Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برای کاهش افت بازار به بازارگردان‌ها و نهادهای مالی بزرگ اجبار می‌کنیم تا به کمک بازار بیایند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ حسن قالیباف در حاشیه جلسه وزیر اقتصاد با فعالان بازار سرمایه افزود: سازمان بورس اقداماتی از جمله، بازارگردانی در بازار را انجام خواهد داد و به سهامداران و نهادهای مالی بزرگ اجبار می‌کنیم که وارد بازار شوند، زیرا اگر افتی در بازار صورت گیرد، بازارگردان‌ها می‌تواند جلوی افت را بگیرند یا کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بازارگردان در بازار وجود دارد، اما سایزشان برای بازار فعلی ما کوچک است، اما قرار است بازارگردان‌ها دائم در بازار حضور داشته باشند تا نقدشوندگی سهام تضمین شود.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: یکی از اقدامات دیگر سازمان بورس، انتشار اوراق تبعی است که این اوراق ابزار اطمینان بخشی در بازار سرمایه است و در این رابطه، برخی از شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

قالیباف گفت: قیمت‌ها در بازار سرمایه نوسان دارد و هر کسی که وارد بازار می‌شود، باید ریسک بازار را بپذیرد.

وی افزود: افرادی که قیمت سهامشان پایین آمده، صبر کنند تا به سود برسند و مردم باید سواد مالی و رفتاری را قبل از ورود به بازار فراگرفته باشند.

رئیس سازمان بورس گفت: افرادی که آشنایی به بازار ندارند، باید به سراغ صندوق‌های سرمایه گذاری بروند، زیرا این صندوق‌ها ریسک کمتری دارد.

وی درباره استقبال مردم از صندوق پالایش یکم افزود: تا به امروز بدون احتساب پذیره نویسی بانک‌ها حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شاخص بورس سازمان بورس بورس تهران شاخص بورس سازمان بورس بورس تهران رئیس سازمان بورس بازارگردان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۶۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله‌جویانه و نیز تهدید آفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین‌الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسوولانه رفتار نمایند.

کد خبر 6087544 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳