرگ‌ترین پشتیبان پیامبر (ص) بود، لذا فرمود: «اَحَبّ اِخوانی اِلَیَّ علّی بن أبیطالب و أحَبّ أعْمامی‌ اِلیَّ حَمْزَة»؛ محبوب‌ترین برادرانم علی بن ابیطالب و محبوب‌ترین عموهایم حمزه است.

نام حمزه محبوب‌ترین ‌ها

یکی از اصحاب پرسید: یا رسول الله! خداوند فرزندی عنایت کرده نامش را چه بگذارم. فرمود: «سَمِّهِ بأحَبِّ الأسماء اِلیّ حَمْزه»، نام او را که همنام محبوب‌ترین نام‌ها نزد من است بگذار و آن حمزه است. ابن حجر عسقلانی نقل می‌کند که رسول خدا(ص) چون در کنار جسد مُثله شده عمویش حمزه نشست، خطاب به وی چنین فرمود: «رَحِمکَ اللّه أی عمّ، لَقَدْ کُنتَ وَصُولاً لِلرَّحِمِ فَعُولاً لِلْخیرات»، ای عمو! خدای رحمت کند تو را که در صله رحم و انجام‌دادن کارهای نیک فعال و کوشا بودی.

دیگر خبرها

  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • ادای احترام رئیس‌جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
  • رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم» ادای احترام کرد
  • ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»